Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2587 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MM SR v motokrose „SMX CUP 2014“ Lovčica 15.06.2014

 Zdieľať

Pridané: 16.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4726 [Šport - Motocross]

Štvrté podujatie sezóny 2014 sa uskutočnilo na tradičnej prírodnej trati v Lovčici neďaleko Žiaru nad Hronom. Zúčastnilo sa ho 81 jazdcov z Maďarska, Ukrajiny, Čiech a Slovenska. Slnečné počasie spôsobovalo rýchle vyschýnanie trate, kvôli čomu bol zvolený harmonogram pretekov s častejšími prestávka na polievanie. Jazdci si pochvaľovali výbornú organizáciu a diváci zasa vydarené súboje vo väčšine kategórii.

Kategória MX85 sa vyznačovala dvojnásobným rýchlym štartom pre Jaroslava Dubóciho z Košíc (MAXX SPORT CLUB SLOVAKIA). Svoje postavenie si však ani v jednej z finálových jázd neudržal až do konca, keď podľahol dvakrát víťazovi Šimonovi Joštovi (OSIČKA – PFELI MX TEAM) a raz tretiemu Jozefovi Posluchovi (POPPER RACING TEAM). To z neho urobilo nakoniec druhého na stupienku víťazov. Nešťastie sa lepilo na päty Jozefovi Posluchovi, ktorý v druhej jazde hneď po štarte spadol a musel sa dopredu prebíjať celkom zozadu.

Juniorská kategória ponúkala pekné momenty pri sledovaní ako si Tomáš Kohút (SMX TEAM) chránil svoje prvenstvo pred druhým Denisom Polášom a tretím Akosom Rozgonyim (HUN).

V kategórii MX4 jednoznačne dominoval Petr Dokopil (KRTZ team), ktorý v prvej jazde musel zdolať druhého Róberta Flendrovského (DEROMETAL team) a v druhej jazdce musel predbehnúť Petra Pipicha (Motoklub Medzibrod), ktorý mal výborný štart. Tretie miesto celkovo obsadil Pavol Strnisko (STK-Pezinok) a Peter Pipich skončil na 5. Mieste.

Top trojka v rámci kategórie MX4 nad 50 rokov dopadla víťazne pre Štefana Juráša, s druhým miestom odchádzal Ivan Rusnák a tretí skončil Ukrajinec Vladimír Zavadetsky. Triumfálne dve finálové jazdy v MX1 systémom štart-cieľ predviedol Martin Žerava (HP moto team). V oboch finálových jazdách bol na druhom mieste Jiří Čepelák (SMX team) a tretí skončil Michal Votroubek (BV elektronik). Víťazná trojka MX1 týmto poputovala celá do Čiech.

Výbornú formu ukazoval v Lovčici Tomáš Šimko (SMX team), ktorý sa celý čas držal medzi vedúcimi jazdcami. V prvej jazdce ho v poslednom kole zdolal víťaz kvalifikácie Erik Huggecz z Maďaska (Motoman team), v druhej sa však nedal a triedu MX2 celkovo zvíťazil. Erikovi potom patrila druhá priečka a tretie miesto obsadil Tomáš Paul.

Nasledujúce podujatie SMX CUP-u 2014 sa bude konať 6.7. 2014 vo Veľkých Uherciach. Dovtedy si môžete ešte užiť Majstrovstvá Európy v kategóriách EMXopen, EMX65, EMX85 v Šenkviciach už v nasledujúci víkend (28.-29.6.2014).

Autor foto: Vladislav Baniari
Autor TS: Radka K. Mazáková

Pridané: 16.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »