ISSN 1336-6491 | Online: 1777 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30664
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18051)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12613)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Členovia

Najväčšie mestá:

» Bratislava (3421)  » Košice (1438)  » Žilina (766)  » Nitra (724)  » Prešov (706)  » Banská Bystrica (678)  » Trenčín (641)  » Trnava (595)  » prievidza (418)  » Martin (399)  » Nové zámky (335)  » Levice (335)  » Poprad (325)  » Michalovce (303)  » zvolen (302)  » Považská Bystrica (297)  » Piešťany (296)  » Topoľčany (293)  » Pezinok (285)  » Liptovský Mikuláš (274)  » Ružomberok (270)  » Spišká Nová Ves (264)  » Bratislava - Ružinov (259)  » Bardejov (254)  » Senec (250) 

Ďalšie mestá:

Zoznam členov, zotriedený podľa loginu:

Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Login:Mesto:Motorka:Obrázok:
Haar
Hluk BMW F 650 GS 2005 Ikona
Haco
ČadcaKawasaki Z900 RS 2022 Ikona
Halina2
Nový člen
KarachiAccess Motor HondaN/A
halogen
StupavaTriumph Bonneville T100Ikona
hanchicken
Zemplínske hradišteŽiadnaN/A
happyhippo35
SolčanyNenastavená N/A
hardtofindbirch
Nový člen
31833ŽiadnaN/A
HarleyLov
LondonŽiadnaN/A
harrycook
New york, ny, usaNenastavená N/A
haudevbe
Nový člen
Ho chi minhNenastavená N/A
hazard16
BratislavaHonda CBR 1000 RR 2007 Ikona
heikemacka
RužomberokBMW R 1250 GS Adventure 2019 Ikona
heldika
PrievidzaPiaggio Liberty 125 3V 2018 Ikona
HenoBart
Laksarska nova vesHonda CBR 954 RR Fireblade 2003 Ikona
HePa
KošiceHonda XL 600V Transalp 1987 N/A
Hercules
NitraHonda XRV 750 Africa Twin 1997 Ikona
Herghott
Redaktor
Svätý jurDucati Multistrada 1200 S 2010 Ikona
Hersy
SereďŽiadnaN/A
Hlomanod
BratislavaNenastavená N/A
hltac
BratislavaSuzuki V-Strom 650 2005 N/A
hlubo
MartinŽiadnaN/A
Hnusoba
KošiceKawasaki Versys 2010 N/A
Hoiso
šaľaŽiadnaN/A
Hoku
MyjavaŽiadnaN/A
honda
ŽilinaHonda kazdu chvilu inaN/A
HondaJano
Nový člen
BratislavaHonda Honda CB300R 2022N/A
Hondaro
BratislavaNenastavená N/A
Hondick4
BernolákovoHonda XR 125LN/A
Hopahop
Nový člen
Hanušovce nad topľouJawa 250 Automatic typ 559.05 (Panelka) 1966 N/A
hoper
BratislavaŽiadnaIkona
hostoo
SenicaYamaha XVS 1100 A DragStar Classic 2004 Ikona
hroch
SliačBMW R 1200 GS SE 2009Ikona
hruso25
LevočaSimson s51/1E1CS EnduroIkona
huanmarries
Nový člen
FloridaNenastavená N/A
hudekd
NemšováHonda XL 650V Transalp 2006 N/A
HughFarrell
2451 quiet valley laneNenastavená N/A
huncut
MyjavaHonda XR 650 R 2000 Ikona
huniak
Vranov nad TopľouHonda VFR 800 F 1998 Ikona
Hurrican
NitraYamaha XJ6 2009 N/A

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »