Anketa:
SP v motokrose 2020 - Šimon Jošt si legendárny Sverepec vychutnal
ZdieľaťPridané: 24.08.2020 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 2933 [Šport - Motocross]
Slovenský pohár v motokrose „MX COVID Cup 2020“ mal svoju tretiu zastávku na legendárnej trati v Národnom kros centre vo Sverepci. Jazdenie na terénnych motocykloch tu má svoju dlhoročnú tradíciu, a preto aj oko diváka je tu náročné.
Nešetria svojou priazňou keď vidia pekné manévre, čo na vlastnej koži v nedeľu 16. augusta okúsil aj najrýchlejší spomedzi 193 pretekárov, Šimon Jošť (Osička MX team). Cross Team Púchov odviedol kus dobrej práce pri redizajne trate aj jej príprave a v súťažný deň ku skvelému pretekaniu prispelo aj počasie. Z rána slnečno a poobede svieži dážď, ktorý uvítali ako organizátori, tak aj jazdci. Do konca sezóny nás čakajú ešte tri podujatia, v Ješkovej Vsi (23.8), Čataji (13.9) a Gbeloch (20.9). Sme v polovici.
MX1 Hobby
Kováčovi a Tekeľovi sadli štarty vo Sverepci najlepšie spomedzi 31 jazdcov ich kategórie MX1 Hobby, ktorá otvárala finálové jazdy. Výhodu holeshotov nezúročil ani jeden spomínaný a stupienok víťazov bol obsadený nasledovne: zvíťazil Martin Rábek, druhý bol Boris Kubík a tretí Matúš Pätoprstý.
MX4 a MX4+
U veteránskych kategórii vo Sverepci platilo: daj aspoň jeden holeshot a zvíťazíš V prvej finálovej jazde ho bral Peter Pipich (Motoklub Medzibrod) z MX4+ a teda v kategórii aj vyhral. Za ním do cieľa prišiel Roman Čič (Motocross team Čataj) a Miroslav Mjartan. Vladimír Preis (PB racing) urobil holeshot v druhej finálovej jazde a zároveň si podmanil svoju kategóriu MX4. V nej sa Jozef Ondreáš umiestnil druhý a Radoslav Kedžuch tretí.
MX50
U najmenších bola celá prvá top päťka zložená zo zahraničných pretekárov. Zvíťazil Paizs Doma z Maďarska, Pepi Vrtal z Čiech dal v prvej jazde holeshot a skončil druhý, jeho krajan Patrik Nohavica bral tretie miesto a k tomu holeshot z druhého štartu.
MX65
Ani v tejto detskej kategórii nezostalo zlato doma. Na svoje konto si ho pripísal Áron Katona z Maďarska vďaka vydarenejšej druhej jazde. Jakubovi Ceplákovi ušlo prvenstvo pomedzi prsty a skončil druhý. Tretí Marek Najman súperil o miesto s Maximom Zimmermanom, tomu sa nakoniec ušla zemiaková medaila, ale k nej aj dva najrýchlejšie štarty.
MXLady a MX85
Kategórie MX85 a Lady mali už tradične spoločné finálové jazdy, v ktorých suverénnym spôsobom, s jedným holeshotom na konte, zvíťazil Samuel Chovaník. Druhý najdynamickejší štart mal Filip Fraňo, ten však obsadil až 11. priečku. U dievčat sa bojovalo o prvenstvo do posledných metrov na trati. Víťazne to dopadlo pre Alex Marenčákovú, ktorá v prvej jazde skončila za kolesom celkovo druhej Lili Gál z Maďarska (Mami Team Fehér). Trojicu doplnila Soňa Gudábová.
MX2 Hobby
Matúš Polčin a Adrián Jedinák sa predstavili v kategórii MX2 Hobby ako výborní štartéri, avšak iba Adrián Jedinák z toho dokázal poriadne vyťažiť a zvíťaziť. Druhé miesto parilo Matúšovi Vavrovi a tretie Romanovi Skočekovi. Spomínaný Polčin bol na šiestom mieste.
MX2 Junior a MX Junior 125
Dariusz Rapacz(POL) z MX2 Junior mal ambíciu postaviť sa k pretekom razantne. Keď padla rampa, bol prvý v prvej zákrute. Jeho radosť však netrvala dlho a v polke prvej jazdy odstúpil a preteky nedokončil. Vyhral Samuel Strýček, Jakub Budaj (POL) bol druhý a Jakub Vida tretí.
Bolo pozoruhodné, že holeshot z druhej jazdy sa ušiel jazdcovi z kategórii slabších motocyklov, MX Junior 125, Viktorovi Varró z Maďarska. Jeho krajan Noel Roland Liszka si svojou suverénnou jazdou zaslúžil plný počet bodov v obidvoch jazdách, Varró bral druhé miesto a na treťom skončil Slovák Ľubomír Galandák.
MX Open a MX2
Šimon Jošť (Osička MX team) sa stal, tak ako aj na predošlom podujatí v Lovčici, absolútne najrýchlejším jazdcom podujatia. V kategórii MX2 si zobral plný počet bodov, avšak bez holeshotov. Tie si rozdelili Jaroslav Majchrák, víťaz kategórie MX OPEN a Jakub Hruška (PB racing), druhý v tej istej kategórii. Jaroslav Dubóczi bol medzi jazdcami MX OPEN tretí.
MX2ka ležala pri nohách Joštovi, nároky si na ňu robil aj Pavol Prepčák, no skončil druhý a tretie miesto patrilo Samuelovi Strukovi.
Už 23.8.2020 sa seriál prehupne do druhej polovice na trati Brody v Ješkovej Vsi
Organizátor Automotoklub Veľký Klíž zdieľa aktuálne informácie na svojej stránke aj sociálnych sieťach: www.amkvelkykliz.sk/
foto: Michal Špánik (facebook.com/michalspanikphoto)
Pridané: 24.08.2020 Autor: radkaMazak Zdieľať
Súvisiace články:
- Dlhý motokrosový deň v Lovčici s rýchlym Joštom - radkaMazak
- SP v motokrose MX COVID Cup 2020 sa v Ješkovej Vsi prehupol do druhej polky - radkaMazak
- Motokros nám chýbal – v Hniezdnom to bolo vidieť na účasti pretekárov a cítiť na nálade fanúšikov - radkaMazak
- MM SR v motokrose „SMX CUP 2014“ Lovčica 15.06.2014 - Redakcia
- MM SR v Endure Gelnica 2020 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- SP v motokrose MX COVID Cup 2020 sa v Ješkovej Vsi prehupol do druhej polky
- Dlhý motokrosový deň v Lovčici s rýchlym Joštom
- Motokros nám chýbal – v Hniezdnom to bolo vidieť na účasti pretekárov a cítiť na nálade fanúšikov
- Gratulujeme novým medzinárodným majstrom Slovenska v motokrose 2019: Neurauter (AUT), Krč (CZE), Struk (SVK) a Švirák (CZE)
- Na Zemplíne nakoplo takmer 120 pretekárov EAST CUP 2019 - Regionálny pohár Východ v motokrose
- Majstrami SR v motokrose 2018 sú: Marek Sukup, František Smola, Jozef Posluch, Martin Venhoda, Zoltán Vörös a Peter Pipich
- Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018
- Szvoboda, Neugebauer a Michek sa o výhru na MX OPEN 2018 v Mníšku nad Hnilcom poriadne popasovali
- Na domácej pôde vo Vislanke si tretí ESX CUP vychutnal Samuel Struk
- Mladé európske talenty vo Sverepci a tretie podujatie MX OPEN 2018
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!