Anketa:
BMW K1600 Grand America - luxusný grand-tourer nielen na americké cesty 2/2
ZdieľaťPridané: 22.03.2019 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9715 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Tomáš Hajduch - Awia:
Grand America je veľký luxusný cruiser, ktorého hlavným cieľom je svoju posádku rozmaznávať. Tým ďalším je už presun z bodu A do bodu B, svižne ale pohodlne. Motor má neskutočnú sila ale hlavne krútiaci moment a hladký chod - takpovediac elektromobilový - má jemnú reakciu na plynový rukovať. Nekoná sa žiadne cukanie ani nič podobné čo spolujazdec len ocení. Až sa mi to niekedy zdalo nezáživné a málo športové... Toto ale dosť mení mód Dynamic, ktorý otvorí športový potenciál motora a aj keď na to Grand America nevyzerá tak z výfuku sa ozve poriadny rev (viď video 8:00 min) a motor spolu s quickshifterom zrýchľuje tento kolos naozaj pekelne.
Napriek 360+ kg živej váhy je tento stroj pekne ovládateľný. Ťažisko je totiž nízko (vrátane sedla jazdca) Dalo sa prepchať aj mestskou premávkou a problémom nie sú ani rýchle predbiehacie manévre či svižná jazda v zákrutách. Motor dopĺňajú skvelé brzdy. Často mi stačilo brzdiť iba jedným prstom prednej brzdy.
nízke sedlo, pohodlie, bohatá výbava, audiosústava, motor, brzdy a podvozok | elektronicky obmedzená maximálka |
Konkurencia
Najpriamejšími konkurentmi sú podľa mňa najbližší súrodenci Grand Ameriky, či už osekanejší Bagger , alebo luxusnejšie vyzerajúce GT a GTL. Ceny majú veľmi podobné, a technické údaje sú ako cez kopirák; skutočne záleží iba na tom, aké trasy chce majiteľ jazdiť.
Pochopiteľne, sú tu aj rivali z iných stajní, a to najmä nová Honda Gold Wing a s prižmúrenými očami asi aj Harley-Davidson Electra Glide Ultra Limited alebo Indian Roadmaster. Nový Gold Wing je skutočne o dosť športovejší než jeho predchodca, a so svojimi 125 koňmi sa dynamicky približuje k bavoráku. Má aj podobné zavesenie predného kolesa, aj štýlovo je omnoho "európskejší", s cenou o niečo vyššou. Ponúka sa aj s dvojspojkovou automatizovanou prevodovkou, a tradične aj vo verzii s airbagom. Má megaobrovskú farebnú TFT prístrojovku. Electra Glide je iná šálka kávy - je to stroj s modernou elektrovýbavou, ale v klasickom balení. Infotainmentom z môjho pohľadu poráža Hondu aj BMW, pretože jeho farebný TFT displej je dotykový a superintuitívny, ale štýlovo a dynamicky je niekde úplne inde. A to s cenou rovnakou ako má Honda, teda vyššou než BMW.
Záver
Necelých 27 tisíc eur bude musieť zaplatiť nadchádzajúci majiteľ za BMW K1600B Grand America. Podotýkam, že v tom je už dosť bohatá výbava, a nič by sa nestalo, ak by si tento majiteľ už nič nedokúpil (okej, bolo by škoda nedať si tam quickshifter, stojí 429 eur). Potom stačí už len vyraziť aj s prítulkyňou na druhý koniec Európy. Šťastnú cestu!
Plusy, mínusy
motor, brzdy, základná aj príplatková výbava, rešpekt v sériovej výbave | otváranie zadného kufra, chýbajúci odkladací priestor vpredu, pre niekoho aj obmedzená maximálka |
Video
Video: Luxusný šesťvalec BMW K1600 Grand America
Video: BMW K 1600 B 2018 - oficiálne video
Pozadie / Wallpaper:
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video : Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW motorrad. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV a Touratech.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Honda | Harley-Davidson | Indian |
Model: | K 1600 Grand America | GL 1800 Gold Wing Tour | Electra Glide Ultra Limited | Roadmaster |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Cestovná | Cestovná | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | šesťvalec (4T) | šesťvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1649 ccm | 1833 ccm | 1868 ccm | 1811 ccm |
Max. výkon: | 160.5 k (118.0 kW) / 7750 ot. | 126.5 k (93.0 kW) / 5500 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 175 Nm / 5250 ot. | 170 Nm / 4500 ot. | 164 Nm / 3000 ot. | 161.6 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 | 10,5 : 1 | 9,5 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 mm x 67.5 mm | 73 x 73 mm | 101.0 x 113.0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (4V) | OHV (2V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a olejom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová + spiatočka | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | remeň | remeň |
Zdvih vpredu: | 115 mm | 119 mm | ||
Zdvih vzadu: | 125 mm | 114 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 300 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 130/70 R18 | 130/80B17 65H | 130/90B16 73H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 320 mm | 316 mm | 300 mm | |
Pneu vzadu: | 190/55-ZR17 | 200/55 R16 | 180/65B16 81H | 180/60R16 80H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 399 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 364 kg | 365 kg | 414 kg | |
Výška sedla: | 780 mm | 745 mm | 740 mm | 673 mm |
Rázvor: | 1618 mm | 1695 mm | 1668 mm | |
Dĺžka: | 2560 mm | 2475 mm | 2600 mm | 2656 mm |
Šírka: | 1000 mm | 925 mm | 1000 mm | |
Výška: | 1440 mm | 1340 mm | 1491 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | 140 mm | ||
Objem nádrže: | 26.5 l | 21.1 l | 22.7 l | 20.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 162 km/h | 180 km/h | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.2 s | |||
Spotreba paliva: | 5.7 l/100km | 5.6 l/100km | 6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 348 km | cca 282 km | cca 260 km | |
Servisný interval: | 8000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |||
Quick-shift: | za príplatok | |||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | |||
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | |||
Audio systém: | áno, v sérii | |||
Spiatočka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | bočné kufre | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena od: 26 632 eur (3/2019) | Cena: 29 900 eur (5/2018) (základná verzia bez kufra a plexi: 23 900 eur) | Cena 7/2017: od 26 520 eur |
Pridané: 22.03.2019 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora