Anketa:
Motoride Klub - Členovia
Najväčšie mestá:
Ďalšie mestá:
Zoznam členov, zotriedený podľa loginu:
Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.
- Zotrieď podľa loginu
- Zotrieď podľa mesta
- Zotrieď podľa motorky
- Zobraz neaktívnych členov
Zobraz darcov krvi
Login začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Login: | Mesto: | Motorka: | Obrázok: |
---|---|---|---|
easebunt Nový člen | New york, ny, usa | Žiadna | N/A |
eatruntownnn Nový člen | United states | Nenastavená | N/A |
eatwidget Nový člen | Usa | Nenastavená | N/A |
Eciregata | Košice | BMW F650GS Dakar 2000 | N/A |
edd027 Nový člen | Banská bystrica | Honda VFR1200F 2010 | N/A |
eddie94 | žilina | Honda CBR 250 R 2011 | ![]() |
EdenCreighton | London | Nenastavená | N/A |
edo666 | Sobrance | Suzuki GS 500 E 1994 | ![]() |
Edoo | Poprad | BMW R 1200 GS Rallye | N/A |
edott | Trnava | Yamaha Ténéré 700 2020 | ![]() |
EdoX11 | Bratislava | Honda - moja, veľká, krásna! | N/A |
efka | Bratislava | BMW F 650 GS 2009 | ![]() |
Efogll Nový člen | Opava | Suzuki V-Strom 650 2018 | N/A |
egres1704 | Zvolen | Kawasaki VN900 Classic 2008 | N/A |
egres2 | Alžbetin Dvor | Kawasaki 100 G 7 T 1973 | ![]() |
Ekim | Bratislava | Yamaha FZ1 2010 | ![]() |
eLeRak | Ružomberok | KTM 640 Adventure R 2000 | ![]() |
ElTomagico | Bratislava | Yamaha MT-07 2021 | ![]() |
Em002 Nový člen | Košice | Kawasaki Ninja 650 2017 | ![]() |
empe | Bratislava-karlova ves | Yamaha YP 250 Majesty 2002 | N/A |
emptysk | Trenčín | Honda PCX 125 2023 | N/A |
enagem | Nitra | Honda CB1100 EX 2015 | ![]() |
enmoto | Huncovce | Honda CBF 1000 2007 | N/A |
erasmo301 | Trenčianska turná | Honda CRF1000L Africa Twin 2017 | ![]() |
erbe | žilina | KTM 500 EXC-F 2023 Six Days | ![]() |
Ericmarcus | Staten island | Žiadna | N/A |
Erikg3 | Bratislava | Kawasaki Versys 650 2010 | N/A |
erique | Bratislava | Žiadna | ![]() |
erlooked Nový člen | London | Nenastavená | N/A |
ernesto | Bratislava | BMW R 1250 GS Adventure 2019 | ![]() |
Ertos | Sady nad torysou | Žiadna | N/A |
Estetri | Alabama | Žiadna | N/A |
Eugo | Trnava | Honda VT 750 Shadow Aero 2004 | ![]() |
Euronymus81 | Košice | Honda CBF 500 | N/A |
evokorea Nový člen | Asdfcfh | Nenastavená | N/A |
Ewerlast | Bratislava | Honda CB500X 2021 | N/A |
Explo | Stará ľubovňa | Honda CBF 1000 2006 | ![]() |
Express | Trnovec | KTM 450 EXC-R 2008 | ![]() |
ExtremeBiker | Londyn - Kosice | KTM 640 SUPERMOTO PRESTIGE 2004 | N/A |
Login začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!