Anketa:
Prvá foto cestnej verzie Kawasaki Ninja H2 2015?
ZdieľaťPridané: 07.10.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10554 [Bleskovky - Novinky]
Redakcia MCN ukázala dnes pravdepodobne prvú fotografiu pripravovanej cestnej verzie Kawasaki H2. Samotný výrobca tiež poodhalil ako by mala vyzerať v novom videu.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
![]() |
Foto: MCN |
Pripomeňme si že Kawasaki ukázala svetu okruhovú verziu superšporta s názvom H2R poháňaného litrovým štvorvalcom preplňovaným kompresorom na výstave v Kolíne nad Rýnom. Hneď potom sa začali šíriť diskusie aj o tom, či bude takáto beštia dostupná aj vo verzii na cesty.
30.09.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13295 [Bleskovky - Novinky]

Výstava INTERMOT 2014 - Prvé foto radikálnej Kawasaki Ninja H2R s kompresorom - 300 koní na dvoch kolesách!
V Kawasaki sa asi museli zblázniť! Napadne určite nejedného bikera. Japončíci sa totiž rozhodli na svet priviesť litrový superbike preplňovaný kompresorom!
Video: Kawasaki Ninja H2 2015 - Dvojičky - na okruh či na cestu?
Video: Kawasaki Ninja H2R 2015: Test na okruhu
Foto: MCN a Kawasaki.
Pridané: 07.10.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- EICMA Miláno 2014 - Kawasaki H2/H2R detaily a koncept elektro transformera J Concept - Awia
- Kawasaki Ninja H2 2015 - zvuk nového motora a obrys pripravovanej novinky - zeON
- Kawasaki NINJA H2 2015 už na predajni Motoshop Žubor Banská Bystrica - Redakcia
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja H2/H2R - psycho na dvoch kolesách - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja 250SL a Z250SL - najmenšia Ninja a najmenší Zed - zeON
- Výstava INTERMOT 2014 - Prvé foto radikálnej Kawasaki Ninja H2R s kompresorom - 300 koní na dvoch kolesách! - Redakcia
- Ďalší nadupaný superšport na obzore - MV Agusta F4 SBK 2015 - zeON
- Vyskúšali sme: KTM RC390 2015 - malá vrtká, dobre ... - zeON
- Husqvarna oznámila návrat na cesty, v Miláne ukáže veľký jednoválec pre 2015 a dva koncepty - Awia
- Novinky 2015: Kawasaki Z300 - vyzlečená malá Ninja - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!