ISSN 1336-6491 | Online: 2198 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Banskej Bystrici prebieha unikátna výstava motocyklov. Doplnia ju efektné exhibície

 Zdieľať

Pridané: 19.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8030 [Novinky - Pozvánka]

Krásne rýchle stroje, napätie a štipľavá vôňa benzínu. To všetko je súčasťou unikátnej výstavy motoriek, ktorú môžu návštevníci banskobystrickej Europa SC vidieť počas najbližších dvoch týždňov. Výstavu doplní pravý motorkársky zjazd, súťaže pre vášnivých motorkárov a adrenalínové exhibície.

Najväčší predajca motocyklov Motoshop Žubor tu predvedie silné stroje zvučných mien Harley Davidson, BMW, KTM, BRP, Kawasaki a Yamaha.

Atraktívny program začal už uplynulý víkend. Po celom obchodnom centre sú rozmiestnené jednotlivé ostrovčeky venované konkrétnej značke alebo konkrétnej kategórii motocyklov, tak aby si mohli návštevníci centra porovnať modely od rôznych výrobcov na jednom mieste.

V Banskej Bystrici nás čakajú dva týždne motorkárskeho adrenalínu. Unikátnu výstavu doplnia efektné exhibície

Nasledujúci víkend (22. - 23. apríla) bude patriť najmenším fanúšikom motoriek. V centrálnej zóne obchodného centra vznikne dráha, na ktorej si budú môcť deti vyskúšať svoje riadiace zručnosti na kolobežkách. Zapojiť sa budú môcť aj do vedomostných súťaží o zaujímavé ceny. Pre staršie deti a násťročných bude pripravená v centre playstation s motorkárskou hrou.

Táto výstava je unikátna nielen svojim obsadením v podobe krásnych motocyklov, ale aj rozsahom a netradičným programom, ktorý chytí všetky vekové kategórie. Nadšenci rýchlych motoriek si určite prídu na svoje a možno si vyberú na výstave aj svojho nového dvojkolesového miláčika,“ hovorí Viktor Maceják, Marketing & Event Manager Europa SC.

Program bude pokračovať aj ďalší víkend. Posledná aprílová sobota bude skutočne „nadupaná“ a v znamení adrenalínu v podobe motorkárskej show. O desiatej hodine sa chystá pravý motorkársky zraz, v ktorom určite uvidíte aj krásne nablýskané stroje zo súkromných zbierok. Celý sprievod povedie stanovenou trasou cez Banskú Bystricu smerom na Vígľaš, Hriňovú, prechádzať bude cez Brezno, Slovenskú Ľupču a na pravé poludnie sa vráti späť do obchodného centra.

Po návrate sprievodu sa začne pred Europa SC motocyklová exhibícia profesionálnych jazdcov a milovníkov tohto športu. Podporiť ich príde aj slovenský motocyklový pretekár Štefan Svitko, ktorý si z pretekov na Rely Dakar 2016 v Južnej Amerike doviezol vzácne striebro a pamätnú sošku beduína. Usmiaty pretekár tak určite poteší aj zberateľov vzácnych autogramov.

Výstava potrvá do 1. mája, a tak deň zaslúženého voľna budete môcť využiť ešte na poslednú rozlúčku s rýchlymi motorkami. Bude sa skrátka na čo pozerať!

Pridané: 19.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »