Anketa:
Triumph odhaľuje nový rad Bonneville 2026: viac techniky, viac štýlu, stále rovnaký charakter
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 1017 [Novinky - Predstavujeme]
Triumph opäť rozprúdil vášne fanúšikov klasiky. Modelový rad Bonneville 2026 prináša modernizáciu ikonických strojov – Scrambler 900, Bobber, Speedmaster, Bonneville T100, T120 a Scrambler 1200 XE. Zachovali si retro štýl, no dostali poriadnu dávku modernej techniky.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Video: Nový rad Modern Classics Triumph 2026
Hlavné novinky v skratke
- Scrambler 900 – nový podvozok, lepšie odpruženie Showa, radiálne brzdy, ABS a kontrola trakcie citlivé na náklon.
- Bobber a Speedmaster – väčšia 14-litrová nádrž, nové pohodlnejšie sedadlá, tempomat v základe.
- Ľahké hliníkové ráfiky – lepšia obratnosť.
- Moderná výbava – LED svetlá, USB-C nabíjanie, nový prístrojový panel a lepšia konektivita.
- Bezpečnosť – IMU riadené ABS a kontrola trakcie, ktoré zasahujú len keď treba.
- Scrambler 1200 XE – plne nastaviteľná vidlica Showa 47 mm a tlmiče Öhlins pre lepšie terénne schopnosti.
- A2 verzia – dostupná ako príslušenstvo pre Bobber, Speedmaster a T120, čo zvyšuje dostupnosť pre nových jazdcov v Európe.
Scrambler 900 – viac kontroly na ceste aj mimo nej
Scrambler 900 dostal nový podvozok a vylepšené tlmenie Showa spolu s radiálnymi brzdami, čo prináša lepšiu istotu na asfalte aj v ľahkom teréne. Pridané sú systémy ABS a kontrola trakcie citlivá na náklon, nový prístrojový panel, kompletné LED osvetlenie a lepšia konektivita – všetko bez straty klasického vzhľadu.
Video: Triumph Scrambler 900 2026
Bobber a Speedmaster – viac svalov a pohodlia
Oba modely pôsobia robustnejšie vďaka 14-litrovej palivovej nádrži a drobným dizajnovým úpravám. Bobber má širšie a lepšie polstrované sedadlo, Speedmaster ponúka širšie sedadlá pre jazdca i spolujazdca a rovnejšie riadidlá pre prirodzenejšiu jazdnú polohu. Tempomat je teraz štandardom.
Video: Triumph Bonneville Bobber 2026
Video: Triumph Speedmaster 2026
Bezpečnosť a technológie
Celý rad získal novú IMU jednotku, ktorá riadi ABS a kontrolu trakcie tak, aby zasahovala diskrétne a len keď treba. K tomu pribudli USB-C nabíjanie, plné LED svetlá a moderný prístrojový panel.
Video: Triumph Bonneville T100 2026
Video: Triumph Bonneville T120 2026
Scrambler 1200 XE – pripravený na dobrodružstvo
Scrambler 1200 XE ostáva vrcholom radu pre tých, ktorí chcú kombináciu terénnych schopností a klasického štýlu. Má 47 mm vidlicu Showa a dvojicu tlmičov Öhlins RSU — ideálny stroj na asfalt i šotolinu.
Video: Triumph Scrambler 1200 XE 2026
Triumph našiel dobrú rovnováhu medzi klasikou a modernou technikou. Bonneville 2026 prináša viac komfortu, bezpečnosti a výbavy, ale stále si zachováva ten charakteristický britský šarm. Pre tých, čo chcú motorku so štýlom aj dušou, je to silná ponuka.
| Foto: | ||||||
| Všeobecné informácie: | ||||||
| Výrobca: | Triumph | Triumph | Triumph | Triumph | Triumph | Triumph |
| Model: | Scrambler 900 | Bonneville Bobber | Bonneville Speedmaster | Bonneville T100 | Bonneville T120 | Scrambler 1200 XE |
| Rok: | 2026 | 2026 | 2026 | 2026 | 2026 | 2026 |
| Novinka: | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 |
| Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Klasika | Klasika | Klasika |
| Motor: | ||||||
| Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
| Objem: | 900 ccm | 1200 ccm | 1200 ccm | 900 ccm | 1200 ccm | 1200 ccm |
| Max. výkon: | 65.0 k (47.8 kW) / 7250 ot. | 78.2 k (57.5 kW) / 6100 ot. | 78.2 k (57.5 kW) / 6000 ot. | 65.0 k (47.8 kW) / 7000 ot. | 80.0 k (58.8 kW) / 6550 ot. | 90.0 k (66.2 kW) / 7300 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 80 Nm / 3250 ot. | 106 Nm / 4000 ot. | 106 Nm / 3750 ot. | 80 Nm / 3750 ot. | 105 Nm / 3500 ot. | 110 Nm / 4500 ot. |
| Kompresný pomer: | 11:1 | 10:1 | 10:1 | 11:1 | 10.0 | 11:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 84,6 x 80,0mm | 97,6 x 80mm | 97,6 x 80mm | 84.6 x 80 mm | 97,6 x 80mm | 97,6 x 80mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||||||
| Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 120 mm | 90 mm | 90 mm | 120 mm | 120 mm | 250 mm |
| Zdvih vzadu: | 120 mm | 77 mm | 77 mm | 120 mm | 120 mm | 250 mm |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová 2-piestik Brembo | dvojkotúčová, 2-piestik Brembo | jednokotúčová | dvojkotúčová 2-piestik Brembo | dvojkotúčová Brembo M4.30 |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 310 mm | 310 mm | 310 mm | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 100/90-19 | 130/90-16 | 130/90-16 | 100/90-18 | 100/90-18 | 90/90-21 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1-piestik Nissin | jednokotúčová, 1-piestik Nissin | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 255 mm | 255 mm | 255 mm | 255 mm | 255 mm |
| Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 150/80-16 | 150/80-16 | 150/70 R17 | 150/70 R17 | 150/70 R17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
| Hmotnosť s náplňami: | 221 kg | 250 kg | 265 kg | 233 kg | 233 kg | 230 kg |
| Výška sedla: | 790 mm | 690 mm | 705 mm | 790 mm | 790 mm | 870 mm |
| Rázvor: | 1445 mm | 1500 mm | 1500 mm | 1450 mm | 1450 mm | 1570 mm |
| Dĺžka: | 2111 mm | 2225 mm | 2220 mm | 2170 mm | 2170 mm | 2325 mm |
| Šírka: | 853 mm | 800 mm | 910 mm | 780 mm | 780 mm | 905 mm |
| Výška: | 1178 mm | 1055 mm | 1055 mm | 1100 mm | 1100 mm | 1250 mm |
| Objem nádrže: | 12 l | 14 l | 14 l | 14.5 l | 14.5 l | 15 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
| Spotreba paliva: | 4 l/100km | 4.4 l/100km | 4.4 l/100km | 4.4 l/100km | 4.4 l/100km | 4.4 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 225 km | cca 238 km | cca 238 km | cca 247 km | cca 247 km | cca 255 km |
| Servisný interval: | 16 000 km | 16 000 km | 16 000 km | 16 000 km | 16 000 km | 16 000 km |
| Doplnková výbava: | ||||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |||||
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
| Iná výbava: | USB-C zásuvka | USD Showa 47mm, Öhlins vzadu | ||||
| Poznámka: | ||||||
| Poznámka: | EURO 5+ | EURO 5+ | EURO 5+ | EURO 5+ | Showa Ø47mm Upside-down BP-SFF, bezdušové kolesá EURO 5+ | |
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Súvisiace články:
- Mega foto galéria: Triumph predstavil inovovanú radu Bonneville pre rok 2016 - zeON
- Vyskúšali sme Triumph Speedmaster 2011 - Awia
- Vyskúšali sme sexi Triumph Bonneville Speedmaster 2018 - Herghott
- Moto Morini predstavuje model 3 1/2 s novým V2 motorom 350 ccm - Awia
- EICMA 2016 - Triumph s novým Street Scramblerom + Bonneville Bobber - Herghott
- Ďalšia parádna moderná klasika - nový Triumph Bonneville Speedmaster - Herghott
- Triumph predstavil nový Tiger 900 hneď v troch verziách 900, 900 GT a 900 Rally - Awia
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F - Redakcia
- Triumph doprial radu Bonneville pre rok 2021 ľahký refreš - Herghott
- BMW predstavilo nový 1800 kubíkový boxer motor - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
- Royal Enfield predstavil Goan Classic 350 - pocta motokultúre sedemesiatých rokov v Goa
- Naživo: CFMOTO trip do Číny
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- ... zobraz všetky články od tohto autora


























































