ISSN 1336-6491 | Online: 1257 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30209
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17823)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12386)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Členovia

Najväčšie mestá:

» Bratislava (3419)  » Košice (1438)  » Žilina (766)  » Nitra (724)  » Prešov (706)  » Banská Bystrica (678)  » Trenčín (640)  » Trnava (594)  » prievidza (418)  » Martin (398)  » Nové zámky (335)  » Levice (335)  » Poprad (325)  » Michalovce (303)  » zvolen (302)  » Považská Bystrica (298)  » Piešťany (296)  » Topoľčany (293)  » Pezinok (285)  » Liptovský Mikuláš (273)  » Ružomberok (270)  » Spišká Nová Ves (264)  » Bratislava - Ružinov (259)  » Bardejov (254)  » Senec (250) 

Ďalšie mestá:

Zoznam členov, zotriedený podľa loginu:

Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Login:Mesto:Motorka:Obrázok:
vagascan
Bratislava-vrakuňa Yamaha TDM 900 2004 Ikona
vago
Trnava okolieHonda VT 750 C2 Shadow 2003 Ikona
vare
ViničnéAccess Motor N/A
VasjaNr
NitraHonda CBR 600 F4i 2004 Ikona
veakaa
PredmierYamaha XVS 650 Drag Star 2001 N/A
Vedmerr
Nový člen
UretŽiadnaN/A
veka
BratislavaSuzuki Bandit 1200 S 2004 Ikona
vemacho
PopradTriumph Tiger 1200 Explorer 2012 N/A
Ventor666
Moldava nad bodvouSuzuki GSX 1250 FA 2015 N/A
veper
Spišská BeláKTM 1290 Super Adventure R 2018 Ikona
veteran
TrenčínJawa 125 Sport 2005 Ikona
vever440
ZK, okr. PrievidzaHonda CBR 1100 XX Super Blackbird 1998 Ikona
VeverkaCMC
BratislavaHarley-Davidson CVO Ultra Classic Electra Glide 2013 N/A
Vichis
JablonovéŽiadnaN/A
vicosmola
NesvadyHonda CB 900 F Hornet 2004 Ikona
victom
PiešťanyHonda VT 1300CX 2011 Ikona
Vidicon
BratislavaHonda VFR1200F 2010 Ikona
Vilcik
HandlováSuzuki VL 1500 Intruder Legendary Classic 1998 Ikona
vilmon
Banská BystricaYamaha TDM 850 1994 Ikona
VitaliyOsipov
56897Nenastavená N/A
vitusmotuz
žilina a martinKawasaki ER-6n 2006 Ikona
vladika100
Dolná súčaSuzuki V-Strom 1000 ABS 2014 Ikona
Vladiko9999
Považská BystricaCFMOTO 800MT 2022 N/A
vladin
Šaštín StrážeYamaha YZF 600R Thundercat 2003Ikona
Vladisimi
MalackyNenastavená N/A
Vladky
Bratislava/Trnava/GalantaYamaha FZR 600 1989 Ikona
Vladman
TopoľčanyŽiadnaIkona
Vladnas
Nový člen
TurzovkaJawa 250 typ 353 (Kývačka) 1962 N/A
VladoGSX
Zlaté MoravceSuzuki GSX 1400 2002 Ikona
Vladoxt
Zlaté moravceYamaha Jog RRIkona
Vlap
ŽilinaMZ ETZ 251 1990 Ikona
vlg.72
GalantaRoyal Enfield Bullet 500 2018 Ikona
vmax
PalárikovoHonda XL 1000V Varadero 2000 Ikona
vojo
BratislavaSuzuki V-Strom 2008Ikona
VojtechKral
BrnoNenastavená N/A
VolajuMaViktor
BratislavaHonda Forza 300 2020 Ikona
volodaj
MartinYamaha WR 250fN/A
vovo1
FiľakovoSuzuki V-Strom 650 2011 N/A
voxtempli
Nový člen
UsaNenastavená N/A
Vratak
HlohovecYamaha TDM 900 2002 Ikona
Vratislav
KošiceYamaha Tracer 900 GT 2019 N/A
Vubo
EngerauŽiadnaIkona
Vulcan800
Nový člen
Hanušovce nad topľouKawasaki Vulcan 800Ikona
vxmery
BernolákovoSuzuki V-Strom 1000 2002 Ikona

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »