Anketa:
Enduro a CountryCross 2019 zahájený tradične v Borskom Mikuláši
ZdieľaťPridané: 02.04.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3783 [Šport - Enduro]
Priaznivci Countrycrossu sa posledný marcový víkend (30.-31.3.2019) stretli na Búroch – v Borskom Mikuláši. Je zvykom, že práve týmto podujatím Slovenská motocyklová federácia otvára sezónu a ani tentokrát tomu nebolo inak.
Do súťaže bolo prihlásených za oba dni 275 pretekárov na motocykloch a 26 pretekárov na štvorkolkách. Trať v Borskom Mikuláši je špecifická. Povrch je zväčša mäkký - pieskový, preto sa vyhĺbia jamy a celý okruh je tak veľmi náročný na kondíciu. To neodradilo súťažiacich v celkovo 18 kategóriách, kde štartujú najmladší dorastenci, ženy, profíci, či skúsení veteráni.
Absolútnym víťazom v Borskom Mikuláši sa stal Tomáš Zboran (SVK), ktorý podal perfektný výkon a zaslúžene vyhral aj svoju triedu MM SR E2. Tomáš počas zimnej prestávky presedlal zo štvortaktnej 250-ky na dvojtaktnú, tá mu zapasovala perfektne a jeho jazda bola zaujímavá aj po diváckej stránke. V sobotu mu výborne konkuroval Thomas Hostinský (SVK), ktorý v nedeľných pretekoch neštartoval (Thomas sa musel pripraviť na Majstrovstvá Európy v endure, ktoré nasledujúci víkend absolvuje v Portugalsku). V triede MM SR E1 zvíťazil Marek Haviar (SVK), ktorý sa do pretekov vrátil po ročnej prestávke. V triede MM SR E3 zvíťazil Miroslav Ševela (SVK), ktorý v tejto triede obhajuje titul z minulej sezóny.
V triede MM SR Junior zvíťazil Martin Giertl (SVK). Martin sa len pred týždňom vrátil späť po zranení do tréningového procesu. V kategórií Kadet prvé miesto získal Rastislav Kokavec (SVK). V kategórií MM SR Dorast si prvé miesto vybojoval Jaroslav Katriňák mladší (SVK). V kategórií Ženy si prvé miesto vybojovala reprezentantka Gabika Čipková (SVK). V triede Superveterán zvíťazil Květoslav Kovář (CZE) a v triede MM SR Veterán si prvé miesto obhájil minuloročný majster Martin Gottvald (CZE).
V triede Slovenský pohár E1 vybojoval prvé miesto Ivan Belko (SVK), v triede Slovenský pohár E2 zvíťazil domáci pretekár Ladislav Bolebruch (SVK) a v triede Slovenský pohár E3 si prvé miesto odniesol Branislav Kanda (SVK).
V triedach Hobby boli jasní favoriti, ktorí obhájili prvé miesta v oboch dňoch. V triede Hobby E1 bol najrýchlejší Filip Tretina (SVK), v triede Hobby E2 zvíťazil Roman Ridzoň (SVK) a v triede Hobby E3 prvé miesto získal Roland Ruščák (SVK). V triede Regionál zvíťazil Matúš Lavo (SVK).
Závod štvorkoliek bol rozdelený do dvoch tried: Quad 1 v ktorej zvíťazil český reprezentant Martin Miřejovský (CZE) a treida Quad 2, kde zvíťazil Richard Beňo (SVK).
Úvod sezóny v Borskom Mikuláši dopadol veľmi dobre, začo patrí poďakovanie organizátorom – Rallycross klub Borský Mikuláš, zúčastneným pretekárom, sponzorom a tiež aj divákom, ktorí urobili peknú kulisu celému podujatiu.
Sezóna SMF – Enduro a Countrycross pokračuje podujatím Countrycross 13. a 14. apríla v Skýcove, kde ste všetci srdečne vítaní.
Zdroj: SMF, autor textu a fotografií: Jaroslav Gažo
Pridané: 02.04.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- MM SR enduro a country cross – Borský Mikuláš 2018 - Redakcia
- MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017 - Redakcia
- Medzinárodné majstrovstvá SR v Endure – Borský Mikuláš 2020 - Redakcia
- Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019 - Redakcia
- Úspešný európsky šampionát enduro v Brezne 2019 - Redakcia
- Seriál ME enduro 2016 pokračuje vo Francúzsku, na štarte 6 jazdcov SMF - Redakcia
- ME enduro Francúzsko 2016 - Slováci mali tentoraz menej šťastia - Redakcia
- MM SR Enduro a country cross SMF 2023 – Enduro šprint Borský Mikuláš - Redakcia
- MAXXIS enduro a country cross MM SR dvojíc 2016 a záverečné vyhlasovanie - Redakcia
- Sezóna SMF 2016 odštartovala v Borskom Mikuláši - rekordný počet pretekárov na country crosse - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!