Anketa:
Cesta na Rally Albania 2014 – Faryn, zaklínač motoriek
ZdieľaťPridané: 18.05.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 7722 [Technika - Dobré Rady]
Po Harovom minuloročnom článku som predpokladal tak 60%-70% faktického základu a vo zvyšku „tvorivú licenciu“ autora. Tak strašne som sa mýlil...
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Repas môjho podvozku bol vzhľadom na jeho vek pred Albánskom nevyhnutný. Druhým dôvodom je podľa mňa zrejmá úvaha, že nemá zmysel pracovať na všetkom možnom, a pritom to najdôležitejšie – podvozok – nechať bez povšimnutia. Prečo Pavel Fárek? Lebo robil dve motorky dvoch jazdcov, ktoré a ktorých poznám: Klasikinu a Harovu. V prípade Klasiky to bol na viac advík.
Motorku treba k Farynovi dopraviť. Kvôli jeho a mojím možnostiam vykladám elcéštvorku u neho doma len s jeho manželkou. Nechávam moto v garáži u chlapa, ktorého som nikdy nevidel, asi 3x som s ním volal, a rozmýšľam, či robím dobre. Dnes sa tomu v duchu strašne smejem...
Makov - ufúľaná po niekoľko hodinovom testovaní |
Po desiatich dňoch cestujem opäť. Počas tejto doby sme spolu viac krát komunikovali o postupe prác a o mojich očakávaniach a jeho možnostiach (vzhľadom na mašinu). V jednom z tých rozhovorov padla veta, ktorú si dobre pamätám: „Hele, ten kokpit máš udelanej pěkně, to se mi líbí, ale jinak všechno špatne...“.
Motorka čaká na trávničku, v chlapovi pri nej spoznávam toho z Harovho článku. Obliekam sa do výstroje, lebo ideme skúšať mašinu. Pavel ju zatiaľ naštartuje a v tom momente som stuhol. Moju motorku poznám, ale toto bol iný zvuk, iný chod. Aby toho nebolo málo, predvádza mi reakciu na plyn, a tá je tiež iná. Skrátka Pavel mi úplne prestavil karburátor a evidentne o hodne k lepšiemu. Začínam sa tešiť. Nanešťastie som zabudol mobil a tak nemal čím fotiť.
V Piliscséve som si nový podvozok naplno užil |
Ideme na hrebene nad dedinou. Dvaja 100-kiloví chlapi na advíku po polňačkách. Podvozok sa očividne chová inak. Prichádzame na miesto „skúšania“. Pavel pomaly a postupne rozpráva o rôznych veciach. Zatiaľ len počúvam. Ukáže mi cestu, kadiaľ sa mám previezť, a potom už idem ja. Je po dažďoch, v ceste sú vymyté hlboké ryhy. Na jednu takú narazím za zákrutou, idem za 3 a viem, že to nedobrzdím. Chystám sa na spätnú šupu od ponoreného predku a nakopnutie od zadku. Zrazu som za rygolóm a nič z toho sa neudialo, motorka jamu vlastne ani nezbadala. Toto nie je náhoda a začínam brať Faryna vážne.
Spokojný majiteľ spokojnej motorky |
Asi po hodine a pol jazdenia, rozprávania a zoznamovania sa prichádzame k cca 30-40 metrovému strmému a extrémne kamenistému výjazdu (výjazd na Ignis a tie najtvrdšie pasáže z Piliscsévu sú proti tomuto smiešna detská zábavka). Faryn už si získal dôveru a tak počúvam rady, a po nájazde do stupáku nejdem do jednotky, ako by som to urobil predtým, ale držím dva. Letím po kameňoch, motorka drží kontakt s terénom, predok sa mi nedvíha, zadok neodskakuje, preto nestrácam rýchlosť, ani točky, a až tesne pred koncom na kamennom schode viac zo strachu než z potreby radím do jednotky. Celý vyrehotaný čumím na ten stupák, čo som práve vyletel. Vraciam sa, spievam ódy Farynovi a ten ma posiela znovu. Už je mi jasné, že musím zabudnúť na to, akú motorku som mal predtým, a ísť len podľa toho, aké signály mi dáva „TÁTO MOTORKA“. Výjazd dávam s prstom v nose celý na dvojku. Vraciam sa, a tento raz to sám chcem ísť ešte raz. Pri tretej jazde vychádzam celý kopec v stupačkách na primerane vytočenú trojku. Niečo také nepovažujem so starým podvozkom za možné. So starou moto by som to šiel na jednotku, určite by som si musel pomôcť odrážaním nôh a hore by som si strašne blahoželal, aký som hrdina.
Aj motoricky je teraz prejav celkom iný |
Dosť bolo obkecov, poďme teraz stručne k podstate veci. Faryn je frajer, ktorý nie je ladič podvozkov, ale je to bývalý krosový pretekár a plnohodnotný mechanik. Je to človek so svojským prejavom a naturelom, ale zároveň človek, ktorého si treba vypočuť a minimálne sa nad jeho radami zamyslieť.
Motorka, ktorú som si od neho odviezol, je na míle vzdialená tej, ktorú som mu doviezol. Peniaze investované do naladenia a repasu podvozku u Faryna boli najlepšie investovanými peniazmi čo sa týka úprav a servisu motoriek z mojej strany za celé moje „motorkárčenie“. Dnes je mi úplne jasné, že tu som mal začať! Je nezmysel riešiť všetko možné a nemožné, a pritom ignorovať fakt, že to najdôležitejšie čo ovplyvňuje chovanie motorky a množstvo jazdcovej námahy je podvozok.
Doposiaľ nevídané skoky |
Asi o týždeň idem k Farynovi zas. Pripravuje mi nový centrál. Ten súčasný je síce dotiahnutý do dokonalosti, ale je limitovaný svojou konštrukciou a strunou. Opäť naložím moto a zverím ju do rúk Faryna – zaklínača motoriek.
Kontakt: Pavel FARYN Fárek +420608713226
Text: Laňďal,
Foto: Hedinka, Laňďal
Pridané: 18.05.2014 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Ladenie podvozku na ťažkom endure - FARYN MOTO - haro007
- BMW R1100GS s podvozkom Touratech Suspension - prečo - zeON
- Tlmiče Touratech pre adventure motocykle - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!