Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1754 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28448
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16949)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11499)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cestopis: Balkánsky okruh 2015 (+ recenzia Dunlop TrailSmart) 5/5

 Zdieľať

Pridané: 23.09.2015 Autor: pebro
Čitatelia: 15063 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

17. Deň: Talmacel - Ramnicu Valcea – Horezu – Novaci – Trnsalpina – Sebes – Sibiu - Talmacel 373km

Raňajky sme si kúpili deň dopredu v Lidli, tak sme mohli okolo 7ej vyraziť na Transalpinu. Od Talmaceulu až po Ramnicu Valcea sme zas stretali nehorázne množstvo kamiónov. Na ceste DJ665 medzi dedinkami Marita a Racovita bol čerstvo položený nádherný asfalt plný zákrut, ktorý sme si rezko vychutnávali, keď tu zrazu za jednou zákrutou šup a asfalt úplne zmizol. Iba veľké kamene, a hrubá šotolina. Na ceste sa tvrdo makalo. Takýto úsek mal cca 4km. Na jeho konci sa nachádza zasa novučký asfalt. Proste tu vzniká nová cesta, ktorá sa robí z dvoch strán a niekde v strede sa stretne.

Rumunsko - Transalpina (DN67C)
Rumunsko - Transalpina (DN67C)

Transalpina, oficiálne označená DN67C, je najvyššie položenou cestou v Rumunsku, ktorý je dlhý asi 146 km. Východiskovým bodom je obec Novaci a končí v obci Sebes. Cesta bola vybudovaná za vlády Karola II. v 30. rokoch minulého storočia a počas druhej svetovej ju zrekonštruovalo nemecké vojsko, pre ktoré to bol významný strategický ťah. Transalpina bol náš posledný vysokohorský prechod na tejto dovolenke. Rozdelil by som ho na 4 časti. Prvá je super. Očarujúce výhľady na kopce striedajú prejazdy hustým lesom, a to za neustáleho stúpania a klesania. Pekný asfalt, krásne výstupy až do 2145 m.n. morom. Táto časť vedie vlastne po vrcholkoch okolitých hôr. Druhá časť je horšia, na ktorej sa nachádzajú dva úseky bez asfaltu. Sú to štrkové, miestami ťažšie prejazdné úseky. Tretia časť (okolo jazera Oasa) je dosť rozbitá s vypílenými 3 metrovými pásmi, hlbokými asi 5-10cm, zhruba každý kilometer. Štvrtá časť vedie lesíkom okolo potoka. Tam už je pekný asfalt... Osobne keby som si mal vybrať, ktorá z týchto vysokohorských Rumunských ciest je krajšia, tak to jednoznačne vyhral Transfagarasan.

Rumunsko - Transalpina (DN67C)
Rumunsko - Transalpina (DN67C)
Rumunsko - Transalpina (DN67C)
Rumunsko - spoločná foto na Transalpine (DN67C)

Po návrate na ubytko a absolvovaní pivka a nanuku dorazili aj Juraj s Danielou, ktorí tento deň absolvovali Transfagaras. Dali sme si spoločnú večeru a pri pivku a domácej palinke sme preberali rôzne zážitky z ciest. Vysvitlo, že tam kde my vlastne končíme oni začínajú a ich plán vedie približne po našej trase, ktorú už máme za sebou. Takto sme si vymieňali rady až do neskorého večera, kedy vlastne okrem nás už všetci (aj domáci) dávno spali.

18. Deň: RO-HU-SK: Talmacel- Arad – Szeged – KN – NZ – HC. 794km

V posledný deň sme nemali v pláne už nič, iba presunúť naše unavené telá a špinavú Snehulienku naloženú špinavým oblečením domov. Cesta nás zasa viedla cez Maďarskú zem, ktorá ani neviem či je vlastne niečím zaujímavá. Bolo veľmi teplo, miestami až okolo 40 Celzia. Domov sme prišli unavení a prepotení do nitky.

Aby som v krátkosti zhrnul naše cestovanie tak každá krajina bola niečím zaujímavá, a každá mala niečo do seba. Ak niekto uvažuje o niečom podobnom ale má zábrany zo strachu, tak môžem iba skonštatovať, že sú neopodstatnené z dôvodu neznalosti. Nikde sme nemali žiadne problémy, ľudia boli všade príjemní, milí a ochotní.
Aj po prejdení Trnasfagarasanu a Transalpiny sme sa však zhodli, že NP Durmitor bola najkrajšia časť našej dovolenky a vyhráva na plnej čiare. Tam sa ešte niekedy musíme určite vrátiť.

Celkovo: najazdené 5123km, : minuté 1231,42€

Pneumatiky Dunlop Trailsmart - zhrnutie:

Ako prvé som si na nových pneumatikách všimol, že hučanie spod kolies po prezutí zmizlo. Pneumatiky sú tiché a hučanie sa neprejavilo ani po prejdení 5123km. Na suchej aj mokrej ceste sa motorka správala kľudne a pneumatiky pekne držali stopu aj v náklonoch, do ktorých nebol žiaden problém moto presvedčiť, kde zostala stabilita zachovaná a nepociťoval som ani žiadne ustreľovanie kolesa, čiže pneumatiky majú dobrú priľnavosť pri zrýchľovaní.

Bol som zvedavý ako sa budú pneumatiky správať počas našej šotolinovej vložky. Bol som potešený stabilitou prednej pneumatiky aj pri ostrejšom brzdení. Prenos výkonu zadnej pneumatiky je v poriadku a žiadne extrémne ustreľovanie, s ktorým by som si nevedel poradiť sa nekonalo. Samozrejme cesta bola suchá a týmto ani nechcem tvrdiť, že sú to gumy na Off jazdenie, ale na šotoline, na ktorú môžete naraziť pri svojich potulkách si svoje odmakali na výbornú. Pôvodne sme mali na cestu vyraziť s Mitas-ami E07, ale vôbec neľutujem, že sme obuli cestno vyzerajúce, ale pritom „univerzálne“ pneu od Dunlopu.

Čo sa týka úbytku dezénu pneumatík, tak po 5123 prejdených kilometroch sme vymazali z predného plášťa približne 1,5mm (30%) a zo zadného 3,5mm (38,89%), čiže pneumatiky by mohli mať celkom slušný nájazd. Samozrejme záleží aj od moto na ktorú sú obuté a od štýlu jazdenia.

Priebeh opotrebovania pneumatík počas cesty:

kmpredná%zadná%
0 km5 mm100,00%9 mm100,00%
1139 km4,5 mm90,00%8,5 mm94,44%
2977 km4 mm80,00% 6,5 mm72,22%
3956 mm3,5 mm70,00%6 mm66,67%
5123 km3,5 mm70,00%5,5 mm61,11%

5123km predná pneumatika cca 3,5 mm - Dunlop Traismart
5123km predná pneumatika - Dunlop Traismart
5123km zadná  pneumatika cca 5,5 mm - Dunlop Traismart
5123km zadná  pneumatika - Dunlop Traismart

<

Pridané: 23.09.2015 Autor: pebro Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: