ISSN 1336-6491 | Online: 3135 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nová vlajková loď od Yamahy – Star Roadliner

 Zdieľať

Pridané: 12.07.2005 Autor: AcHeRoN
Čitatelia: 13773 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Pre rok 2006 pripravila Yamaha novú vlajkovú loď Roadliner, ktorá pripomína časy dávnej éry, má silný motor do V a prichádza aj vo verzii touring, ktorá sa volá Stratoliner.

Ako iste viete, Yamaha pred nedávnom oznámila, že motorky rady cruiser/chopper/custom sa budú od teraz vyrábať pod vlastnou značkou Star, ale samozrejme sa to nebude týkať obchodných zastúpení, Yamaha bude normálne predávať obidve značky. Yamaha tým chce docieliť, že Star sa takto bude môcť venovať iba výrobe a vývoji motoriek rady cruiser/chopper/custom a ich doplnkov. Prvým krokom je zviditeľnenie cruiser/chopper značky Star. Yamaha predstavila nové logo Star, ktoré predstavuje aj vo svojich propagačných materiáloch.

 verzia Roadliner S - s väčším množstvom chrómu
verzia Roadliner S - s väčším množstvom chrómu

Yamaha odhalila nový cruiser, vlajkovú loď Star - Roadliner. Motocykel má klasické tvary a línie inšpirované érou prúdnicových a aerodinamických tvarov. Tento vizuálny aerodynamický prvok ovplyvnil v 20-tich a 30-tich rokoch v amerike všetko, od vlakov až po hriankovače a na tomto motocykli výrazne vyniká.

 tu vidieť aerodynamické línie a dizajnové \"retro\" prvky
tu vidieť aerodynamické línie a dizajnové "retro" prvky

Motocykel prichádza v troch variantách, v klasickej Roadliner, vo variante S, ktorá obsahuje viac chrómu ako klasický model, a ako píšu v marketingových „letákoch“ je vyrobená špeciálne pre vážnych milovníkov chrómu, a ďalej je to verzia Midnight, ktorá sa vyskytla už pri predchádzajúcom modeli Road Star.

 verzia Midnight pre uznávačov ultra-klasického čierneho vzhľadu
verzia Midnight pre uznávačov ultra-klasického čierneho vzhľadu

Ide o verziu pre milovníkov čiernej farby, ale v tomto prípade sa čierna farba nachádza naozaj skoro všade, čierna je celá predná vidlica, ktorá pripomína staré Indian-y, mohutný svetlomet, a dokonca veľa ďalších častí, ktoré na iných motorkách tejto triedy, a aj na klasickom modeli Roadliner pokrýva chróm, tu pokrýva matná čierna farba.

Mimoriadny krok pre klasický cruiser je použitie hliníkového rámu. Roadliner je poháňaný silným vzduchom chladeným motorom s objemom 1854cc, s valcami do V, ktoré zvierajú uhol 48° a ako hovoria zdroje, motor má vlastnú osobnosť. Motor ide viac do sily a Yamaha ticho tvrdí, že motor predstihne každý veľký dvojvalec, vrátane „dvojlitrov“. Motor by mal dosiahnuť maximálny krútiaci moment už pri 2500 ot/min a zdroje tvrdia, že tento cruiser má naozaj ŤAH.

 ...markantné zadné smerovky
...markantné zadné smerovky

No na to aby ste ocenili spracovanie detailov na motorke, by ste sa museli pozrieť na motorku z blízka. Napríklad zámok zapaľovania sa nachádza na vrchu reflektora, pod krytom. Markantné smerovky, ktoré boli vyvinuté špeciálne pre Roadliner, perfektne ladia s dizajnom motocykla a obzvlášť tie zadné. Tak isto ako aj nová verzia Road Star, má Roadliner zadné svetlo zložené z LED diód. No oproti Road Star sa zadná pneu sa zväčšila na 190/60 R17 a zväčšili sa aj rozmery motocykla ako sú dĺžka (na 2 580 mm) a rázvor kolies (na 1 715 mm), za to výška sedadla je vyššia o 25 mm, čiže 735 mm.

 verzia touring – Stratoliner
verzia touring – Stratoliner

Roadliner samozrejme prichádza aj vo verzii touring, s názvom Stratoliner. Výbava naviac obsahuje čelný štít, kožou potiahnuté bočné „kufre“ a zadnú opierku. Navyše sa dá čelný štít a zadná opierka odmontovať a primontovať rýchloupínacím spôsobom, pomocou ktorého ich za chvíľu jednoducho „odopnete“.

Roadliner to v tejto kategórií nebude mať ľahké, o to sa postarajú konkurenti ako Kawasaki VN 2000, Honda VTX 1800, Suzuki VL 1500 a v neposlednej rade aj jeho "menší" súrodenec Road Star 1700. Ale na druhej strane, Roadliner akoby svojim špecifickým výzorom mieril na inú skupinu motorkárov/zákazníkov, a to, či v tomto konkurenčnom "boji" obstál, ukáže až čas. No už teraz viem s určitosťou povedať, že keď niekde uvidíte tohto krížnika, tak ho budete vedieť bez problémov identifikovať alebo si ho prinajmenšom nepomýlite s iným sériovo vyrábaným motocyklom.

Cena u nás pravdepodobne ešte nieje stanovená, a tak pre porovnanie uvádzam cenu všetkých modelov, v dolároch:
  • Roadliner – 13 880
  • Roadliner Midnight – 14 780
  • Roadliner S – 15 000
  • Stratoliner – 15 1810
  • Stratoliner Midnight – 15 480
  • Stratoliner S – 16 580

Pridané: 12.07.2005 Autor: AcHeRoN Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »