ISSN 1336-6491 | Online: 2127 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Horská cesta - Transalpina 67C, Rumunsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Štátna cesta 67C (rum. Drumul naţional 67C, Transalpina) je 148 kilometrov dlhá štátna cesta v Rumunsku, ktorá sa nachádza v pohorí Parâng v južných Karpatoch. Je to najvyššie položená a jedna z najzaujímavejších ciest v krajine. Začína v obci Ciocadia, vedie cez mesto Novaci a končí v meste Sebeş. Najvyšší bod cesty, 2145 m n. m. sa nachádza na horskom priesmyku Urdele.

Text: wikipedia.org

Na ceste je viacero zaujímavých miest:

PANO Pozri si panorámu
Jazero a priehrada Lacul Tău-Bistra, Rumunsko
360 stupňová panoráma, má svoje chybičky ale pre predstavu stačí...
Lacul Tău-Bistra
PANO Pozri si panorámu
Manastirea Oasa, Rumunsko 360 stupňová panoráma
Manastirea Oasa

PANO Pozri si panorámu
Transalpina - hreben, Rumunsko 360 stupňová panoráma
Transalpina-hreben

Články:

Fotogaléria:

03.01.2017 - ulltraa

Transalpina

13.05.2016 - erbe

Transalpina nás víta znova oblakmi

11.09.2015 - pebro

Rumunsko - Transalpina (DN67C)

11.09.2015 - pebro

Rumunsko - Transalpina (DN67C)

08.09.2015 - erbe

Transalpina v oblakoch

17.08.2015 - tlmitsch

Transalpina - ešte stále sneh

08.07.2015 - peter3401

Transalpina

08.07.2015 - peter3401

Transalpina ... áno, je to tá istá cesta o 10 km ďalej.

08.07.2015 - peter3401

Transalpina na vrchu - ďalej sa už nedalo

25.11.2013 - pito1145

transalpina

25.11.2013 - pito1145

transalpina 2

21.12.2012 - corvette

Transalpina.jpg

Detaily:

Stiahni si bod:
GPS súradnice sú len približné. (spravidla to znamená, že vás zavedú len do mesta, alebo obce kde sa daný bod nachádza) Pošli presné súradnice.

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Rumunsko
Región:Fagaraš
Typ:Priesmyk
Pridal:Awia 22.11.2010 (07:00)
Poloha:N 45.594 E 23.647
Približná poloha:áno
Čitatelia:49637
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Priehrada a jazero Lacul Oasa, RumunskoJazero1.7 km JZ
2.Manastirea Oasa, RumunskoKostol3.7 km JZ
3.Jazero a priehrada Lacul Tau-Bistra, RumunskoJazero11.1 km S
4.Horská chata - Cabana Obârşia Lotrului, RumunskoPenzión17.7 km J
5.Trasa: Transalpina - Spre Strategica - Ciungetu, RumunskoTrasa23.5 km JV
6.Dácka pevnosť v horách Orastie, RumunskoPamiatka26.6 km Z
7.Šotolina Valea Macesului - Polovragi, RumunskoTrasa29.3 km J
8.Kemp za Transalpinou, RumunskoKemping31.8 km JV
9.Sat turistic Costesti, RumunskoDedina39.0 km Z
10.Prejazd Transalpina - Fagaras (7A), RumunskoTrasa45.4 km JV

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »