Anketa:
Medzinárodné majstrovstvá SR Enduro Lovčica 2018
ZdieľaťPridané: 18.07.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5506 [Šport - Enduro]
V dňoch 14. a15. júla 2018 sa konalo ďalšie podujatie MM SR Enduro v Lovčici. Pretek bol spojený s Majstrovstvami Českej republiky, Maďarským šampionátom a Alpe Adria Cupom.
Do súťaže sa prihlásilo 255 pretekárov zo Slovenska, Čiech, Nemecka a Rumunska, ktorí si na jednej trati pomerali sily zvlášť vo svojich šampionátoch a zároveň aj v celkovom spoločnom hodnotení.
Video: MMSR Enduro Lovčica - Kopernica 2018
Na trati boli umiestnené dve časové kontroly, jedna prejazdová kontrola a dva merané testy. Dĺžka trate bola približne až 50 km a jeden okruh trval dve hodiny.
Prvý meraný enduro test sa nachádzal v Kopernici, bol charakteristický ťažkými technickými pasážami v lese, vyjazdenými drážkami, výjazdmi s kamením a koreňmi. Druhý test v Lovčici sa jazdil z časti po lese a z časti po miestnej motocrossovej trati. Počasie počas celého víkendu prialo jak účastníkom, tak divákom. Aj napriek tomu, že v sobotu počas posledného tretieho kola prišla menšia prietrž, ktorá našťastie veľmi rýchlo pominula.
Absolútnym víťazom v Lovčici sa stal mladý český pretekár Krištof Kouble (CZE), ktorý počas oboch dní zvíťazil a tak mu patrilo aj celkové prvenstvo. Na druhom mieste sa v absolútnom hodnotení umiestnil Patrik Markvart (CZE) a trojicu najlepších uzavrel Štefan Svitko (SVK).
Výsledky Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky v jednotlivých triedach:
V triede MM SR E1 zvíťazil Marek Haviar (SVK), v triede MM SR E2 zvíťazil Štefan Svitko (SVK) a v triede MM SR E3 zvíťazil Radovan Jancík (SVK).
V triede MM SR Junior si najlepšie počínal Patrik Halgaš (SVK). V triede MM SR Kadet zvíťazil Marek Vierik (SVK) a v triede MM SR Dorast zvíťazil Miroslav Madigár (SVK). Medzi ženami si prvenstvo vybojovala Katarína Juríčková (SVK).
V triedach Slovenský pohár si pretekári počínali nasledovne: V triede SP E1 zvíťazil Tomáš Čipka (SVK), v triede SP E2 zvíťazil Peter Kollár (SVK) a v triede SP E3 zvíťazil Erik Maringa (SVK).
V triedach Hobby boli víťazi nasledovní: v triede Hobby E1 zvíťazil Peter Martinka (SVK), v triede Hobby E2 zvíťazil Jakub Gíreth (SVK) a v triede Hobby E3 zvíťazil Samuel Slávik (SVK). V triede Regionál zvítazil Miroslav Čerňanský (SVK).
Medzi najskúsenejšími v triede MM SR Veterán zvíťazil Radek Bohuslav (SVK) a v triede Superveterán zvíťazil Dušan Čipka (SVK).
V tímovej súťaži si prvé miesto vybojoval Enduro Koperbent Team v zložení: Jozef Marenčák, Radek Bohuslav, Marián Gazdík, Peter Kollár a Tomáš Bugár (všetci SVK).
Podujatie v Lovčici bolo pripravené perfektne na najvyššej úrovni. Zázemie, trať a celá atmosféra podujatia boli vynikajúce, za čo patrí poďakovanie celému Motor teamu Prievidza a ľudom, ktorí sa na podujatí podieľali. Ďalej patrí poďakovanie všetkým zúčastneným a v neposlednom rade sponzorom, ktorí pomohli pri organizovaní tohto podujatia.
Sezóna SMF pokračuje 1. a 2. septembra na podujatí MM SR Enduro v Gelnici a tiež podujatím SuperEnduro 25. augusta v Prašiciach.
Text/foto: Jaroslav Gažo Zdroj: SMF
Pridané: 18.07.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017 - Redakcia
- MM SR enduro a country cross – Borský Mikuláš 2018 - Redakcia
- Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019 - Redakcia
- MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017 - Redakcia
- MAXXIS enduro a country cross MM SR dvojíc 2016 a záverečné vyhlasovanie - Redakcia
- MM SR Enduro Brezno 2018 - Redakcia
- MM SR v countrycrosse – Žaškov 2017 - Redakcia
- Cez víkend úspešné enduro v Gelnici a motokros v Lovčici - Redakcia
- ISDE 2015 Košice – Sumár 90. ročníka Šesťdňovej motocyklovej súťaže + vyhlásenie výsledkov - Awia
- Pozvánka: Vyvrcholenie európskeho šampionátu v endure 2017 v Gelnici - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!