Anketa:
Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 1 1/3
ZdieľaťPridané: 03.10.2013 Autor: zooo
Čitatelia: 14353 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Počas dovolenky v Nórsku som sa podujal na krátky testík štyroch navigácii od Garminu.
Ako vybrať navigáciu na motorku som riešil celkom dlho. Spočiatku som sa pokúšal nahradiť drahú motonavigáciu PDAčkom, ktoré som používal v aute. V aute bohato stačilo, na moto to bolo na … figu. Smartfon dopadol rovnako, nasledovala konečne moto navigacia za skvelých 170 eur. Po 3 týždňovej dovolenke putovala tam kam patrí - do auta. Takže prišla na rad otázka, či bude stačiť tá za 3 kilá, alebo radšej tú za 600. Na pár tranzistorov je to celkom slušný peniaz. Voľba padla na vtedy horúcu novinku Garmin Zumo 350 LM. Teraz sa naskytla možnost porovnať v teréne 350tku s ostatnými moto navigáciami od Garminu: už staršie Zumo 660, univerzálna Montana 600 a GPSmap 62st - posledný mohykán, plne ovládaný tlačidlami. Prezradím hneď na začiatku, že test dopadol trochu netradične.
![]() |
Navigácie nabité, môžme vyraziť |
Po 10 000 km sa mi nepodarilo vybrat víťaza ani porazeného. Prišlo mi to ako porovnávať v jednom teste Hondu Goldwing, Ducati Monster, GSko od BMW a k tomu ostré enduro od KTM. Každá mala niečo do seba.
Skrátim kompletnú technicku špecifikáciu na pár základných faktov a budem sa viac venovať skúsenostiam a dojmom z používania.
Zumo 660 | Zumo 350 | Montana 600 Moto | GPSmaps 62ST | |
---|---|---|---|---|
Uhlopriečka | 4,3 palca | 4,3 palca | 4 palce | 2,6 palca |
Rozlíšenie | 480x272 | 480x272 | 480x272 | 160x240 |
Ovládanie | Dotyk. displej | Dotyk. displej | Dotyk. displej | Tlačidlami |
Batéria | Li-ion, vymeniteľná | Li-ion, zabudovaná | 3x AA alebo Li-ion | 2x AA |
Mody | Auto, moto | Auto, moto | Auto, moto, loď, cyklo, chodec | Auto, moto, loď, cyklo, chodec |
Dodávané mapové podklady | City Navigator Europa + LM aktuálizácia | City Navigator Europa + LM aktuálizácia | City Navigator Europa + SK topo | Topo mapa europy + SK topo |
Použiteľné mapové podklady | - City Navigator - Topo mapy | - City Navigator - Topo mapy | - City Navigator - Topo mapy - BirdsEye (satelitné snimky) - vlastné mapy- námorné mapy | - City Navigator - Topo mapy - BirdsEye (satelitné snimky) - vlastné mapy- námorné mapy |
Pamať | Cca 3,8 GB +MicroSD karta | 8 GB + MicroSD karta | 3GB + MicroSD karta | 500 MB + MicroSD karta |
Rozmery | 13.5 x 8.4 x 2.3 | 13.0 x 9.4 x 3.0 | 7.48 x 14.42 x 3.64 | 13,7 x 17,5 x 5,8 |
Hmotnosť | 270g | 270g | 289g s bateriou | 260g s bateriou |
Pridané: 03.10.2013 Autor: zooo Zdieľať
Súvisiace články:
- Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 2 - zooo
- Test: Navigácia Garmin zūmo 660 - 1. časť: Predstavenie a montáž - Awia
- Videotest GPS navigácie Garmin zumo 390LM Lifetime + kontrola tlaku v pneumatikách TPMS - Awia
- Test GPS navigátora Garmin zūmo 550 - Awia
- Garmin zūmo 660 - nasledovník úspešnej 550-tky - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- ATE moto days 2014, 20. - 22. júna v Kremnici a Kopernici
- Pozvánka ATE moto days 2014
- Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 2
- Pozvánka: ATE moto days 2013 - Žlté trabanty, Katriňák a cestovné endurá
- Pozvánka: ATE days 31.5. - 2. 6. 2013, Jasná
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!