Anketa:
Odpovedz na dve jednoduché otázky a vyhraj vstupenku na MotoGP!
ZdieľaťPridané: 19.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4584 [Novinky - Súťaž]
Vďaka spoločnosti KTM CEE vám môžeme priniesť súťaž o dve vstupenky na veľkú cenu Rakúska MotoGP, ktorá sa pôjde o necelý mesiac, teda 11. až 13. augusta.
Ku samotným vstupenkám KTM pribalila aj zopár ďalších vecičiek, aby si bol v Rakúsku pekne nahodený: šiltovku, tričko, visačku na krk a štuple do uší, samozrejme všetko s logom KTM. Vstupenky platia na celý víkend.
Takéto balíčky máme dva. Darujeme ich dvom ľuďom, ktorí ako prví dokážu odpovedať na nasledujúce dve otázky:
1. Koľko superšportových modelov má aktuálne KTM v ponuke na slovenskom trhu?
2. Na ktorej priečke v kráľovskej triede MotoGP v celkovom hodnotení sa nachádza najúspešnejší jazdec KTM po ostatnej veľkej cene Nemecka?
Vaše odpovede píšte do diskusie ku tomuto článku. Balíčky vyhrajú tí dvaja diskutujúci, ktorí ako prví správne odpovedajú na obe otázky. Odpovede hľadajte na ktm.com alebo v seriáli článkov MotoGP 2017 na motoride.sk.
Balíčky poskytla spoločnosť KTM CEE, s. r. o. Súťaž trvá od zverejnenia článku do uverejnenia oboch správnych odpovedí najmenej dvoma čitateľmi, najneskôr však do stredy 26. júla 2017.
Mapa:
Pridané: 19.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F
- Taliansky projekt „Hachimaan“ sa stal víťazom súťaže Honda Customs 2025
- MM SR enduro a country cross Brezno 2025
- GOES predstavuje modely na rok 2026
- Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!