ISSN 1336-6491 | Online: 2051 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Husqvarna oznámila návrat na cesty, v Miláne ukáže veľký jednoválec pre 2015 a dva koncepty

 Zdieľať

Pridané: 22.10.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4794 [Bleskovky - Novinky]

Husqvarna má aktuálne v ponuke hlavne biky pre enduro a motokros. Na nadchádzajúcej výstave v Miláne však ukáže aj smer ktorým sa bude uberať na pôde motoriek na cesty.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Dnes, po 111 rokoch skúseností či už na ceste alebo v teréne, sa Husqvarna vracia aj do segmentu cestných motocyklov. Odkedy je značka v rukách KTM, produkcia sa obmedzila na off-road modely. V Miláne sľubuje že ukáže úplne nový model veľkého jednovalcového street modelu. Žiadne konkrétne informácie a ani fotky značka zatiaľ nezverejnila. Takže môžeme len tušiť že to bude pravdepodobne bike postavený okolo 690 ccm jednovalca z dielne KTM. V roku 2013 totiž v Miláne ukázala takúto štúdiu s názvom Husqvarna 701.

 Koncept Husqvarna 701 predstavený na výstave EICMA 2013
Koncept Husqvarna 701 predstavený na výstave EICMA 2013

Ďalšie dva koncepty ukážu pohľad na budúce smerovanie značky Husqvarna na trhu cestných motocyklov. Prototypy predstavia ľahkú konštrukciu, funkčnosť, prvotriednu kvalita a nekompromisný dizajn.

Video: Husqvarna - Zvyšovanie adrenalínu - jednovalec na cesty pre 2015

Pridané: 22.10.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »