Anketa:
Predstavujeme: Cross helma Kenny Performance
ZdieľaťPridané: 19.02.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10413 [Bleskovky - PR bleskovka]
Cross helma od francúzskeho výrobcu značky Kenny, má úplne novú koncepciu vnútorných dielov prilby a škrupinu zo sklolaminátu. Prilba je dobre vetraná a zároveň pevná.
Seriál článkov - Bike roka 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2013 | Nasledujúci
Kenny Performance je prilba, ktorej škrupina sa skladá zo sklolaminátu, vďaka čomu sa jej hmotnosť pohybuje v hodnotách 1300 +/-50 gramov. Prilba je dostupná vo veľkostiach od XS až po XXL. Má odolnú povrchovú úpravu a predáva sa v piatich farebných prevedeniach: biela bez grafiky, modrá, zelená, sivá a červená s grafikou.
![]() |
Má úplne nový dizajn vnútorných častí. Vďaka tomu umožňuje mať hlavu vždy dobre vetranú a zároveň sa komfortne nosí na hlave. Vnútorné časti sú samozrejme vyberateľné, prateľné a sú opatrené antimikrobiálnou a protialergickou úpravou. Na hlavu sa upína pomocou samosvornej dvojitej slučky s D-krúžkami.
![]() |
Výhody prilby Kenny Performance
- Škrupina vyrobená zo sklolaminátu-kevlaru
- Vyberateľný a umývateľný interiér z hypoalergénnych látok
- Popruh na krk sa skladá so samosvornej dvojitej slučky
- Prilba je kvalitne maľovaná a lakovaná
- Schválenie: ECE-2205
Prilbu Kenny Performance môžete vyhrať v ankete Bike roka 2013
Navyše máte možnosť vyhrať túto prilbu ak zahlasujete v ankete Bike roka 2013. Prilbu Kenny Performance s grafikou zelenej farby v hodnote 139 EUR venovala do súťaže firma Motomix.
Pridané: 19.02.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Bike roka 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Predstavujeme: Enduro/cross prilba SHAD Snap - Redakcia
- Predstavujeme: Prilba HJC - C12N Lotus - Redakcia
- Predstavujeme: Cross prilba MT Synchrony Duality - Redakcia
- Predstavujeme: Prilba CMS CRI F carbon-kevlar - Redakcia
- Predstavujeme: Prilba HX 412 od Švajčiarskeho výrobcu IXS - ChesterTT
- Predstavujeme karbónovú dizajnovku UVEX ONYX - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!