Anketa:
Motoride Klub - Členovia
Najväčšie mestá:
Ďalšie mestá:
Zoznam členov, zotriedený podľa loginu:
Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.
- Zotrieď podľa loginu
- Zotrieď podľa mesta
- Zotrieď podľa motorky
- Zobraz neaktívnych členov
Zobraz darcov krvi
Login začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Login: | Mesto: | Motorka: | Obrázok: |
---|---|---|---|
Gabbz | Košice | Žiadna | N/A |
Gabi661 | Košice | Yamaha FJR1300A 2015 | N/A |
GabrielRoberts nový Nový člen | Sereď | Žiadna | N/A |
galan111 | Pusté uľany | Honda CB 1000 F 1997 | ![]() |
Gantale | Dubai | Nenastavená | N/A |
GaST | Veľký krtíš | Suzuki V-Strom 650 2014 | ![]() |
gast333 Nový člen | Senica | Nenastavená | N/A |
gaucak | Rajec | Yamaha WR 450 F 2012 | N/A |
gawner | Rio de janeiro | Žiadna | ![]() |
Geofrey | Bratislava okolie | Suzuki GSF 1200 N | N/A |
george18 | Malacky | Žiadna | ![]() |
GeorgeCortez Nový člen | Oslany | Nenastavená | N/A |
Gepetto | Trenčín | Ducati Multistrada 620 2006 | ![]() |
Ghostik | Nová Dubnica | Yamaha MT-03 2008 | ![]() |
GhostRider | Frankfurt nad mohanom | Ducati Streetfighter V4 S 2021 | ![]() |
gigo | Praha | Žiadna | N/A |
gilbert | Šenkvice | Žiadna | ![]() |
Giovanni | Brno | Yamaha XJ6 Diversion 2009 | ![]() |
glenn | Levice | Suzuki DL 1000 V-Strom 2002 | ![]() |
gmxus | Velke Levare - Bratislava | Jawa 05 | ![]() |
golddogfish | Florida | Benelli | N/A |
grampax | Osová bítýška | Yamaha Ténéré 700 2020 | N/A |
Granko | Bratislava | Honda XL 1000V Varadero 2005 | ![]() |
gregg21 Nový člen | Farná | Nenastavená | N/A |
gregor63 | Piešťany | Yamaha X-MAX 125 2018 | N/A |
gulosk | Žilina | BMW R 1200 GS 2013 | N/A |
gumbar12 | Vranov nad Topľou | Honda CB 750 F 1982 | N/A |
Login začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!