Anketa:
Bude nová Africa Twin aj vo verzii 850 ccm?
ZdieľaťPridané: 04.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8782 [Bleskovky - Novinky]
Už vrabce čvirikali že kubatúra modelu Africa Twin sa bude pre rok 2020 zväčšovať... No teraz unikli nejaké neoverené info z japonska o niečom ako CRF 850 Africa Twin. Ak by to bolo tak dávalo by to celé zmysel...
Africa Twin - väčšia a silnejšia, 1100 kubíkov možno viac a k tomu 850 kubíkové cestovné enduro do stredného segmentu ako konkurent KTM 790 Adventure či BMW F 850 GS a podobne.
Samozrejme všetko sú to špekulácie. Ak by prišiel menší model, je možné že Honda by oprášila aj názov TransAlp. Ťažko povedať.
Zdroj Japonsko - foto
Pridané: 04.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Doplnené: V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV 2018 - Awia
- Nový katalóg Touratech 2016/2017 - TouratechSK
- Fotoreport Honda Africa Twin Test Days 2018 - Awia
- Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku - Awia
- Prípravy v plnom prúde: Na Afrikách do Afriky - Awia
- Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports - Awia
- Honda pozýva na Adventure Roads 2019 do južnej Afriky - Redakcia
- Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda? - zeON
- DOPLNENÉ: Mega fotogaléria a videá - Honda CRF1000L Africa Twin 2016 - datadive
- Africa Twin Test Days 2020 - vyskúšajte si novú Hondu Africa Twin CRF1100L! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!