ISSN 1336-6491 | Online: 2388 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia (39)

Prechod cez Fagaraš - Transfăgărăşan 7C, Rumunsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Fagaras

Známy prechod cez pohorie Fagaraš. Cesta prejazdná aj pre cesťáky, pekné "alpské" výhľady.

Postavená ako strategická vojenská cesta, Transfăgărăşan alebo DN7C je najvyššie položenou cestou v Rumunsku. Prechádza zo severu na juh cez najvyššie sekcie Karpát medzi najvyšší vrch krajiny Moldoveanu (2544 m) a druhý najvyšší Negoiu (2535 m). Cesta spája historické regióny Transylvánia a Wallachia, a mestá Sibiu a Piteşti.

Cesta bola postavená v rokoch 1970 - 1974, počas režimu Nikolaja Ceauşescu. Bola to reakcia na inváziu sovietov do Československa v roku 1968. Ceausescu chcel zabezpečiť rýchly vojenský prístup cez hory. Cesta teda bola vybudovaná vojenskými silami, s vysokým nákladom finančným ale aj ľudským. - asi 6 miliónov kilogramov dynamitu si vyžiadala severná časť a asi 40 vojakov pri stavbe prišlo o život.

PANO Pozri si panorámu
Transagarasan - most, Rumunsko 360 stupňová panoráma
Transfăgărăşan most
PANO Pozri si panorámu
Priehrada-Vidraru, Rumunsko 360 stupňová panoráma
Priehrada Vidraru
PANO Pozri si panorámu
Vodopád Capra, Rumunsko 360 stupňová panoráma
Vodopád Capra
PANO Pozri si panorámu
Ľadovcové jazero - Balea, Rumunsko 360 stupňová panoráma
Jazero Balea

Zaujímavé miesta na trase:

Články:

Fotogaléria:

15.06.2015 - pebro

Transfagarasan

25.03.2015 - 69Dodik69

Transfagarasan

17.01.2015 - bubo008

Cestou na Fagaraš

21.12.2012 - corvette

Kľukaté cesty Fagarašu.jpg

21.12.2012 - corvette

Transfagarasan1.jpg

21.12.2012 - corvette

Transfagarasan2.jpg

21.12.2012 - corvette

Transfagarasan3.jpg

21.12.2012 - corvette

Transfagarasan4.jpg

21.12.2012 - corvette

Transfagarasan klesanie.jpg

19.11.2012 - bubo008

Podvečerný Fagaraš

28.11.2010 - Mitja

Transfagarasan severný svah

28.11.2010 - Mitja

Salaš pod Fagarašom

21.10.2010 - zeON

Jazierko na vrchu Fagarasu

31.08.2009 - 100bubu

7C Pred Vrcholom Fagarašu

31.08.2009 - 100bubu

7C Vrchol Fagarašu

31.08.2009 - 100bubu

Južná strana fagarašu

22.09.2004 - Awia

Stúpanie...

22.09.2004 - Awia

tento otrepaný záber chýbať predsa len nemôže...

22.09.2004 - Awia

Stúpanie...

22.09.2004 - Awia

Neosvetlený vlhký tunel na vrchole. V polke tunela lešenie, Fotila to Dadi za jazdy, pohľad do zadu: Faster  s kuframi a "ne-oslepujúci" DodoKE :-)))

22.09.2004 - Awia

made in paradise...

22.09.2004 - Awia

Po cestách necestách...

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Rumunsko
Región:Fagaraš
Typ:Priesmyk
Pridal:Awia 21.07.2007 (13:35)
Poloha:N 45.606 E 24.618
Približná poloha:nie
Čitatelia:48640
Nadmorská výška:2034.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Cesta spája historické regióny Transylvánia a Wallachia, a mestá Sibiu a Piteşti.

Adresa, Kontakt:

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Jazero Balea, RumunskoJazero0.3 km JZ
2.Vodopád Capra, RumunskoPrírodný úkaz2.4 km JV
3.Pension Conacul Ursului Transfagarasan, RumunskoPenzión4.1 km J
4.Penzión Maya & Elena, RumunskoPenzión14.0 km S
5.Horské stredisko Cumpana, RumunskoHotel18.9 km J
6.Priehrada Vidraru, RumunskoJazero26.6 km J
7.Transfăgărăşan most, RumunskoVyhliadka27.6 km J
8.Drakulova zrúcanina hradu, RumunskoHrad28.0 km J
9.Múzeum parných lokomotív - Sibiu, RumunskoMúzeum41.0 km SZ
10.Penzión v kláštore, RumunskoPenzión48.4 km S

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »