Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1149 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Vyvrcholenie európskeho šampionátu v endure 2017 v Gelnici

 Zdieľať

Pridané: 12.10.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5642 [Šport - Enduro]

Počas nadchádzajúceho víkendu 13. - 15. októbra 2017 sa mesto Gelnica stane dejiskom záverečného podujatia tohtoročného 4-dielneho európskeho šampionátu – tzv. FINÁLE MAJSTROVSTIEV EURÓPY ENDURO 2017.

Okrem ME si na východ Slovenska prídu zmerať sily i pretekári seriálu Alpe Adria Cup, uskutočnia sa i Medzinárodné majstrovstvá Slovenska, Maďarska a Slovenský pohár v endure 2017.

Organizátorský klub GL Moto team pod vedením Romana Tomaška pripravil krásnu trať v celkovej dĺžke 180 km na tri kolá. Trať vedie gelnickými lesnými a poľnými cestami s hlinisto-kamenistým povrchom. Počas troch kôl jazdci absolvujú 3 náročné testy – Extrem Test (2,1km), Motocross test (6,7km) a Enduro test (7,1km). V prvom kole sa meria Enduro test aj Motocross test. Extrem test sa meria od druhého kola.

Finále ME Enduro 2017, Gelnica
Finále ME Enduro 2017, Gelnica

Nakoľko je toto podujatie finálové, jazdci až z 18 krajín sveta (vrátane Slovenska) budú jazdiť celé tri dni. Prvé dva dni sa súťaží na trati v okolí Gelnice a tretí deň (15.10.) je na programe záverečný, divácky veľmi atraktívny motokros v Mníšku nad Hnilcom, kde prebehne i dekorovanie víťazov individuálnych tried a víťazov súťaže národných tímov.

Finále ME Enduro 2017, motokros Mníšek nad Hnilcom
Finále ME Enduro 2017, motokros Mníšek nad Hnilcom

Do vyššie spomenutej súťaže národných tímov sme prihlásili i 3 slovenské posádky. Slovenskú trikolóru tak budú hájiť naši reprezentanti medzi tímami juniorov, seniorov a veteránov. Slovenský juniorský tím pôjde v zložení Tomáš ZBORAN (Junior E1, št.č. 107), Jakub ZAHUSTEL (Junior E1, št.č. 111), Patrik HALGAŠ (Junior E2-3, št.č. 214) a Martin KRÁTKY (Junior E2-3, št.č. 215).

Seniorský tím budú reprezentovať - Marek HAVIAR (Senior E1, št.č. 307) a v triede Senior E2 to budú jazdci Thomas HOSTINSKÝ (št.č. 406), Štefan SVITKO (št.č. 409) a Miroslav ŠEVELA (št.č. 410).

A napokon trojčlenný veteránsky tím tvoria - Jozef MARENČÁK, Radek BOHUSLAV a Vladimír PREIS. Pôvodne sme do súťaže národných tímov mali prihlásený i ženský tím (Katka Juríčková, Karin Hostinská, Gabika Čipková), avšak z dôvodu zranenia dvoch z jazdkýň bol ich štart na tohtoročnom európskom šampionáte zmarený. Obom prajeme skoré uzdravenie!

Mimo súťaže tímov budú na ME v Gelnici medzi silnou medzinárodnou konkurenciou jednotlivcov bojovať o body i ďalší dvaja slovenskí jazdci a to Ondrej Štofka v triede Senior E2 so št.č. 412 a Ján Zaťko v triede Veterán.

Štartovná listina ME enduro Gelnica 2017

Štart prestížneho európskeho šampionátu je naplánovaný na piatok, 13.10.2017 – v centre mesta Gelnica od 8.00 hod. Inak tomu nebude v sobotu, 14.10.2017 a v nedeľu 15.10.2017 – opäť sa bude štartovať v centre mesta v rovnakom čase ako v piatok. Ako sme už vyššie uviedli, záverečný motokros sa uskutoční na motokrosovej trati v Mníšku nad Hnilcom, so štartom približne od 9.30 hod.

Oficiálny web podujatia: enduro-gelnica.sk

Pridané: 12.10.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »