Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4267 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28604
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17030)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11574)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme moderné retro Triumph Thruxton R - skutočne podarená motorka! 2/2

 Zdieľať

Pridané: 25.07.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 16089 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Keď som zbadal prvé fotky a info o celom inovovaneom rade Bonneville / Thruxon od Triumpha, prebehlo mi hlavou jediné: "prečo?". Ďalší kultový motor vzducháč končí... Načo tisícdvestovka, a kto potrebuje na retro bajk trakčnú kontrolu? (A ABS, ktoré je už ale povinné.) Na fotkách vyzerali dobre, ale potom som na neho vysadol a všetko sa zmenilo...

Triumph Thruxton 1200 R 2016
Triumph Thruxton 1200 R 2016

Stačila krátka jazda ešte len v meste a už som sa škeril od ucha k uchu. Naozaj dlho som nesedel na motorke, ktorá by ma takto potešila. Ten motor je famózny. Ten v predchodcovi sa mi zdal trochu nudný, no nový motor má všetko: vibrácie ktoré chcete cítiť, skvelý zvuk a parádny krútiak. Rozbeh z križovatky je fantastický. No a k tomu ten podvozok.

Triumph Thruxton 1200 R 2016
Triumph Thruxton 1200 R 2016

Tá pravá zábava ale príde keď sa dostanete do zákrut. Je to akoby ste osedlali vytunovaný superbike z 80. - 90. rokov. Motor síce nemá brutálny výkon, ale má gule, podvozok je perfekný a športový posed umožňuje a priam nabáda jazdca na poriadne ostrú športovú jazdu. Myslím, že dobrý jazdec na tejto dizajnovo retro motorke dokáže ponaháňať aj tie najnovšie superšporty.

Triumph Thruxton 1200 R 2016
Triumph Thruxton 1200 R 2016

Na záver musím povedať: "Áno Triumph, tisícdvetstovku bolo treba! Parádne ste to vymysleli!" ABS-ko tam je lebo musí, trakčná tam je pretože ju zákazníci chcú. A zvyšok je neskutočne vydarený mix minulosti spojený s modernou, ale "utajenou" technikou.

rozhodne motor, štýlový vzhľad, podvozok, skutočný športový charakter nič mi nenapadá

Konkurencia

V úvode som síce spomínal pretrhnuté vrece s týmito retro motorkami, tie však majú väčšinou nižšie objemy a nie sú veľkému Thruxtonu priamou konkurenciou. Zopár rivalov tu však každopádne máme, pričom ako najpodobnejší sa mi zdá Yamaha XJR 1300 vo verzii Racer. Tá má samozrejme starý známy radový štvorvalcový vzducháč, čo produkuje takmer rovnaký výkon aj krútiak ako Thruxton, avšak pochopiteľne vo vyšších otáčkach. Cenový rozdiel okolo 2 300 eur však môže byť pri rozhodovaní zásadný. Pozor, Yamaha má vzadu tiež Öhlins, vpredu však iba klasické teleskopy.

Nemci majú jedného konkurenta, je ním známa chuťovka R nineT. Jej tradičný boxer (ešte vzducháč!) produkuje 110 koní a 119 krútiaku, obe však uložené vyššie než Thruxton, pričom aj cenovka je vyššia, a to o zhruba päť stoviek.

Je to takmer neuveriteľné, ale Taliani nemajú v podstate ani jedného priameho konkurenta. Monstra zaň určite považovať nemôžeme, ale Griso už trochu áno. Ten je poháňaný samozrejme známym pravouhlým dvojvalcovým vzducháčom uloženým pozdĺžne, tým novším s už ôsmimi ventilmi, pričom výkon aj krútiaci moment majú rovnaké hodnoty, 110, s ich maximami ležiacimi tiež vyššie než má Thruxton. Treba povedať, že Griso je značne športovejšie zameraná motorka, a to aj s cenou približne o tisícku nižšou.

Aj Honda sa len toť nedávno vrátila na retro scénu, a to sériou modelov CB1100. K Thruxtonu má najbližšie verzia EX, ktorá je lacnejšia o viac ako 2 200 eur, ale je aj podstatne menej technicky i dizajnovo vybavená.

Opäť nesmieme zabudnúť ani na konkurentov z vlastnej stajne. Úplne jasným vypaľovačom rybníka je základná verzia Thruxtona, ktorá je lacnejšia o 1 800 eur, ale logicky aj menej oči priťahujúca, čo v tejto kategórii nie je práve žiaduce. Podľa mňa tak či tak by si na ňu neskôr dával nejaké originálne doplnky, ale do dvoch litrov za úžasne pracujúce Öhlinsy a ostatné chrumkavé doplnky by si sa asi nevošiel. To už by bolo vhodnejšie porozmýšľať asi nad Bonnevillom T120, ktorý má rovnaký motor, síce slabší, ale dokonca s plochejším krútiakom, ale je o takmer celé tri tisícky lacnejší.

Triumph Thruxton 1200 R 2016
Triumph Thruxton 1200 R 2016

Záver

S Awiom sme v poslednom čase vyskúšali dosť testovačiek, ale práve o Thruxtone sme najviac rozprávali. Krásne vyzerá a krásne aj jazdí, motor pekne potiahne, všetko bez kompromisov. Neurazí ani skúseného motorkára, čo je zvyknutý na vyššie objemy a záťahy.

Cestou domov z Biarritzu som si hovoril, že budúci rok by som tam mal zájsť na takej motorke, ktorá tam štýlovo zapadne. Ale po vlastnej osi, žiadny vozík! A pri teste Thruxtona, keď som občas privrel oči, som občas akoby zacítil ten chladný oceánsky vietor, aj keď nám stále pieklo nad 30 :) Vyššie som síce spomínal, že Thruxton nie je predurčený na dlhšie trasy, ale to je vec pohľadu - v Biarritzi boli borci na podstatne menej pohodlných motorkách, čo na nich prešli tisícky kilákov po vlastnej osi (nie, nezašpinili ich plánovane pred mestom - stretával som ich osobne cestou tam). Tak čo, uvidíme sa budúci rok v Biarritzi na Thruxtone? A kto na ňom bude, ty alebo ja? :)

Za mňa každopádne sto bodov, lebo Triumph v tomto prípade nerobil kompromisy. A to sa mi páči, pretože v tejto kategórii sa to nehodí; jej cieľová skupina sú ľudia s plnšími peňaženkami. Triumph Thruxton R stojí 14 330 eur. Jeho základná verzia, esteticky menej potešiteľná, stojí 12 520 eur.

Triumph Thruxton 1200 R 2016
Triumph Thruxton 1200 R 2016

Plusy, mínusy

estetika, štýl, podvozok, charakter motora má katalóg krásnych doplnkov :)

Video

Video: Nový Triumph Thruxton a Thruxton R 2016

Pozadie / Wallpaper:

Triumph Thruxton 1200 R 2016
Triumph Thruxton 1200 R 2016
Triumph Thruxton 1200 R 2016
Triumph Thruxton 1200 R 2016
Triumph Thruxton 1200 R 2016
Triumph Thruxton 1200 R 2016

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a Held, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbách Suomy od spoločnosti Styx a AGV od spoločnosti Motostore.

Foto:
 Triumph Thruxton 2016 Triumph Bonneville T120 2016 BMW R nineT 2016 Yamaha XJR1300 Racer 2016 Moto Guzzi Griso 8V SE 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphTriumphBMWYamahaMoto Guzzi
Model:ThruxtonBonneville T120R nineTXJR1300 RacerGriso 8V SE
Rok:20162016201620162016
Novinka:NOVINKA 2016NOVINKA 2016
Kategória:KlasikaKlasikaNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1200 ccm1200 ccm1170 ccm1251 ccm1151 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot.97.8 k (71.9 kW) / 8000 ot.109.9 k (80.8 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 4950 ot.105 Nm / 3100 ot.119 Nm / 6000 ot.108.4 Nm / 6000 ot.108 Nm / 6400 ot.
Kompresný pomer:12.0:19.7:111 : 1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm79.0 x 63.8 mm95 x 81.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHCDOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a olejomvzduchomvzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:120 mm130 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm298 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-ZR17120/70 - 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm267 mm282 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55-ZR17180/55 - 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:222 kg
Hmotnosť s náplňami:222 kg
Výška sedla:785 mm829 mm800 mm
Rázvor:1476 mm1500 mm1544 mm
Dĺžka:2200 mm2190 mm2260 mm
Šírka:890 mm820 mm830 mm
Výška:1120 mm1070 mm
Svetlá výška:133 mm
Objem nádrže:16 l16 l18 l14.5 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 300 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena: 05/20015 12.795,-EUR

<

Pridané: 25.07.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: