Anketa:
Skúsenosti z Rally Albania 2014 – miúsy, duše, T-lock, pneu 2/2
ZdieľaťPridané: 31.07.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 10153 [Šport - Rally]
Pneu
Všetky ďalšie riadky sa týkajú hodnotenia pneumatík vo vzťahu ku Albánskej rally a jej špecifickým terénom. V žiadnom prípade nie je možné moje hodnotenia interpretovať spôsobom "objavenia“ univerzálnej rally pneumatiky.
C-19 Super |
C-19 Super, 90/90-21, žltý pás
Pneu výborná na naše stredoeurópske zmiešané terény, napr. na preteky v Piliscséve. V Albánsku ale nevhodná z hľadiska dezénu (príliš riedke štople). Neočakávane a nedôvodne podklzuje na šotoline (mal som na nej nepochopiteľné pády...). Z hľadiska odolnosti konštrukcie naopak bez výhrad, zvláda strašné nárazy.
Sport Extreme Army 644 |
Sport Extreme Army 644, 100/90-21
Univerzálna pneu s veľmi dobrou výdržou. Hojne používaná na 600-vkové a väčšie endurá do zmiešaných terénov. Vhodná aj na prevažne šotolinovo-kamenistý albánsky terén (samozrejme nie bez výhrad, ale nepomerne lepšie než C-19). Primerane zvláda aj terénne zmeny, prejazdy kaluží, trávnaté naklonené svahy. Odolná konštrukcia. Voľba číslo 2. pre prednú pneu na Albánsku rally.
C-17 StoneEater Dakar |
C-17 StoneEater Dakar, 90/90-21, žltý pás
Voľba číslo 1. pre prednú pneu. Najlepšia z vyskúšaných pneu na šotoline a kameňoch z hľadiska bočného vedenia. Veľmi odolná kostra a dobrá výdrž, nárazy „do predku“ znáša hravo. Bez zásadných výhrad aj na iných terénnych povrchoch a pri ich striedaní. Brody a riečne korytá suverénne. Kilometrová výdrž bez výhrad.
Dunlop D908 Rally Raid |
Dunlop D908 Rally Raid, 140/80/18
Absolútne nevhodná na albánske šotoliny. Nikdy som toľko nedriftoval, ak na tejto gume. V drifte stále a veľmi nepríjemne, aj tam, kde by to vôbec nebolo treba. Príliš veľké štople plávu po teréne a nedávajú dostatočný záber a istotu. To sa prejavuje aj pri brzdení. Pravdepodobne pritvrdá zmäs.
C-18 Country Cross |
C-18 Country Cross, 120/80/18, žltý pás
Akceptovateľný kompromis. Čitateľná a predvídateľná v drifte na šotoline. Dobrý záber dopredu na rôznych povrchoch, nemá zásadné nedostatky ani z hľadiska bočného vedenia alebo brzdenia. Odolná na tvrdom teréne, štople sa nevytrhávajú. Extrémna odolnosť pri podhustení. Voľba č. 2 pre zadnú pneu.
EF-07 Super |
EF-07 Super, 140/80/18
Voľba číslo 1. pre zadnú pneu do Albánska. Vynikajúca odolnosť kostry a taktiež štoplov proti vytrhnutiu. Výborná trakcia dopredu aj pri značnom opotrebení stredových štoplov, pričom bočné vedenie bez citeľných zmien. Až extrémna trakcia dopredu pri naozaj tvrdých povrchoch, skalným stupňoch a schodoch. Stabilná na šotoline, primeraná a čitateľná v drifte. Slabá na tráve, na naklonených lúkach pozor, pri zodratých štoploch pri vrknutí plynu ihneď odstreluje. Pri blatistých prejazdoch akceptovateľná. Brody a riečne korytá bez problémov a s istotou, aj pri nižších rýchlostiach stabilný dopredný záber vo vode.
Mitas Tires |
Spokojnosť s Mitasom:
Spokojnosť s Mitasom je veľká. Prakticky som si overil, že výrobca vie čo vyrába a je rozumné riadiť sa tabuľkou určenia jednotlivých pneumatík. Výrobcove odporúčania sa mi v praxi na 100% potvrdili. Mohol som si odpustiť experimentovanie a bol by som na tom lepšie. Každopádne, univerzálna pneumatika nebola a zrejme ani nebude, pneu je potrebné voliť podľa terénu. V Albánsku prevažuje šotolinový, kamenistý, s občasnými vložkami iných povrchov. Je na jazdcovi, čo uprednostní. Moja skúsenosť hovorí jasne v prospech prispôsobenia pneu pre ťažšie technické pasáže, nakoľko rovný „vypalovách“ napr. na pláži sa naozaj dá odpáliť prakticky na hocičom. Pri jazdcovi na výkonnostnej úrovni členov Slovak4RallyTeam predpokladám na 7-dňovú Albánsku rally 3 zadné a 2 predné penu, pričom od štýlu, nasadenia a trochy šťastia záleží, či po preteku zostane jedna nedotknutá sada (pravdepodobne áno).
Na záver ešte jedno poučenie. Počas etapového preteku nie je vhodné striedať rôzne pneu. Jazdec sa vždy „zžíva“ s pneu a stále viac jej rozumie a automaticky sa jej prispôsobuje. Zmena správania pneu je zásadnou nevýhodou, s ktorou sa jazdec opäť musí určitý čas vyrovnávať.
Partneri projektu |
Pridané: 31.07.2014 Autor: Landal Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal: Toman
"Soudruhu plukovníku, během mé služby se nic zvláštního nestalo. Teda...zlomili jsme násadu od rýče, když jsme zakopávali služeního psa."
"Co se mu stalo?"
"Přejelo ho hasičský auto."
"Co tady dělalalo hasičský auto?"
"Jak bouchnul ten muničák..."