Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2699 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29867
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)

Video-Foto Galéria - Pezinok a jeho Pálffyovský kaštieľ

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pezinok a jeho Pálffyovský kaštieľ

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 66.

11.05.2022 - gilbert

dnešná podoba kaštieľa ako zámocký hotel

11.05.2022 - gilbert

kaštieľ od Mladoboleslavskej ulice internet

11.05.2022 - gilbert

parkovisko pred reštauráciou internet

11.05.2022 - gilbert

pripravené na festival v minulosti internet

11.05.2022 - gilbert

vchod do reštaurácie kedysi internet

11.05.2022 - gilbert

pohľad od parku strašne dávno internet

11.05.2022 - gilbert

07pohľad z parkoviska smerom k parku internet

11.05.2022 - gilbert

vchod do zámku kedysi dávno internet

11.05.2022 - gilbert

vchod v bývalom režime internet

11.05.2022 - gilbert

nádvorie spod brány dosť dávno internet

11.05.2022 - gilbert

nádvorie tesne po nežnej revolúcii

11.05.2022 - gilbert

iná časť nádvoria v tom istom období internet

11.05.2022 - gilbert

priečelie od parku počas ostatnej prestavby internet

11.05.2022 - gilbert

priečelie od parku pri ostatnej prestavbe

11.05.2022 - gilbert

priečelie od parku tesne pred ukončením prestavby internet

11.05.2022 - gilbert

letecký pohľad na súčasný stav kaštieľa a parku

11.05.2022 - gilbert

letecký pohľad na hotel od parku

11.05.2022 - gilbert

súčasný reprezentačný interiér internet

11.05.2022 - gilbert

súčasný reprezentačný interiée II internet

11.05.2022 - gilbert

súčasná niekdajšia vodná priekopa

11.05.2022 - gilbert

bývalá vodná priekopa okupovaná mojimi vnukmi

11.05.2022 - gilbert

bývalá vodná priekopa okupovaná mojou vnučkou

11.05.2022 - gilbert

súčasné nádvorie pred recepciou internet

11.05.2022 - gilbert

nádvorie okupované detskými bojujúcimi rytiermi

11.05.2022 - gilbert

nádvorie okupované slovenskými a ukrajinskými rytiermi pod dozorom princeznej

11.05.2022 - gilbert

malá princeznička na schodišti nádvoria

11.05.2022 - gilbert

stará vínna pivnica, ktorú sme prešli viackrát internet

11.05.2022 - gilbert

v očakávaní sokoliarov

11.05.2022 - gilbert

sokoliarka s výrom ušatým

11.05.2022 - gilbert

musculotoč na dedkov pohon

11.05.2022 - gilbert

pezinský zámok južný pohľad internet

11.05.2022 - gilbert

súčasný letecký pohľad na zámocký hotel internet

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »