Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1522 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29792
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17609)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12183)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (20)

MX trať Sverepec (Národné krosové centrum), Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku

Motokrosová trať vo Sverepci známa aj pod názvom Národné krosové centrum. Počas výstavby diaľnice bolo dianie na tejto trati utlmené no v roku 2005 táto trať hostila aj Medzinárodnú Šesťdňovú súťaž.


Galéria:

Národné krosové centrum vo Sverepci
Ivan černý - Klubový Tím SMF (trieda Enduro2)
Národné krosové centrum vo Sverepci
V prvej zákrute, s číslom 281 Peter Karumník - MK Lovčica ISDE tím

Články:

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Trenčiansky Kraj
Typ:Motokrosová trať
Pridal:Awia 16.08.2006 (08:10)
Poloha:N 49.072 E 18.402
Približná poloha:nie
Čitatelia:38598
Nadmorská výška:330.0 m n.m.
Povrch:enduro

Prístup:

Diaľnica momentálne končí pred Považskou Bystricou. Tam je možné odbociť do obce Sverepec. Krosové centrum sa nachádza za obcou smerom na Visolaje.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Motoshop Visolaje, SlovenskoMoto shop2.7 km Z
2.Bothe Restaurant&Hotel, Považská Bystrica, SlovenskoHotel5.8 km SV
3.Yamaha, Kawasaki, Považská Bystrica, SlovenskoMoto shop7.0 km SV
4.Vodná nádrž Nosice, SlovenskoJazero9.1 km S
5.MX Park Ladce, SlovenskoMotokrosová trať10.1 km Z
6.Manínska tiesňava, SlovenskoZaujímavosť10.8 km SV
7.Pezion Manín, Kostolec, SlovenskoPenzión11.3 km SV
8.CC trať Domaniža, SlovenskoMotokrosová trať11.5 km V
9.Hostinec pod orechom, Malé Košecké Podhradie, SlovenskoObčerstvenie13.1 km JZ
10.Pamätník SNP, Vrchteplá, SlovenskoPamiatka13.3 km SV
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »