Anketa:
MM SR enduro a country cross – Borský Mikuláš 2018
ZdieľaťPridané: 27.03.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5621 [Šport - Enduro]
Zima ubehla ako voda a s novým rokom prišla aj nová sezóna SMF 2018. Ako zvyčajne sa pretekári po prvýkrát stretli na countycrosse v Borskom Mikuláši (24.-25.3.2018). Na miestnych pieskoch sa odjazdilo jedno z najťažších podujatí, ktoré v sezóne 2018 bolo obohatené premiérovo aj o kategóriu štvorkoliek.
Podujatie sa začalo v piatok na večer preberaním pretekárov. Do pretekov, ktoré sa tento rok v Borskom Mikuláši konali v dňoch 24. a 25. marca sa prihlásilo celkovo 275 motocyklových nadšencov a 9ti pretekári na štvorkolkách. Celkovo sa súťažilo v 18tich kategóriách a na Slovensku je už samozrejmosťou, že zastúpenie mali aj ženy. Okruh v „Borskom“ je špecifický svojim pieskovým povrchom, ktorý je veľmi náročný hlavne na kondíciu a preverí zimnú prípravu zúčastnených. Počas pretekov sa trať rozbije, vytvoria sa hlboké duny a rýchle tempo udržia len tí najskúsenejší.
Najrýchlejším pretekárom počas oboch dní sa stal Štefan Svitko (SVK), ktorý pred pretekom povedal, že sa po zranení necíti úplne pripravený, ale aj napriek tomu dokázal zvíťaziť v absolútnom hodnotení a tiež aj v triede MM SR E2. Štefan v Borskom Mikuláši jazdil hladko a bez chýb. V Kategórií MM SR E1 zvíťazil Tomáš Zboran (SVK), ktorému patrilo po víkende zhodne 4. miesto v absolútnom hodnotení. V staronovej triede MM SR E3 zvíťazil Miroslav Ševela (SVK), ktorý bral počas oboch dní 2. miesto v absolútnom hodnotení. V triede MM SR Junior zvíťazil Patrik Halgaš (SVK), predviedol vyrovnaný výkon a absolútne sa umiestnil na 3. mieste. V Kategórií Kadet prvé miesto získal Marek Vierik (SVK) a z prvých pretekov si odnáša plný počet bodov. V kategórií Ženy si prvé miesto vybojovala reprezentantka Gabika Čipková (SVK). V triede Superveterán zvíťazil Květoslav Kovář (CZE) a v triede MM SR Veterán si prvé miesto obhájil minuloročný majster Matin Gottvald (CZE).
V triede Slovenský pohár E1 vybojoval prvé miesto Martin Smatana (SVK), v triede Slovenský pohár E2 zvíťazil domáci pretekár Ladislav Bolebruch (SVK) a triede Slovenský pohár E3 si prvé miesto odniesol Erik Maringa (SVK).
V triedach Hobby boli jasní favoriti, ktorí obhájili prvé miesta v oboch dňoch. V triede Hobby E1 bol najrýchlejší Jakub Kostelanský (SVK), v triede Hobby E2 zvíťazil Jakub Katreniak (SVK) a v triede Hobby E3 prvé miesto získal Boris Vlha (SVK). V triede Regionál zvíťazil Jakub Leskovský (SVK).
Závod štvorkoliek bol rozdelený do dvoch tried: Quad 1 v ktorej zvíťazil ostrieľaný český reprezentant Marián Klíč (CZE) a trieda Quad 2, kde zvíťazil Jozef Kohút (SVK).
Preteky v Borskom Mikuláši dopadli výborne, poďakovanie patrí všetkým zúčastneným, organizátorom a samozrejme sponzorom, ktorí pomohli pri realizácií podujatia. Sezóna SMF Enduro a Countrycross pokračuje podujatím Enduro 21. - 22. apríla 2018 v Lišove. Všetci ste srdečne vítaní!
Text/foto: Jaroslav Gažo, Zdroj: SMF
Pridané: 27.03.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017 - Redakcia
- Enduro a CountryCross 2019 zahájený tradične v Borskom Mikuláši - Redakcia
- Medzinárodné majstrovstvá SR countrycross jednotlivcov a dvojíc - Morovno 2018 - Redakcia
- Motocyklová sezóna SMF 2014 ukončená country crossom dvojíc v Brezne - Redakcia
- Medzinárodné majstrovstvá SR Enduro Lovčica 2018 - Redakcia
- MM SR Enduro a country cross SMF 2023 – Enduro šprint Borský Mikuláš - Redakcia
- Sezóna SMF 2017 štartuje už tradične v Borskom Mikuláši - Redakcia
- Športová sezóna SMF 2018 začína už tradične country crossom v Borskom Mikuláši - Redakcia
- Úvod sezóny 2012 SMF v countrycrosse v Borskom Mikuláši za účasti 293 jazdcov - Redakcia
- Sezóna SMF 2016 odštartovala v Borskom Mikuláši - rekordný počet pretekárov na country crosse - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!