Anketa:
Honda inovuje CB125F 2021 - ľahšia, úspornejšia a s lepšou výbavou a dizajnom
ZdieľaťPridané: 22.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6909 [Novinky - Predstavujeme]
CB125F vstupuje do roku 2021 ako nový stroj. Je o 11 kg ľahší, má motor s technológiou znižovania trenia eSP (enhanced Smart Power) s nízkou spotrebou a po novom je vybavený štartérom kombinovaným s alternátorom (ACG). Revidovaná kapotáž preberá rysy od väčších súrodencov a zoznam výbavy zahŕňa LED svetlomet, stojan alebo digitálny prístrojový panel s indikátorom úspornej jazdy ECO.
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Motocykel s objemom 125 cm3 pre začínajúcich jazdcov musí byť predovšetkým mnohostranný. Pre niekoho predstavuje najekonomickejší spôsob, ako sa prepraviť z miesta A do miesta B, a to tak z hľadiska počiatočnej obstarávacej ceny, ako z hľadiska prevádzkových nákladov. Títo majitelia vyžadujú stroj, ktorý bude odolný, ľahko ovládateľný a úsporný: najdôležitejším kritériom je pre nich bezproblémová preprava.
Motor:
Vzduchom chladený motor s technológiou enhanced Smart Power (eSP) tohto stroja, ktorý sa vyrába v továrni firmy Honda v meste Atessa na juhu Talianska, ponúka významný skok v oblasti znižovania spotreby paliva bez toho, aby tým došlo k úbytku výkonu.
- Nový motor s technológiou enhanced Smart Power (eSP) sa vyznačuje o 27 % nižšou spotrebou paliva bez toho, aby pritom došlo k zníženiu jeho výkonu
- Technológia znižovania trenia zahŕňa predsadený valec, ihlové ložiská vahadiel či olejovú dýzu v pieste
- Štartér kombinovaný s alternátorom dodáva stroju potrebnú energiu a vďaka tomuto riešeniu sa podarilo motor zoštíhliť o plných 7 kg
- 5-stupňová prevodovka a zapuzdrená reťaz stáleho prevodu
Nový vzduchom chladený jednovalcový dvojventilový motor s rozvodom SOHC v CB125F má zdvihový objem 124 cm3, je vybavený technológiou eSP (enhanced Smart Power) a spĺňa požiadavky emisnej normy EURO5.
Maximálny výkon 8 kW je k dispozícii pri 7 500 ot./min., pričom hodnota krútiaceho momentu vrcholí na 10,9 Nm pri 6 000 ot./min. (oproti 7,8 kW pri 7 750 ot./min / 10,2 Nm pri 6,250 ot./min.). Vŕtanie a zdvih sú 50 × 63,1 mm a kompresný pomer dosahuje hodnotu 10,0:1. Šprint z pokoja na 200 metrov trvá 12,4 s, dôležitejší je však významný pokles spotreby paliva – z pôvodných 2 l/100 km na 1,5 l/100 km, čo pri 11-litrovej nádrži predstavuje potenciálny dojazd vyše 800 km.
A všetko začína hmotnosťou. Nové konštrukčné riešenie s eSP je o 7 kg ľahšie než predchádzajúci motor, ktorý nahradzuje. Jeho valec je predsadený, čím sa znižuje trenie medzi plášťom piesta a vŕtaním, zatiaľ čo piest samotný je chladený olejovou dýzou nachádzajúcou sa v jeho spodnej časti, čo opäť znižuje trenie. Ventily sú ovládané vahadlami vybavenými ihlovými ložiskami.
Súčasťou riešenia eSP je aj alternátor (Alternating Current Generator – ACG), ktorý v sebe spája zdroj elektrickej energie a štartér, čím šetrí hmotnosť a zároveň zjednodušuje priestorové usporiadanie. Množstvo energie potrebnej na naštartovanie motora je nižšie vďaka systému spätného natočenia, ktorý vracia kľukový hriadeľ späť do polohy pred nasávaním vzduchu (a teda umožňuje jeho „letmý“ štart), a vďaka dekompresnému mechanizmu, ktorý potlačuje odpor roztáčania kľukového hriadeľa z dôvodu kompresie. Okrem toho sa ACG štartér vyznačuje mimoriadne tichým chodom. Prevodovka je 5-stupňová a stály prevod je zaistený zapuzdrenou reťazou.
Podvozok, vzhľad a výbava
- Nový rám z oceľových rúrok je o 1,7 kg ľahší; dva zadné tlmiče disponujú funkciou nastavenia predpätia
- Rozsiahle štylistické zmeny dodávajú stroju charakter jeho väčších súrodencov a výraznejšiu DNA radu CB
- V prednej kapotáži sa nachádza LED svetlomet a digitálny prístrojový panel
- Pohotovostná hmotnosť je 117 kg a predstavuje oproti predchádzajúcemu modelu pokles o 8,6 %
Nový rúrkový rám využíva vo svojej konštrukcii vysokopevnostnú oceľ a je o 1,7 kg ľahší. Veľkú pozornosť konštruktéri venovali taktiež ľahkosti riadenia a športovému pocitu pri náklonoch. Rázvor kolies dosahuje 1 280 mm a pohotovostná hmotnosť je 117 kg, čo je o plných 11 kg menej.
Dva zadné tlmiče umožňujú 5-stupňové nastavenie predpätia pružiny a vhodne dopĺňajú charakteristiku prednej teleskopickej vidlice s priemerom 31 mm; štýlové 18-palcové hliníkové kolesá s delenými lúčmi zvyšujú stabilitu a kvalitu jazdy aj na nerovných mestských uliciach. Pneumatiky majú rozmer 80/100 vpredu a 90/90 vzadu. 240 mm prednému kotúču s dvoj piestovým strmeňom sekunduje 130 mm bubnová zadná brzda. Kombinovaný brzdový systém (SBS) zabezpečí to, že aktiváciou zadnej brzdy, pôsobí časť brzdnej sily aj na predné koleso.
CB125F pre modelový rok 2021 sa okrem nového podvozka vyznačuje taktiež agresívnym novým vzhľadom, v ktorom sa odráža charakter väčších strojov radu CB. Široká palivová nádrž a strieborné bočné kryty zreteľne odkazujú na rodinu strojov CB-R Neo Sports Café, zatiaľ čo ostro rezaná predná kapotáž ovplyvnená CB500F spolu so skoseným a zatmaveným štítkom zaisťuje ochranu pred vetrom a dodáva stroju ostrejšie rysy. V nej sa nachádza nový LED svetlomet a digitálny prístrojový panel, ktorý zobrazuje všetky dôležité informácie vrátane údajov o zaradenom rýchlostnom stupni, čase, priemernej spotrebe paliva, dojazde na palivo v nádrži a ukazovateľa ECO, ktorý jazdca navádza k čo najúspornejšiemu spôsobu jazdy. Motor sa po novom štartuje a vypína jedným integrovaným tlačidlom a podobne funguje aj prepínač diaľkových svetiel a svetelného klaksónu.
Motor, výfukové potrubie a spodné prvky vidlice sú čierne, čím podčiarkujú línie stroja a dobre kontrastujú s výrazným lakom. Taktiež koncovka výfuku je čierna a je vybavená chrómovaným tepelným štítom. Pružiny tlmičov, kryt sviečky a prelis Honda na ľavom kryte motora sú vyhotovené formou jasne červených detailov. Medzi ďalšie detaily podčiarkujúce celkovú kvalitu spracovania patria 3D krídla Honda na bočných krytoch a tvar zrkadiel s ukazovateľmi smeru, ktorý dokresľuje dizajnový jazyk celého stroja.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CB 125F |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124 ccm |
Max. výkon: | 10.88 k (8.00 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.9 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 50 × 63,1mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm |
Pneu vpredu: | 80 / 100 18M/C |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 90 / 90 18M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 117 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
Rázvor: | 1280 mm |
Dĺžka: | 2015 mm |
Šírka: | 750 mm |
Výška: | 1100 mm |
Svetlá výška: | 160 mm |
Objem nádrže: | 11 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 1.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 550 km |
Doplnková výbava: | |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 9/2021: 2 590 eur |
Pridané: 22.09.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Piaggio prišlo s ďalšími novinkami - Beverly 310 a Medley 200
- Moto Guzzi modernizovalo roadster V100 Mandello
- Indian uvádza štyri nové modely, vrátane špeciálnej edície
- BIG SALE vol. 3.0 v Motoshop Žubor - zľavy až do 80 %
- Ducati predstavila novú Panigale V2 a Streetfighter V2, dala do nich úplne nový motor
- Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT
- Nové modely Yamaha R1 RACE a R1 GYTR pre 2025 - na homologizáciu zabudni
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku
- ... zobraz všetky články od tohto autora