Anketa:
Kawasaki pripravená odhaliť nového litrového ZED-a - Z1000 2014 ukážu v Miláne
ZdieľaťPridané: 01.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5864 [Bleskovky - Predstavujeme]
Od predstavenia v roku 2003 bol Z1000 etalónom v kategórii supernaháčov. Už 5. Novembra na výstave EICMA v Miláne Kawasaki odhalí najnovšieho ZED-a, Z1000 2014.
![]() |
S rovnakou dizajnovou filozofiou akú už predstavili inžinieri pri Z800, bude nový Z1000 so “Sugomi” prístupom energickejší, so vzhľadom pedátora pripraveného zaútočiť na svoju korisť. Veľa nám toho zatiaľ neprezradili, ale čosi odkrýva aj toto video:
Video: Kawasaki - Volanie divočiny Z1000- príde 5. Novembra 2014
Namiesto toho aby bol jednoducho "najrýchlejší" alebo "najsilnejší" nový Z1000 sa koncentruje na celkový emočný zážitok z jazdy, pocit kontroly nad jazdou a starostlivú rovnováhu medzi dvoma extrémami: vynikajúcim motorom a podvozkom.
![]() |
Šéf motocyklového dizajnu Kawasaki, Keishi Fukumoto, povedal že Z1000 prinesie zlepšenie výkonu a jazdných vlastností spolu s ťažko zachytiteľným charakterom, ktorý dnešný jazdci toľko vyhľadávajú či už vzhľadom na dizajn alebo pocit z jazdy.
Sugomi: Japonské slovo "Sugomi" popisuje intenzívnu auru alebo energiu vydávanú osobou alebo predmetom, ktorú pociťuje divák. Niekto alebo niečo, kto vlastní Sugomi inšpiruje úctu, zanecháva nezmazateľný dojem a budí rešpekt.
![]() |
Pridané: 01.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Kawasaki - Awia
- Špionážna fotografia odhalila pripravovaný skúter z dielne Kawasaki - J300 2014 - Awia
- Triumph predstavuje nové veľké Tiger Explorer - EICMA Miláno 2015 - Awia
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025 - Redakcia
- EICMA Miláno 2014 - KTM predviedlo nové 1050 Adventure - Awia
- EICMA Miláno 2014 - Kawasaki H2/H2R detaily a koncept elektro transformera J Concept - Awia
- Doplnené: EICMA Miláno 2014 - Ducati - 1299 Panigale, Diavel Titanium a nová Multistrada 2015 - Awia
- Kawasaki Z400J 1982 - Awia
- Ďalšia novinka v rade naháčov - Kawasaki Z1000 2014 - zeON
- Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!