Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2017 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017

 Zdieľať

Pridané: 15.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4120 [Šport - Enduro]

Uplynulý víkend 10. a 11. júna sa v Lovčici uskutočnilo už štvrté podujatie Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky v Endure a Countrycrosse, popri ktorých sa konali aj pre-teky Alpe Adria, Macec Cup a taktiež aj Maďarské majstrovstvá v endure.

Preteky boli situované v Lovčici (ktorá bola aj centrom diania) a Kopernici, kde na pretekárov čakali merané testy. Do závodu sa prihlásilo 222 pretekárov, ktorí tak vytvorili silnú konkurenciu vo všetkých kategóriách. Okruh meral približne 60 kilometrov a bol rozdelený na dve časti. Štartovalo sa v Lovčici, odkiaľ sa pretekári vydali na 50 minútový prejazd do Kopernice, kde bol enduro test a prvá časová kontrola. Odtiaľ sa pretekári vracali späť, prejazd trval 55 minút a na pretekárov v Lovčici čakal crossový test a druhá časová kontrola, ktorú všetci využívali aj na servis. Hobby kategórie, veteráni a dorastenci absolvovali 2 kolá a ostatné kategórie odjazdili kolá 3.

MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017
MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017

Merané testy boli pre pretekárov zaujímavé a zároveň náročné, niektoré úseky dali zabrať aj tým najlepším a preverili pretekárov po technickej stránke. Sobotu sa od rána prášilo, čo sa však počas druhého kola zmenilo a začal poriadny lejak, ktorý trval do konca sobotného preteku. Trať sa rozblatila a niektoré úseky sa stali nezjazdné, preto ich organizátor musel pomeniť. Do nedele sa situácia zlepšila, trať obschla a počas dňa sa opäť začalo prášiť, ale už oveľa menej.

Absolútnym víťazom endura v Lovčici sa stal Štefan Svitko (SVK), ktorý dokázal vyhrať počas oboch dní aj vo svojej kategórií MM SR Enduro 2 a aj absolútne. V triede MM SR Enduro 1 zvíťazil Thomas Hostinský (SVK). V triede MM SR Junior si prvé miesto vybojoval Patrik Halgaš (SVK), ktorý počas celého víkendu podával veľmi pekné výsledky.

MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017
MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017

V triede MM SR Dorast si po lepšom výkone z druhého súťažného dňa odniesol prvé miesto Rastislav Kokavec (SVK). V tride MM SR Kadet si prvé miesto vybojoval domáci Marián Gazdík (SVK). V triede MM SR Veterán boli preteky vyrovnané, no lepšie umiestnenie z nedele vynieslo prvé miesto pre Martina Gottvalda (CZE). V triede superveterán si po dlhšej dobe vybojoval prvé miesto nestarnúci Emil Čunderlík (SVK).

MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017
MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017

V druhej výkonnostnej kubatúre v triede SP E1 si prvé miesto vybojoval Martin Smatana (SVK), v triede SP E2 získal prvé miesto pretekár z domáceho tímu Peter Kollár (SVK) a v triede SP E3 prvenstvo získal Daniel Neumann (CZE).

V triede Hobby E1 získal prvé miesto Patrik Mikuš (SVK), v triede Hobby E2 si prvé miesto vybojoval Rudolf Siklienka (SVK), a v triede Hobby E3 zvíťazil Tomáš Slávik (SVK). V triede Regionál si sily pomeralo mnoho pretekárov, ale prvé miesto získal Oto Bergendi (SVK).

V súťaži tímov si prvé miesto na domácej trati vybojoval Enduro Koperbent Team Kopernica v zložení: Jozef Marenčák, Marián Gazdík, Peter Kollár a Tomáš Bugár (všetci SVK).
V seriáli Alpe Adria zvíťazil absolútne Patrik Halgaš (SVK), druhé miesto obsadil Tomáš Zboran (SVK) a tretie miesto po súčte časov obsadil Emanuel Gyenes (HUN).

MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017
MM SR, Alpe Adria, MACEC Cup a majstrovstvá Maďarska Enduro Lovčica 2017

Výsledky zo súťaží Alpe Adria, maďarského majstráku a tiež celkové výsledky vo všetkých Slovenských kategóriách nájdete na stránke SMF. www.smf.sk/enduro-a-relly-vysledky/

Pretek priniesol aj niekoľko zranení, ktoré nikoho nepotešili, ale aj tie sú súčasť takto náročného športu, ako je enduro. Preto prajeme zraneným skoré uzdravenie a návrat na motocykle.

Poďakovanie patrí organizátorom, ktorí pripravili pekné a náročné preteky - Jozefovi Marenčákovi, Ing. Ivanovi Štulajterovi a všetkým ľuďom okolo, ktorí pomáhali. Všetkým sponzorom za pomoc pri preteku a neposlednom rade všetkým zúčastneným.

Sezóna SMF Enduro a CC pokračuje 1. a 2. Júla 2017 podujatím Enduro v Polomke (treba sledovať oficiálnu stránku SMF a kalendár, kvôli možným zmenám).

Pridané: 15.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »