Anketa:
Medzinárodné majstrovstvá SR Enduro Polomka 2018
ZdieľaťPridané: 30.06.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3699 [Šport - Enduro]
Predposledný júnový víkend, v dňoch 23. – 24. 6. 2018 sa konalo v poradí už piate kolo Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky - Enduro v Polomke, najväčšej obci na Horehroní (okres Brezno).
Preteky sa klasicky začali už v piatok podvečer preberaním motoriek, kde sa všetky odovzdávali do uzavretého, stráženého depa. Jazdci prichádzali z rôznych kútov Slovenska, z Čiech, Poľska, a tiež aj Maďarska, vďaka čomu sa do pretekov prihlásilo až 170 štartujúcich.
Trať v Polomke sa skladala z Enduro, Cros testu a vrátane prejazdov merala približne 20 km. V prvom Enduro teste sa pretekári museli popasovať so skalami, koreňmi, drážkami a nechýbali ani technické výjazdy , kde pretekári ukázali svoje zručnosti.
Druhý Cross test sa nachádzal na samom vrchu lyžiarskej zjazdovky v trávnatom teréne. Tento test bol o niečo menej náročný, časovo kratší, ale odklonená lúka bola vo viacerých miestach zradná.
Počas oboch víkendových dní ráno o 8 hodine štartovali triedy Hobby, Dorast, Regionál a Veterán. Poobede o 13-tej hodine, prišli na rad triedy MM SR a Slovenský Pohár.
Počasie bolo počas celého víkendu premenlivé. Jemné popŕchanie striedalo vykúkanie slnka, silný vietor, alebo poriadny lejak. Ani to však jazdcov či divákov neodradilo a víkend v Polomke môžeme radiť k tým úspešnejším.
Absolútnym víťazom a tiež víťazom v triede MM SR E2 v Polomke sa stal Štefan Svitko (SVK). Na druhom mieste sa v absolútnom hodnotení umiestnil Miroslav Ševela (SVK), ktorý zvíťazil v triede MM SR E3 a trojicu najlepších v absolútnom hodnotení uzavrel mladý pretekár Martin Giertl (SVK), víťaz tried MM SR E1 a MM SR Junior.
V triede MM SR Kadet zvíťazil Marek Vierik (SVK) a v triede MM SR Dorast zvíťazil Patrik Živický (SVK). Medzi ženami si najlepšie počínala Gabriela Čipková (SVK).
V triedach Slovenský Pohár si pretekári počínali nasledovne: V triede SP E1 zvíťazil Tomáš Čipka (SVK), v triede SP E2 zvíťazil Peter Kollár (SVK) a v triede SP E3 zvíťazil Tomáš Minarský (SVK).
V triedach Hobby boli víťazi nasledovní: v triede Hobby E1 zvíťazil Martin Kajanek (SVK), v triede Hobby E2 zvíťazil Jakub Gíreth (SVK) a v triede Hobby E3 zvíťazil Samuel Slávik (SVK). V triede Regionál zvíťazil Filip Slameň (SVK).
Medzi najskúsenejšími v triede MM SR Veterán zvíťazil Martin Gottwald (CZE) a v triede Superveterán zvíťazil Květoslav Kovář (CZE).
V tímovej súťaži si prvé miesto vybojoval BAMU & RKS Moto Team v zložení: Štefan Svitko, Rastislav Kokavec, Martin Giertl, Ivan Belko, Peter Murgaš (všetci SVK).
Podujatie v Polomke bolo výborne pripravené a oproti ročníkom minulým si pretekári trať pochvaľovali. Poďakovanie patrí predovšetkým Petrovi Belkovi a ľudom okolo neho, ktorí sa na celom podujatí podieľali.
Ďalej patrí poďakovanie všetkým zúčastneným a v neposlednom rade sponzorom, ktorí pomohli pri organizovaní tohto podujatia.
Sezóna SMF pokračuje 7. a 8. júla 2018 na podujatí MM SR Countrycross v Žaškove, kde budú súčasne štartovať aj štvorkolky.
Zdroj: SMF
Text/foto: Jaroslav Gažo
Pridané: 30.06.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019 - Redakcia
- MM SR enduro a country cross – Borský Mikuláš 2018 - Redakcia
- Medzinárodné majstrovstvá SR countrycross jednotlivcov a dvojíc - Morovno 2018 - Redakcia
- Medzinárodné majstrovstvá SR Enduro Lovčica 2018 - Redakcia
- Motocyklová sezóna SMF 2014 ukončená country crossom dvojíc v Brezne - Redakcia
- MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017 - Redakcia
- MAXXIS enduro a country cross MM SR dvojíc 2016 a záverečné vyhlasovanie - Redakcia
- MM SR Enduro Brezno 2018 - Redakcia
- MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017 - Redakcia
- Finále majstrovstiev Európy v Endure 2012 na Plejsoch už tento víkend - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!