Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1977 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28798
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17134)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11664)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

HONDA inovuje CRF450R pre rok 2021

 Zdieľať

Pridané: 27.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4496 [Novinky - Predstavujeme]

Všetky časti CRF450R pre modelový rok 2021 s výnimkou kolies a motora sú nové. Komplexná modernizácia priamo ťaží zo znalostí a skúseností získaných počas vývojových aktivít pri práci na víťaznom továrenskom stroji CRF450RW Tima Gajsera.

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

HONDA CRF450R 2021
HONDA CRF450R 2021

Nový rám a kyvka spolu so zmenami geometrie a odpruženia prispeli k úspore hmotnosti a k výraznému zlepšeniu správania stroja v zákrutách. Na motore boli vykonané úpravy nasávania aj výfuku, bol doplnený nový dekompresný systém a jednoduchý tlmič výfuku, ktorý zlepšuje a vyhladzuje charakteristiku motora v nízkych a stredných otáčkach. Väčšia hydraulická spojka ponúka lepšiu kontrolu pri ľahšom ovládaní páčky. Viac voľnosti pohybu jazdcovi poskytujú kompaktnejšie plasty a menšie sedlo.

HONDA CRF450R 2021
HONDA CRF450R 2021

V modelovom roku 2018 dostala CRF450R štandardne montovaný elektrický štartér a v modelovom roku 2019 došlo k ďalšiemu nárastu maximálneho výkonu a krútiaceho momentu vďaka hlave valca vyvinutej v spolupráci s tímom HRC a systém na riadenie rozjazdu HRC Launch Control. No a v 2020 pribudol na systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda (HSTC).

HONDA CRF450R 2021
HONDA CRF450R 2021

  • Stroj je vďaka revidovanému rámu a podsedadlovému rámu o 2 kg ľahší.
  • Ľahšie a užšie hlavné nosníky a nový podsedadlový rám využívajúci know-how tímu HRC
  • Užšie pozdĺžne prvky a čap kyvného ramena s revidovanou tuhosťou
  • Úpravy geometrie spoločne s vyššie opísanými zmenami majú za cieľ zlepšiť vlastnosti pri prejazde zákrutou
  • Nové ventily prednej vidlice s o 5 mm dlhším zdvihom skvele ladia s prepracovaným zadným tlmičom
  • Vylepšená ergonómia vďaka menšiemu novému sedlu a kompaktnejším inovovaným plastom

HONDA CRF450R 2021
HONDA CRF450R 2021

Motor:

  • Väčší airbox spoločne s upravenou škrtiacou klapkou a výfukovými kanálmi pre viac sily od nízkych otáčok
  • Nový výfukový zvod a jedna koncovka výfuku prispievajú k vyššiemu krútiacemu momentu aj k úspore hmotnosti
  • Väčšia hydraulická spojka nahradzuje ovládanie pomocou lanka a ponúka konzistentné a ľahšie ovládanie páčky
  • Revidovaný dekompresný systém pomáha zabraňovať zhasínaniu motora
  • Významný nárast (až o 0,6 kW) maximálneho výkonu nad 5 000 ot./min. je sprevádzaný silnejším záťahom v nižších otáčkach
  • Výfuk 2-1-2 na predchádzajúcom modeli bol nahradený jedným zvodom a jednou koncovkou výfuku

HONDA CRF450R 2021
HONDA CRF450R 2021

HONDA CRF450R 2021
HONDA CRF450R 2021
HONDA CRF450R 2021
HONDA CRF450R 2021

Elektronika:

  • Systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC) s 3 jazdnými režimami a s možnosťou vypnutia
  • HRC Launch Control ponúka 3 možnosti rozjazdu
  • Tlačidlo na zmenu režimu motora (EMSB) ponúka 3 mapy na úpravu výkonu
  • Tlačidlo systému HSTC premiestené medzi ovládače na ľavej rukoväti
  • Nástroj na nastavenie vstrekovania paliva bol vylepšený s ohľadom na zmeny agresívneho (Aggressive) a hladkého (Smooth) režimu

Systém HSTC prešiel do roku 2021 bez zmien. Tento systém má za úlohu minimalizovať preklzávanie zadného kolesa (a teda straty hnacej sily) a maximalizovať trakciu. Systém nevyužíva senzor otáčok kolesa a pri regulácii výkonu jazdcovi zachováva kontrolu nad plynom; k spomaleniu časovania zapaľovania a k regulácii jednotky PGM-FI dôjde v prípade, keď rýchlosť nárastu otáčok prekročí nastavenú hranicu.

Tri dostupné režimy sa líšia v úrovni regulácie hnacej sily pri rôznych jazdných podmienkach:
 
V režime 1 systém zasahuje najmenej a po najdlhšom čase, čo je užitočné na obmedzenie preklzu kolesa a na zachovanie kontroly v prudkých zákrutách.
 
V režime 3 systém zasahuje rýchlejšie a výraznejšie, čo sa hodí predovšetkým na klzkom, blatistom povrchu.
 
Režim 2 sa z hľadiska rýchlosti a intenzity zásahu prirodzene nachádza uprostred medzi režimami 1 a 3.

Zmenou pre rok 2021, ktorá je zrejmá na prvý pohľad, sú ovládacie prvky jazdca a zobrazovací displej. Indikátor systému Launch Control, výstraha systému EFI, tlačidlo na výber režimu EMSB a LED indikátor sa nachádzajú na ľavej rukoväti, kam sa teraz premiestilo aj tlačidlo systému HSTC.

Stlačením a podržaním tlačidla HSTC na 0,5 s sa systém prepne do ďalšieho režimu, ktorý je indikovaný zelenou LED diódou – 1 bliknutie pre režim 1, 2 pre režim 2 a 3 pre režim 3 – tým je výber potvrdený.   Systém HSTC je tiež možné celkom vypnúť. Po naštartovaní motora systém automaticky zvolí naposledy vybrané nastavenie.  

HONDA CRF450R 2021
HONDA CRF450R 2021

HRC Launch Control ponúka každému jazdcovi to najlepšie pre rýchly štart a disponuje 3 režimami, z ktorých je možné vyberať:
 
Úroveň 3 – 8 250 ot./min., blatisté podmienky/nováčik
Úroveň 2 – 8 500 ot./min., suché podmienky/štandard
Úroveň 1 – 9 500 ot./min., suché podmienky/expert
 
Aktivácia systému HRC Launch Control je jednoduchá: na zapnutie stačí stlačiť páčku spojky a stlačiť tlačidlo Štart vpravo. Ak je zvolená Úroveň 1, fialová LED dióda raz blikne. Ďalším stlačením tlačidla Štart (prípadne jeho podržaním na 0,5 s či dlhšie) LED dióda blikne 2× pre Úroveň 2. Opakovaním procesu LED dióda blikne trikrát, čo indikuje zvolenie Úrovne 3.
 
Tlačidlo na zmenu režimu motora (Engine Mode Select Button – EMSB) mení charakteristiku motora, pričom k dispozícii sú tri mapy podľa jazdných podmienok alebo preferencie jazdca:
 
Režim 1 – Standard (Štandardný).
Režim 2 – Smooth (Hladký).
Režim 3 – Aggressive (Agresívny).
 
LED dióda takisto indikuje zvolený režim, tentoraz však modrou farbou.

HONDA CRF450R 2021
HONDA CRF450R 2021

Vďaka vylepšeným mapám vstrekovania dostupným pomocou nástroja HRC Setting Tool je stroj pre modelový rok 2021 v režime Smooth oveľa ľahšie ovládateľný a ponúka jemnejšiu odozvu na plyn, čo ocenia najmä začínajúci jazdci. Naopak, režim Aggressive prichádza s mimoriadne citlivou reakciou na plyn a s odozvou motora vyladenou pre pretekárske podmienky.

Foto:
 Honda CRF 450 R 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CRF 450 R
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Cross
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:449.7 ccm
Max. výkon:56.2 k (41.3 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:50 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:13.5:1
Vŕtanie x Zdvih:96 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FI
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm
Pneu vpredu:80/100-21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:120/80-19
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:105.8 kg
Výška sedla:965 mm
Rázvor:1481 mm
Dĺžka:2182 mm
Šírka:827 mm
Výška:1267 mm
Svetlá výška:336 mm
Objem nádrže:6.3 l
Doplnková výbava:
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Iná výbava:49 mm USD vidlica Showa, HRC Launch Control

Pridané: 27.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria