Anketa:
Gas Gas vo finančných problémoch, hľadá sa investor. Čo na to KTM?
ZdieľaťPridané: 04.08.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6394 [Bleskovky - Novinky]
V poslednej dobe má španielsky výrobca trial a enduro motocyklov problémov nad hlavu. Tými sú dlhy, ktoré sa naakumulovali za posledné roky. Výroba bola zastavená, hľadá sa investor. Továreň v španielsku vraj navštívili ľudia z KTM...
Zdroj: autoevolution.com
Hľadanie investora je zatiaľ neúspešné. Gas Gas požiadal o pomoc aj Španielsku vládu. Podľa odhadov potrebuje cca 30 miliónov EUR na vyplatenie dlhov a oživenie firmy. V firme je cca 500 zamestnancov.
Aktuálne sa predávajú už vyrobené motocykle a náhradné diely. Gas Gas stále dúfa že sa dohodne s investorom a dovtedy rozbieha aspoň zásobovanie náhradnými dielmi.
Šíria sa ale aj neoverené správy, že by o Gas Gas mohla mať záujem firma KTM. Získala by tak prístup k úspešným trialovým motocyklom, ktoré v ponuke značky z Matighoffenu zatiaľ chýbajú. Podľa informácií zo serveru autoevolution.com navštívili dokonca nejaký zamestnanci KTM továreň Gas Gas v meste Salt v Španielsku. Čakalo ich nevábne privítanie, pred vchodom do hlavnej budovy horeli pneumatiky a na vchode visel panák v tričku KTM a nápisy v angličtine a nemčine s textom: "Toto nie je váš domov." Podľa všetkého je to práca zamestnancov Gas Gas, ktorí sa usilujú o záchranu fabriky pred likvidáciou. Obávajú sa podobného scenára ako pri kúpe Husqvarny, teda prevzatia technológií a zatvorenia továrne v Španielsku.
KTM oficiálne popiera záujem o vstup do firmy Gas Gas.
Video: KTM návšteva v Gas Gas - 29.7.2015
Ďalším investorom by mohla byť nejaká Čínska spoločnosť, ktorá by si tak otvorila cestu na západné trhy. Podobne ako to spravila Shineray so značkou SWM).
Pridané: 04.08.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Návšteva výrobných tovární značky KTM v Mattighofene - Awia
- Gas Gas zachránený firmou Torrot - zeON
- Laia Sanz, španielska enduro a rally jazdkyňa prestupuje do KTM - Awia
- Test endúr KTM 2017, Les Comes, Španielsko - Awia
- Yamaha YZ 125 verzus KTM 520 EXC verzus Beta ALP 200 - Ifk0
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!