Anketa:
Vyskúšali sme Triumph Speedmaster 2011
ZdieľaťPridané: 08.07.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 22469 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Speedmaster je hrubo pôsobiaci cruiser bez nadbytku lesku, ktorý pripomína upravované motorky z rokov 60-tych. A to všetko s novou technikou.
Speedmastra sme netestovali tak, ako býva zvykom, dostali sme ho len na kratší čas, vyskúšali a nafotili. Toto je teda len také predstavenie tejto novinky obohatené o niekoľko dojmov z jazdy.
Speedmaster je jedna z inovovaných motoriek Triumphu pre rok 2011. Vychádza z klasického cruisera America, pričom množstvo chrómu nahradili matne lakované diely ako bloky motora, valce aj hlava. Vpredu sa vyníma vidlica klasického vzhľadu, chrómované výfuky sú vzadu šikmo zrezané.
Mnoho dielov bolo dizajnovo zmenšených alebo zjednodušených. Zadný blatník je krátky, sedlo úzke a kratšie. Široké kolesá boli nahradené užšími, vzadu 15-tka a vpredu veľká a štíhla 19-tka, rovnako „prikrytá“ malým blatníkom. Kolesá sú lakované na čierno, no lúče sú z bokov vyleštené do strieborna. Iný tvar má aj nádrž a riadidlá.
Na pohon slúži vzduchom chladený dvojvalec s objemom 865 ccm s kľukovým hriadeľom s čapmi predsadenými o 270 stupňov, ktorý poskytuje pohodových 62 koní. Čo je však zaujímavejšie, je krútiak s hodnotou 72 Nm, dostupný však už pri 3 300 ot./min.
Jazda:
Speedmastra som vyskúšal len krátko počas jedného daždivo-slnečného dňa v Bratislave a okolí. Príjemne ma prekvapil zvuk z výfukov, ktorý bol veľmi príjemný aj v sérii, aj keď predpokladám, že tu budú smerovať prvé dukáty budúceho majiteľa. Posed veľmi príjemný, sedlo nízke a medzi nohami príjemne bublajúci dvojvalec. Napriek tomu, že valce nie sú do V, jeho prejav je Véčku veľmi podobný. Motoricky mi v meste a blízkom okolí absolútne nič nechýbalo, užíval som si pekný záťah, krútiak a slušné zrýchlenie s dobrou zvukovou kulisou.
Motor má krásne bublotavé vibrácie, ktoré dodávajú jazde tú správnu príchuť a jazdcovi aj pocítiť čo sa v motore deje. Vibrácie sú presne také, aké sú na takejto motorke žiaduce, nie sú vôbec otravné alebo nepríjemné.
Podvozok je už klasika z tejto kategórie. Zadné zdvojené Kayaby vedia na bratislavských výtlkoch sem-tam dostať zadnicu jazdca do vzduchu. Ale v Anglicku zrejme také výtlky nepoznajú, na druhej strane to nie je v tomto segmente nič nezvyčajné. Predná vidla naopak dostane odo mňa pochvalu, odvádza dobrú prácu a nie je na nej navešané milión doplnkov, iba svetlomet a jeden budík. Aj vďaka tomu sa Speedmaster veľmi dobre ovláda a riadidlá sa pri náklonoch vôbec nelámu do zákruty ako na mnohých ťažkých cruiseroch. Speedmaster bude asi hlavne pekná imidžovka pre sólo jazdca, ale nejaké to občasné zvezenie nejakej kočky zvládne... Teda zvládne to asi lepšie ako tá kočka. :-)
Záver:
Dobre vyzerajúci cruiser, dostatočne očesaný, štíhly, bez zbytočných okrás, ale na miestach, ktoré si to zaslúžia, okorenený chrómom. Motor, ktorému je ťažko čo vytknúť, moderná technika v peknom retro obale. U nás naviac neokukaný radový dvojvalec. A to všetko za príjemnú cenu 8 800.- EUR.
Text a foto: Tomáš Hajduch - Awia
Pozadie/Wallpaper:
Motocykel na test poskytla spoločnosť Triumph Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Triumph | Honda | Yamaha | Kawasaki | Suzuki |
Model: | Speedmaster | VT750S | XVS 950A Midnight Star | VN900 Custom | Intruder M 800 |
Rok: | 2011 | 2011 | 2011 | 2011 | 2011 |
Kategória: | Klasika | Klasika | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 865 ccm | 745 ccm | 942 ccm | 903 ccm | 805 ccm |
Max. výkon: | 61.2 k (45.0 kW) / 6800 ot. | 43.8 k (32.2 kW) / 5500 ot. | 53.6 k (39.4 kW) / 6000 ot. | 50.3 k (37.0 kW) / 5700 ot. | 53.3 k (39.2 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 72 Nm / 3300 ot. | 63 Nm / 3250 ot. | 76.8 Nm / 3000 ot. | 78 Nm / 3700 ot. | 69 Nm / 3200 ot. |
Kompresný pomer: | 9.2:1 | 9,6:1 | 9.0 : 1 | 9.5:1 | 9.4 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 90.0 x 68.0 mm | 79.0 x 76.0 mm | 85.0 x 83.0 mm | 88.0 x 74.2 | 83.0 x 74.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC | SOHC (3V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC |
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | remeň | remeň | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 118 mm | 135 mm | 150 mm | |
Zdvih vzadu: | 96 mm | 90 mm | 110 mm | 103 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 296 mm | 320 mm | 300 mm | |
Pneu vpredu: | 100/90-R 19 | 100/90 19M/C | 130/70-18M/C 63H | 80/90-21M/C 48H | 130/90-16 M/C 67H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 285 mm | 180 mm | 298 mm | 270 mm | |
Pneu vzadu: | 170/80-R 15 | 150/80B 16M/C | 170/70B16M/C 75H | 180/70-15M/C 76H | 170/80-15 M/C 77H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 250 kg | 232 kg | 278 kg | 278 kg | 277 kg |
Výška sedla: | 690 mm | 750 mm | 675 mm | 685 mm | 700 mm |
Rázvor: | 1606 mm | 1560 mm | 1685 mm | 1645 mm | 1655 mm |
Dĺžka: | 2367 mm | 2285 mm | 2435 mm | 2405 mm | 2500 mm |
Šírka: | 825 mm | 870 mm | 1000 mm | 895 mm | 955 mm |
Výška: | 1170 mm | 1135 mm | 1080 mm | 1120 mm | 1110 mm |
Svetlá výška: | 155 mm | 145 mm | 140 mm | ||
Objem nádrže: | 19.3 l | 10.7 l | 17 l | 20 l | 15.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 150 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 4.8 l/100km | 5.2 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 167 km | cca 288 km | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 07/2011: 8 800.- EUR | Cena 07/2011: 6 590.- EUR (akciová 6 250.- EUR) | Cena 07/2011: 10 390.- EUR | Cena 07/2011: 8 495.- EUR | Cena 07/2011: 8 790.- EUR |
Pridané: 08.07.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Ako jediní na Slovensku sme vyskúšali Jawu 660 Vintage 2017 - Awia
- Vyskúšali sme sexi Triumph Bonneville Speedmaster 2018 - Herghott
- Harley Davidson FXSTD 1450 Softail Deuce - campa
- Ďalšia parádna moderná klasika - nový Triumph Bonneville Speedmaster - Herghott
- Royal Enfield Continetal GT 650 - klinec trafený presne po hlavičke - Awia
- Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii - Herghott
- Harley-Davidson prichádza so špeciálnymi edíciami Electra Glide a verzií ST - Redakcia
- Honda CMX1100 Rebel 2021 je ešte rebelskejší - Herghott
- BMW predstavilo nový 1800 kubíkový boxer motor - Awia
- Suzuki TU250X 2015 - retro naháč s malým motorom - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Honda X-ADV dostáva svieži dizajn a kopec praktických a komfortných vylepšení pre 2025
- Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025
- Náš Kanál MotorideTV dosiahol na youtube 10 miliónov zobrazení
- Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
- Kawasaki predviedla prototyp vodíkovej Ninja H2 na okruhu v Suzuke
- BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
- Zmeny STK od 1. 7. 2024 - lehota pre motorky predĺžená na 4 roky!
- Veľká alpská porovnávačka 2023!
- Súťaž: zaži stretnutie s Dakarským šampiónom Samom Sunderlandom a poď s nami vyskúšať novú generáciu GASGAS 2025!
- Souo S2000 GL: Čína predstavila konkurenta pre Gold Wing - dvojliter 8-valec boxer s DCT prevodovkou
- ... zobraz všetky články od tohto autora