ISSN 1336-6491 | Online: 2202 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)
Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

HONDA Africa Twin XRV 750

 Zdieľať

Pridané: 02.09.2004 Autor: Cement
Čitatelia: 44600 [Vaše stroje - Moja motorka]

...a teraz legenda turistiky nie len africkej: AFRICA TWIN

Začal som klasicky s Pionierom 21-kou, potom som si kúpil Jawu 353-250 (1959 r.v.) ktorú som si prerobil na choppera a po niekoľkých mesiacoch ťažkej práce som na nej prejazdil asi 500 km a môj úžasný JAWAchopper sa jednoducho rozsypal. Musel som ho predať za žiadne peniaze.

Keď som trochu našetril peňazí zo štipendia na štúdiách vo Francúzsku, to som zašalel a samozrejme som si kupil JAWU 634-350. To bolo niečo.

Ale potom som opustil moje milované Slovensko a cez Francúzsko (1 rok) a Čechy (2 roky) som sa ocitol teraz v Poľsku (už 5 rokov). O motorkách ani vidu ani slychu (7 rokov motorkárskeho postu). Našťastie v mojej novej práci som našiel kamarátov, zapálených motorkárov a tak som si začal hľadať niečo poriadne pre seba.

Fakt že mám 191cm mi výber príliš neuľahčil. Chcel som niečo turistické, ale tiež dosť rýchle (ale nie príliš) a hlavne niečo čo by nebolo príliš citlivé na hrozne deravé poľské cesty. Na začiatku som musel poďakovať všetkým menším motocyklom, takým ako napr. Yamaha XJ či Kawasaki EN, pretože som na nich jednoducho vyzeral smiešne. A tak sa výber zúžil na veľké cestné endura také ako Suzuki DR Big, Honda Africa Twin, TransAlp či Super Tenere. Vyhrala Honda Africa Twin XRV 750, bielo-modro-červený model RD07 z 95. roku, ktorú som kúpil len niekoľko kilometrov od domu.

Afrika je motocykel pre vysokých ľudí (>185cm). Ak si menší a chceš XRVčko to budeš mať problémy z udržaním motorky na špičkách nôh. Bývalý majiteľ mojej Afričanky bol nízky a preto úplne zničil sedadlo vytiahnúc na mieste jazdca hlbokú dolinu. Vyzeralo to hrozne a tak môj prvý nákup bolo nové sedadlo.

 Moja biela dáma s kamarátovou čiernou dámou
Moja biela dáma s kamarátovou čiernou dámou

Na Afrike sa jazdí veľmi pohodlne, Jazdec sedí vyrovnaný, výborne chránený vysokým štítom. Tvar nádrže chráni pred vetrom čiastočne aj nohy. Tá motorka je stvorená pre dlhé trasy. 300-400km a ja ešte vôbec necítim únavu. Tvoja prvá zastávka bude po asi 350km, kedy budeš musieť tankovať. XRVečko totiž žerie ~5,5l/100km a to pri svojej veľkej 23l nádrži stačí na 350-380 km bez tankovania. Aj pasažier má celkom dosť miesta na širokom sedadle vzadu aj keď on už tak super pohodlne nesedí, v tom je napr. Varadero určite lepšie. V hornej časti palubnej dosky nájdete niečo čo je určite dedičstvo po „Dakarovskych“ XR-kach. Je to „Tripmeter“, digitálny počítač trasy. Má niekoľko funkcií, ako napr. čas etapy, dĺžka etapy a tiež odpočítavanie kilákov alebo minút do určeného cieľa a tiež aktuálny čas. Po malých úpravách sa z toho dá tiež urobiť digitálny tachometer.

Ideálna cestovná rýchlosť tohto veľkého cestovného endura je niekde medzi 110-140 km/h. Motor je celkom elastický, ale nedoporučujem jazdiť pri menej ako 3000 otáčkach. Pri 130 km/h a zaradenej päťke si africký twin pradie okolo 6000 otáčok a to je OK. Výrobca píše max rýchlosť 182km/h a toľko tiež dobre „vycvičená“ Afričanka letí. Musíš mať ale cestné gumy, nie terénne. Ja mám vpredu Michelinku „T66“ a vzadu mám vynikajúcu Metzelerku „Tourance“.

 Stratení na ceste niekde vo východnom Poľsku
Stratení na ceste niekde vo východnom Poľsku

Jedno sa musí Afrike priznať. Všetky recenzie na jej tému ospevujú výborný a neuveriteľne spoľahlivý motor. Musím sa priznať že som zatiaľ žiadne problémy nemal a to má motorka za sebou 72 000km. Množstvo Afrík vraj jazdí bez problémov viac ako 150 tisíc kilometrov bez generálky. Po naštartovaní si zahudie príjemný zvuk dvojvalcového motora, púšťaš spojku a asi po niečo viac ako 5 sekundách uháňaš 100 km/h. Musím tiež spomenúť nastaviteľný centrálny tlmič, ktorým si môžem nastaviť ako tvrdá má mašina byť, hlavne podľa druhu terénu na ktorý sa vyberám.

 Aj tak sa prepravuje cez Wislu v Poľsku!
Aj tak sa prepravuje cez Wislu v Poľsku!

Celkový dojem z tej motorky je taký, že je to kus pohodlnej a príjemnej mašiny s ktorou máš veľmi veľké šance, že ťa nesklame na ceste a ak máš rád dlhé turistické výjazdy aj po cestách veľmi zlej kvality tak Afrika je na to stvorená. Priznám sa že mám veľmi rád jazdu po úplne stratených dedinkách kdesi v horách a XRV je do toho stvorená.

Pridané: 02.09.2004 Autor: Cement Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda XRV 750 Africa Twin 1995:

Foto:
Honda XRV 750 Africa Twin 1995
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:XRV 750 Africa Twin
Rok:1995
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:742 ccm
Max. výkon:60.9 k (44.8 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:61.8 Nm / 6000 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:205 kg
Výška sedla:865 mm

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »