Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3135 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Seriál ME enduro 2016 pokračuje vo Francúzsku, na štarte 6 jazdcov SMF

 Zdieľať

Pridané: 26.03.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2898 [Šport - Enduro]

Počas veľkonočného víkendu sa uskutoční druhé podujatie seriálu majstrovstiev Európy enduro, tento krát vo Francúzsku, v meste Brioude, ktoré je priaznivcom endura známe od roku 1980, kedy sa tu uskutočnila medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž.

Na šampionáte sa predstaví trojica slovenských jazdcov Tomáš Zboran, Miroslav Ševela, Marek Haviar a trojica českých jazdcov štartujúcich s licenciou SMF Martin Gottvald, Michal Vavřík a Ján Šmerda.

Vo Francúzsku jazdcov čaká náročný pretek. Každý deň sa pôjdu tri 80 km dlhé kolá na ktorom jazdcov čakajú tri testy, t. j. celkom za deň bude 6 špeciál testov. Prvý test bude typický cross-test s dlhými trávnatými úsekmi len 7 km východne od Brioude. Druhý test je divácky atraktívny ale náročný extrém test v Verneuges, asi 23 km juhozápadne od depa. Tretí test je enduro test v Breno, asi 12 km juhozápadne od Brioude. V nedeľu nesmú jazdci zabudnúť na to, že si musia nastaviť hodinky na letný čas.

Marek Haviar
Marek Haviar

Najmladší z našich jazdcov Tomáš Zboran štartuje v triede Junior E1, kde je po prvom podujatí, ktoré sa uskutočnilo len pred dvoma týždňami v Taliansku, na 6.mieste. Marek Haviar je v triede Senior E1 pred Francúzskom na 5.mieste. V triede E1sa predstaví i český jazdec s lic.SMF Ján Šmerda, ktorý v Taliansku neštartoval. V triede senior E2 štartuje ďalší slovenský jazdec, úradujúci vicemajster Európy 2015 Miroslav Ševela, ktorému sa však v Taliansku nedarilo a po prvom podujatí je na 16.mieste. Zostávajúci dvaja českí jazdci Martin Gottvald a Michal Vařík štartujú medzi veteránmi, kde je Martin po Taliansku na treťom mieste, Michal Vavřík v Taliansku nedojazdil. V tejto triede bol v Taliansku úspešný ďalší Slovák Radek Bohuslav (4.miesto ), ktorý sa však pre zrazenie práve z Talianska musel z podujatia vo Francúzsku odhlásiť.

Výsledky zo šampionátu je možné sledovať live na internetovej stránke organizátora:

www.motoclubbrioude.fr/

Viac informácií, časový harmonogram a výsledky a odkazy na oficiálnej stránke šampionátu:

european-enduro.com/

Zdroj: SMF, Ilustr.foto: Yuri Benci Photographer

Pridané: 26.03.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »