Anketa:
MOTOvýjazd Motoshop Žubor Banská Bystrica už túto sobotu!
ZdieľaťPridané: 27.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3717 [Novinky - Pozvánka]
Ako sme vás už informovali, od 14. apríla ste mali možnosť prehliadnuť si viac ako 50 motoriek v SC Európa Banská Bystrica.
Okrem strojov, ktoré sú vystavené po celom obchodnom centre, dokonca niektoré z nich aj vo vzduchu, ste mali možnosť zúčastniť sa fotosúťaže, rodinného víkendu, či vidieť exhibíciu Tima Žubora na elektromotorke priamo v centre výstavy.
Akcia vyvrcholí túto sobotu 29. 4. veľmi zaujímavým programom. O 10.00 vyráža MOTOvýjazd a Babská jazda na viac ako 100-kilometrovú trasu medzi krásnymi zákutiami stredného Slovenska.
Po návrate začne okolo 15.00 MOTOslalom, overenie vašej zručnosti na motorke pod vedením skúseného inštruktora Miša Jariabku.
A na záver sa predstaví Štefan Svitko, tentokrát nielen na motorke a za stolom, kde podpíše svoje podpis karty, ale aj na PS4. Zmeria si sily s najlepším z najlepších. Neláka vás pocit, že by ste porazili Štefana na motorke, aj keď len tej elektronickej?
K tomu všetkému počas celého dňa hudba, súťaže, dobrá zábava.
A ešte jedno lákadlo na koniec: piati z účastníkov MOTOvýjazdu, Babskej jazdy a MOTOslalomu získajú voľný VIP vstup do klubu MINISTRY Banská Bystrica na sobotňajšiu akciu.
Priatelia, vidíme sa v Európe!
Pridané: 27.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- V Banskej Bystrici prebieha unikátna výstava motocyklov. Doplnia ju efektné exhibície - Redakcia
- Pozvánka: oslava 2. narodenín Harley-Davidson Banská Bystrica - Redakcia
- Motoshop Žubor hľadá predajcu motoriek a servisného technika - Redakcia
- BIG SALE vol. 3.0 v Motoshop Žubor - zľavy až do 80 % - Redakcia
- Pozvánka: Otvorenie sezóny 2012 a testovacie dni v Motoshop Žubor v Banskej Bystrici - Redakcia
- Otvorenie Harley Davidson Banská Bystrica - Motoshop Žubor - 18.9.2015 - Awia
- Pozvánka: Víkend s Motoshop Žubor 2018 - Redakcia
- POZOR: Veľký výpredaj skladových zásob zo zľavami až do 80% v Motoshop Žubor - Redakcia
- Pozvánka: Otvorenie Showroomu HONDA v Motoshope Žubor v Banskej Bystrici - Redakcia
- Pozvánka: Orange Day 2011 v Motoshope Žubor v Banskej Bystrici - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!