Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31298
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18360)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12938)

Video-Foto Galéria - Výlet na Katarínku, časť I.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výlet na Katarínku, časť I.

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 72.

09.06.2025 - gilbert

cesta, kde sme sa s milou stretávali

09.06.2025 - gilbert

zbytky cesty dnes

09.06.2025 - gilbert

miesto zranenia Ľ. Štúra ozaj dávno

09.06.2025 - gilbert

ten istý pamätník nie tak dávno

09.06.2025 - gilbert

to isté miesto dnes

09.06.2025 - gilbert

nad pamätníkom je majer na Hlinách

09.06.2025 - gilbert

cesta do Modry dávno - kedysi na ľavo v járku bolo niekoľko áut

09.06.2025 - gilbert

Modra od Vinárskych závodov dávno

09.06.2025 - gilbert

tesne za cedulou Modra dávno

09.06.2025 - gilbert

rybník na okraji Modry dávno dávno

09.06.2025 - gilbert

brečtanový dom pri modranskom kaštieli dávno

09.06.2025 - gilbert

pútač pred Doľanmi dávnejšie

09.06.2025 - gilbert

Moto Pub Doľany

09.06.2025 - gilbert

moto fontánka pred Pubom

09.06.2025 - gilbert

koniec Doľan smerom na Orešany internet

09.06.2025 - gilbert

pútáč za Doľanmi

09.06.2025 - gilbert

parádny úsek, škoda že je krátky - Doľany Dolné Orešany internet

09.06.2025 - gilbert

Trstín čerpacia stanica dávnejšie internet

09.06.2025 - gilbert

stále poflekovaný úsek za Trstínom pri Naháči internet

09.06.2025 - gilbert

tento kus je oveľa zjazdnejší internet

09.06.2025 - gilbert

kúsok pred Katarínkou pri pokládke nového koberca za Matoviča internet

09.06.2025 - gilbert

panoráma na ráscestí na Katarínku

09.06.2025 - gilbert

chladiace veže Jaslovských Bohuníc

09.06.2025 - gilbert

v diaľke okolie Trnavy

09.06.2025 - gilbert

po tejto ceste sa dlhšie jazdiť nebude dávajú tam asfalt

09.06.2025 - gilbert

záver cesty tesne pred parkoviskom

09.06.2025 - gilbert

pastviny na vedľajšej lúke

09.06.2025 - gilbert

budovy bývalého JRD

09.06.2025 - gilbert

detail na kameňolom pri Dobrej Vode

09.06.2025 - gilbert

parkovisko bolo vtedy dostupné

09.06.2025 - gilbert

chata Katarínka

09.06.2025 - gilbert

cesta k táboru Katarínkovcov internet

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

HD-side-06-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »