Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3019 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29818
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17621)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12197)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Koncept Honda Bulldog

 Zdieľať

Pridané: 23.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4881 [Bleskovky - Novinky]

Honda na výstave Osaka Motorcycle Show ukázala svetu aj netradične vyzerajúci koncept Honda Bulldog.

Tento koncept je bezpochyby netradičným pojatím toho ako by mohla vyzerať motorka. Honda Bulldog však nevyráža dych, čosi podobné sme tu už videli vo forme skútra Honda Zoomer/Ruckus, ktorý Honda do svojej ponuky reálne zaradila. Tak uvidíme ako to nakoniec dopadne s týmto Buldogom.

Dvojitý predný svetlomet, odhalená konštrukcia rámu, i keď pri Bulldogovi ide skôr o pridané rúrkové konštrukcie, a skrátka stroj, ktorý vyzerá úplne jednoducho. Bulldoga poháňa motor z modelu Honda CB400F a je posadený na 15 palcových kolesách. V Európskej verzii by jeho základ pochádzal z modelu Honda CB500F. A keďže Honda dokáže prekvapiť tým, že na trh prinesie niečo čo by nikto neočakával, a zase naopak, nepriniesť to čo sa očakáva, nebolo by až takým prekvapením, keby sa Bulldog objavil reálne v showroomoch Honda. A možno je to len predzvesť modelu Honda CB500 Scrambler, veď tie chce mať teraz v ponuke hádam každý.

Pridané: 23.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »