Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2462 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28554
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17006)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11548)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (105)  [Verzia pre tlač] Tlač

Doplnené: V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV 2018

 Zdieľať

Pridané: 16.02.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11216 [Bleskovky - Novinky]

V Miláne predstavená novinka prináša veľkú nádrž, vyššie zdvihy, novú elektroniku a ďalšie vylepšenia. Jazdiť budeme na ceste, ale aj v teréne a druhý deň vyskúšame aj X-ADV.

Video: Videotest Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018 v Španielsku

V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
Vyhliadka Sierra de Loja - V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

Video: Rýchla správa: Offroad na Honde Africa Twin Adventure Sports 2018

Africa Twin 2018 a X-ADV - 16.02.2018 15:07

Dnes sme jazdili štandardnú Africu a X-ADV. Ráno keď sme vyrazili boli 2 stupňe tak to bolo veselé. Jazdila sa hlavne cesta a nakoniec trochu offroadu na hladkých kolesách.

Africa Twin 2018 a X-ADV - Testovaci článok - sandbox

Afrika má dosť veľa nového ale je to o poznanie ina motorka ako Adventure Sports. Je nižšia takže v pohode oboma chodidlami na zemi a ešte sedlo sa dá dať nižšie. Posed je iný ale hlavne riaditka nízko takže v stupačkách trochu zhrbený. Inak všetko paráda ako na Adv.

X-ADV bolo také spestrenie, ale na počudovanie to bola fakt zábava. Jazdí to totiž ako motorka, má dole ťažisko a skvele sa to preklápa na miestnych pokrútených cestách. Mali sme tam aj offroad stupačky tak sme poblbli trochu aj v teréne. Tiež má nejaké vylepšenia ale o tom napíšem podrobne po návrate.

Africa Twin 2018 a X-ADV - Testovaci článok - sandbox
Africa Twin 2018 a X-ADV - Testovaci článok - sandbox
Africa Twin 2018 a X-ADV - Testovaci článok - sandbox
Africa Twin 2018 a X-ADV - Testovaci článok - sandbox
Africa Twin 2018 a X-ADV - Testovaci článok - sandbox

Africa Twin Adventure Sports v teréne - 15.02.2018 19:20

Tak poobede to konečne prišlo! Nemám na mysli to že sme sa najedli ale to že sme vysadli na Afriky na štopľoch a vyrazili do terénu. Ten bol typicky španielsky, suché šotolinové a prašné cesty -rýchle vypaľováky v rally štýle.

V pozadí pohorie Sierra nevada - V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V pozadí pohorie Sierra nevada - V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

Tu Adventure Sports naplno vybalila svoje schopnosti. Nová ergonómia, vyššie riaditka, väčšie stupačky, dobrý postoj, vyššie zdvihy, tvrdšie naladená predná vidlica... Po prvom experimentovaní dávam (ako vždy) zbohom trakčnej kontrole. Aj keď tá nová vďaka elektronickému plynu reaguje veľmi hladko, aj v najslabšom stupni (1 zo 7) zbytočne robí bariéru medzi jazdcom a nekonečnými driftami na neskutočnej šotolinovej vypaľovačke na najvyšši vrchol na okolí.

Adventure Sports totálne vychytala slabé stránky "starej" Afriky. Podvozok, väčšia nádrž, zdvihy, elektrika a mnoho drobných detajlov. Aj keď sme jazdili s plnou nádržou (čo je o cca 5l viac ako u štandard verzie) motorka sa nejavila ťažko a neobratne.

Automat funguje overene a dobre, ale nová Afra prináša novú hračku pre nás. To je quickshifter, s ktorým bez spojky radíš hore aj dole a to za parádnej zvukovej kulisy z výfuku. Musím povedať že toto je pre mňa topka a jasná voľba - manuál a quickshifter.

V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
Vyhliadka Sierra de Loja - V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
Vyhliadka Sierra de Loja - V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V pozadí pohorie Sierra nevada - V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
Širšie stupačky - tus demontovanými gumami do terénu - V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

Africa Twin Adventure sports na ceste - 15.02.2018 12:51

Celé doobedie jazdíme na ceste na novej Africa Twin Adventure Sports.

V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

Motorka je o poznanie vyššia, medzi nohami veľká nádrž, iný posed, vyššie riadidlá. Podvozok je vpredu tvrdší, čo je na ceste len výhodou. Motorka ma vychytanych mnoho detailov, elektronický plyn, a tým pádom lepšiu trakčnú, nastaviteľné mapy aj brzdenie motorom. Mali sme automat aj manuál, ale totálna pecka je quickshifter na manuáli, bez spojky hore aj dole. Super povozenie! Poobede ideme jazdiť offroad!

V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
Stará a nová - V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV
Odlesky v prístrojovke - V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

Foto:
 Honda CRF1000L Africa Twin 2018 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF1000L Africa TwinCRF1000L Africa Twin Adventure Sports
Rok:20182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:998 ccm998 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:99 Nm / 6000 ot.99 Nm / 6000 ot.
Vŕtanie x Zdvih:92 x 75.1 mm92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm252 mm
Zdvih vzadu:220 mm240 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-R2190/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70-R18150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg
Hmotnosť s náplňami:230 kg243 kg
Výška sedla:870 mm900 mm
Rázvor:1575 mm1580 mm
Dĺžka:2335 mm2340 mm
Šírka:930 mm930 mm
Výška:1475 mm1570 mm
Svetlá výška:250 mm270 mm
Objem nádrže:18.8 l24.2 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 251 kmcca 324 km
Servisný interval:12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozokplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eurOproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka
Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur

Pridané: 16.02.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (105)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: