Anketa:
Posledné voľné termíny: Honda Test Days 2021
ZdieľaťPridané: 09.06.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5218 [Novinky - Pozvánka]
Na víkend 12.-13. júna 2021 sme pre vás pripravili možnosť testovania motocyklov značky Honda kúsok od Bratislavy. Registrácia je stále otvorená a voľné sú posledné termíny.
Miesto konania: Penzión Lindava, Jablonecká ul., 900 86 Budmerice.

TESTOVACIE MODELY
Pripravte sa na širokú paletu testovacích modelov! Vyskúšajte si manuálnu alebo automatickú dvojspojkovú prevodovku. Testovacie motocykle vám pred jazdou názorne predstavíme.
Honda Africa Twin, manuálna prevodovka + quickshifter
Honda Africa Twin Adventure Sports, DCT + el.podvozok EERA
CB500X, manuálna prevodovka
CB650R, manuálna prevodovka
Honda Forza 750, DCT
Honda NC750X, DCT
CB1000R Black Edition, man.prevodovka + quickshifter
Honda CMX1100 Rebel, DCT
CRF300L, manuálna prevodovka
Honda X-ADV, DCT
Pri modeli Gold Wing Tour DCT je možná registrácia iba prostredníctvom telefonickej objednávky vopred na tel. čísle: 00420/774890935.
Program:
- prezentácia motocyklov a predstavenie ich technických špecifikácíí a funkcií,
- testovacia jazda (v trvaní cca 45 min.),
- malé občerstvenie.
Testovacie jazdy prebiehajú v čase od 8.00 - 18.00 h. Dostavte sa prosím včas na Vami vybraný časový úsek.
Pridané: 09.06.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka na Honda Test Days 2022 - Redakcia
- Pozvánka: Posledné voľné miesta na 15. ročník Honda Festu 2024 - Redakcia
- Fotoreport Honda Africa Twin Test Days 2018 - Awia
- Africa Twin Test Days 2020 - vyskúšajte si novú Hondu Africa Twin CRF1100L! - Redakcia
- Pozvánka: Deň otvorených dverí v Honda Motor Car Bratislava - Redakcia
- Systém hlasového ovládania „Honda Smartphone Voice Control system“ a aplikácia Honda RoadSync pre motocykle - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!