Anketa:
Motoride Klub - Členovia
Najväčšie mestá:
Ďalšie mestá:
Zoznam členov, zotriedený podľa loginu:
Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.
- Zotrieď podľa loginu
- Zotrieď podľa mesta
- Zotrieď podľa motorky
- Zobraz neaktívnych členov
Zobraz darcov krvi
Login začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Login: | Mesto: | Motorka: | Obrázok: |
---|---|---|---|
Haar | Hluk | BMW F 650 GS 2005 | ![]() |
Haco | Čadca | Kawasaki Z900 RS 2022 | ![]() |
Halina2 Nový člen | Karachi | Access Motor Honda | N/A |
halogen | Stupava | Triumph Bonneville T100 | ![]() |
hanchicken | Zemplínske hradište | Žiadna | N/A |
happyhippo35 | Solčany | Nenastavená | N/A |
hardtofindbirch Nový člen | 31833 | Žiadna | N/A |
HarleyLov | London | Žiadna | N/A |
harrycook | New york, ny, usa | Nenastavená | N/A |
haudevbe Nový člen | Ho chi minh | Nenastavená | N/A |
hazard16 | Bratislava | Honda CBR 1000 RR 2007 | ![]() |
heikemacka | Ružomberok | BMW R 1250 GS Adventure 2019 | ![]() |
heldika | Prievidza | Piaggio Liberty 125 3V 2018 | ![]() |
HenoBart | Laksarska nova ves | Honda CBR 954 RR Fireblade 2003 | ![]() |
HePa | Košice | Honda XL 600V Transalp 1987 | N/A |
Hercules | Nitra | Honda XRV 750 Africa Twin 1997 | ![]() |
Herghott Redaktor | Svätý jur | Ducati Multistrada 1200 S 2010 | ![]() |
Hersy | Sereď | Žiadna | N/A |
Hlomanod | Bratislava | Nenastavená | N/A |
hltac | Bratislava | Suzuki V-Strom 650 2005 | N/A |
hlubo | Martin | Žiadna | N/A |
Hnusoba | Košice | Kawasaki Versys 2010 | N/A |
Hoiso | šaľa | Žiadna | N/A |
Hoku | Myjava | Žiadna | N/A |
honda | Žilina | Honda kazdu chvilu ina | N/A |
HondaJano Nový člen | Bratislava | Honda Honda CB300R 2022 | N/A |
Hondaro | Bratislava | Nenastavená | N/A |
Hondick4 | Bernolákovo | Honda XR 125L | N/A |
Hopahop Nový člen | Hanušovce nad topľou | Jawa 250 Automatic typ 559.05 (Panelka) 1966 | N/A |
hoper | Bratislava | Žiadna | ![]() |
hostoo | Senica | Yamaha XVS 1100 A DragStar Classic 2004 | ![]() |
hroch | Sliač | BMW R 1200 GS SE 2009 | ![]() |
hruso25 | Levoča | Simson s51/1E1CS Enduro | ![]() |
huanmarries Nový člen | Florida | Nenastavená | N/A |
hudekd | Nemšová | Honda XL 650V Transalp 2006 | N/A |
HughFarrell | 2451 quiet valley lane | Nenastavená | N/A |
huncut | Myjava | Honda XR 650 R 2000 | ![]() |
huniak | Vranov nad Topľou | Honda VFR 800 F 1998 | ![]() |
Hurrican | Nitra | Yamaha XJ6 2009 | N/A |
Login začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!