Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1824 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26141
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15799)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10342)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S 2/2

 Zdieľať

Pridané: 26.08.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6622 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S
Harley-Davidson Sportster S (2021)

Backstage teaser

Jedna z najpoučnejších vecí, ktoré môže motonovinár zažiť, sú rozhovory s vývojármi motoriek. Pri Sportsteri S sme opäť mali možnosť ich vyspovedať, a teda poľskí motokolegovia Američanov vôbec nešetrili. Je nám asi všetkým jasné, že s novým motorom Revolution Max prídu aj iné modely, a to celkom určite aj s nižším objemom, veď si stačí spomenúť na projekt Bronx. PR manažér sa vykrúcal, nemohol nám povedať nič na istotu, ale medzi riadkami potvrdil, že platforma je modulárna a že prídu aj ďalšie modely. Zaujímavé je aj písmeno S za názvom Sportster, čo môže naznačovať, že príde aj nižšia verzia.

Američania nám porozprávali aj o výzvach na európskom trhu, ktorý je vo všeobecnosti pre všetkých výrobcov motoriek najzložitejší. Nie je nijakým tajomstvom, že starý rad Sportster skončil práve pre emisné euronormy, aj keď to Harley-Davidson nemusel robiť práve teraz, pretože americké alebo ázijské normy sú miernejšie. Každopádne sa máme na čo tešiť, podľa poloúsmevov a vykrúcania sa pánov z fabriky je jasné, že príde ofenzíva ďalších zaujímavých modelov.

Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S
Harley-Davidson Sportster S (2021)

Konkurencia

Už som spomínal, že typovo je najbližším rivalom Sporstera S najskôr Ducati Diavel, pokojne stačí aj v základnej verzii. Samozrejme, Ducati ponúka značne väčšie stádo koní, 240 gumu vzadu, kopec elektroniky a ešte viac športovosti, využiteľnej celkom bez obáv aj na okruhu. Stojí však o takmer päťtisíc eur viac.

Komu by ani to nestačilo, môže siahnuť po Triumphe Rocket 3 R, masívnom trojvalci so 165 koňmi. Áno, má raz taký objem motora ako ostatné spomínané stroje, ale okrem lokomotívoidného krúťaku to na ňom nijako nevidno. Stojí presne o 7 000 eur viac než Sportster S.

Silným protihráčom je aj Indian Scout s o niečo slabšími parametrami než Sportster, aj s o niečo klasickejším vzhľadom a nie až takou dravosťou. Je zhruba o šesť stoviek lacnejší než Harley-Davidson.

Nedá mi nespomenúť aj značku, ktorú by sme tu veľmi nečakali, ale ktorá priniesla stroj namierený presne proti Harleyu a Indianu - Honda Rebel 1100. Má až úsmevne neporovnateľné parametre, ale boduje najmä nízkym sedlom, vzhľadom a cenou o 5 100 až 5 700 eur nižšou než Harley-Davidson a Indian.

Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S
Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S
Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S
Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S

Záver

Harley-Davidson s novým Sporsterom S perfektne nadviazal na dizajnovú líniu Fat Bob, na ktorú mal určite pozitívne ohlasy. Nový motor poladil presne tak, aby Sportsteru dodal tie pravé gule; a teda musím potvrdiť, že Sporster S sa derie dopredu riadne. Jeho cena začína na 15 240 eurách. Sportster S, prajeme ti veľa úspechov a tešíme sa na ďalších súrodencov!

Plusy, mínusy

imidž a štýl, neskutočná dynamika chýbajúci quickshifter

Video: Harley-Davidson Sportster S 2021 - Harley vracia Sport do mena Sportster

Video: Harley-Davidson Sportster S 2021 - Evolúciou k revolúcii

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Harley-Davidson Sportster S (2021)

Servisný interval 8 000 km
Spotreba (oficiálna) 4,9 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 11,8 l (2,8 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 180 km
Cena motorky od 15 240 eur

Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S
Harley-Davidson Sportster S (2021)

Text: Peter Fischer
Foto a video: Alessio Barbanti, Harley-Davidson, Peter Fischer

Na akciu nás pozvala spoločnosť Harley-Davidson Central Eastern Europe.

Foto:
 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Ducati Diavel 1260 2021 Indian Scout 2021 Triumph Rocket 3 R 2020 Honda CMX1100 Rebel 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-DavidsonDucatiIndianTriumphHonda
Model:Sportster SDiavel 1260ScoutRocket 3 RCMX1100 Rebel
Rok:20212021202120202021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2020NOVINKA 2021
Kategória:Chopper/CruiserNaháčChopper/CruiserChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1252 ccm1262 ccm1130 ccm2458 ccm1084 ccm
Max. výkon:122.4 k (90.0 kW) / 7500 ot.159.1 k (117.0 kW) / 9500 ot.101.3 k (74.5 kW) / ot.167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot.87.0 k (64.0 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:127 Nm / 6000 ot.129 Nm / 7500 ot.98 Nm / 6000 ot.221 Nm / 4000 ot.98 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:12 : 113.0:110,7:110.8:110,1:1
Vŕtanie x Zdvih:105,0 x 72,3 mm106 x 71.5 mm99 x 73,6110.2 x 85.9 mm92 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHCSOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:remeňreťazremeňkardanreťaz
Zdvih vpredu:92 mm120 mm120 mm230 mm
Zdvih vzadu:51 mm130 mm107 mm220 mm
Brzdy vpredu:jeden kotúčdvojkotúčovájednokotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikjednokotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm298 mm320 mm330 mm
Pneu vpredu:160/70R17120/70-ZR17130/90-16150/80-V 17130/70B18 M/C
Brzdy vzadu:kotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm265 mm298 mm300 mm256 mm
Pneu vzadu:180/70R16240/45-ZR17150/80-16240/50 R16 V180/65B16 M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:220 kg218 kg291 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg244 kg244 kg223 kg
Výška sedla:753 mm780 mm635 mm773 mm700 mm
Rázvor:1518 mm1600 mm1562 mm1677 mm1520 mm
Dĺžka:2264 mm2235 mm2311 mm2500 mm2240 mm
Šírka:843 mm860 mm880 mm889 mm853 mm
Výška:1089 mm1192 mm1207 mm1065 mm1115 mm
Svetlá výška:93 mm120 mm
Objem nádrže:11.8 l17 l12.5 l18 l13.6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km5.4 l/100km6 l/100km4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 180 kmcca 236 kmcca 156 kmcca 208 km
Servisný interval:8000 km15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok47-mm USD Showanastaviteľné predpätie, USB-C nabíjačka, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2021: od 15 240 eurCena 8/2021: od 19 990 eur

Ducati Wheelie Control Evo (DWC), Ducati Power Launch Evo (DPL), Hands-Free
Cena 8/2021: 15 090 eurCena 8/2021: od 22 295 eurCena 8/2021: manuál 9 490 eur, DCT 10 490 eur

DCT 233 kg
EURO 5

<

Pridané: 26.08.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria