Anketa:
Pripravuje Yamaha trojvalcový turbo motor pre sériu MT?
ZdieľaťPridané: 13.11.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5787 [Bleskovky - Novinky]
Už nejaký čas sa povráva o prípravách turbo motora v Yamahe. Táto značka si prihlásila aj niekoľko patentov ako na dvojvalec tak aj trojvalec. Tentoraz unikla aj fotografia prototypu s trojvalcom 847 ccm.
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Kým objem 847 cm3 sa zhoduje s MT-09 2014 - 2020, motor prototypu je odlišný - s dlhším zdvihom (73 mm) a menším vŕtaním (67,5 mm). Počas testov motor dosiahol výkon 180 koní pri 8 500 otáčkach spolu s obrovským krútiakom 176 Nm, pričom až 90% krútiaku je dostupných už od 3 000 ot. Okrem toho sú aj emisie o 30% nižšie ako u porovnateľného atmosferického motora.
Nie len turbo je zodpovedné za zlepšenie emisií. Motor prototypu je tiež vybavený priamym vstrekovaním paliva do valcov a variabilným časovaním sacích aj výfukových ventilov. Otázkou zostáva ako sa Yamaha vysporiada s oneskorením turba, čo bol pri motorkách vždy problém.
Prototyp je postavený na báze rámu a podvozka MT-10, avšak viac ako ukážka budúceho modelu slúži evidentne len na otestovanie koncepcie nového turbo motora. Kedy bu mala byť turbo Yamaha realitou nie je známe. Keďže má veľmi dobré emisie, môže to byť plán Yamahy až pre normu EURO 6, ktorá Ešte nemá stanovený dátum platnosti. Pre zaujímavosť Kawasaki trvalo pripravenie preplňovanej H2 od prototypov a patentov do série až 5 rokov.
Na turbo motore pracuje aj Suzuki (Suzuki ukázala motor EX7 s turbom, Suzuki si nechala registrovať názov Recursion pre európsky a americký trh) a rovnako aj Honda nedávno podala patenty na preplňovaný motor Africa Twin.
Zdroj a foto: cycleworld.com
Pridané: 13.11.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Detaily a parametre novej Yamaha MT-09 2021 sú už známe - Awia
- Nová Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 v toskánskych zákrutách - Herghott
- Kawasaki predstavila koncept turbo motora - Awia
- Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion - zeON
- Suzuki ukázala motor EX7 s turbom - zeON
- KTM Duke dostáva silnejší motor - predstavujeme Duke 890 2021 - Awia
- Moto Guzzi V7 debutuje s novým 850 ccm motorom, lepším komfortom a výbavou - Awia
- Triumph dnes odhalil detaily novinky Trident 660 - Awia
- HONDA inovuje CRF450R pre rok 2021 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!