Anketa:
no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuno.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Mna prva stk na moto este len caka. Mam nove kotuce, nove dosticky a pri jemnom chyteni brzd pri nulovej rychlosti je znatelne pocut aj citit ze pri otacani kolesa to v jednej polovici kotuca chyta az vrzga a v druhej polovici brzdu nepocut. Akoby to bolo krive. Moj nazor je, ok niesom odbornik asi to tak moze byt, ved ked je to nove musi to byt ok. Alebo mam zajst za mechanikom ze je to zle spravene? |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: KAJL: ja "nevzdelanec bez titulu" s dvomi školami - automechanik a strojár s maturitou, s 25 rokmi aktívnej praxe v oboch oboroch nemám nárok (ani chuť) niečo vysvetľovať diplomovaným ing. ktorý za to berú nemalé peniaze. To nech si riešia technici stk pri školeniach. Ja som technikou doteraz vždy uzemnil argumentami a dôkazmi o mojom tvrdení a možno preto si so všetkými na našej STK tykám a vzájomne sa rešpektujeme. Minule keď som tam bol im zákazník priniesol Fisker Karmu na STK a EK. Skúste naštartovať motor keď má hydrid nabitú baterku do plna a vy musíte odmerať emisie. Ak aj naskočil tak po pridani plynu kým začal stroj merať jednotka motor vypla lebo bola batéria full. Poradil som im ako vybiť batériu a donútiť ho bežať aspoň 5minut aby stihol meranie. To ich na školeniach neučia a keď je problém, tak dajú že auto je dočasne spôsobilé a majiteľ má od výrobcu doniesť predpis ako merať. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: maxosa: tiež mi bolo povedane (ale až po neprejdenej STK ze by bolo dobre motorku najskôr previezť a prebrzdit a až potom na stk... to robím s Pajerom, viem ze kokoti to točia do červeného pri meraní emisií a každý NORMALNY CLOVEK VIE, ŽE TEN MOTOR V TYCH PACOVNYCH PODMIENKACH NIKDY PRACOVAT NEBUDE!!! a ja ma rad auto pri takom pristupe radšej poriadne rozohriate. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: maxosa: Ahoj, nechcel by si dat dokopy Tvoje poznatky k tejto problematike a zaslat to na Slovdekru so ziadostou o ich vyjadrenie? Aby si to na tych STK staniciach dali do poriadku. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
co si nezrobite vylet na vychode a nemusite riesit blbosti na stk? aspon sa kusok povozite a budete mat motorky bez zavad |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: w4tch0: presne tak , tiez mi na 990 meral brzdne sily pri stalom tlaku na packu. A uz to svietilo na cerveno a vyhadzovalo ovalitu kotucov. Tak je v protokole napisane nemerane z dovodu terenneho vzorku pneumatik. Takze motorka presla bez zavad. Kto nevie nech motorky nerobi. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Inak z jedným autom kde som mal všetko skontrolované sme mali trochu problém z hádzavosťou a chalan sa snažil ale vždy na konci časového úseku mu to vyletelo hore. Hovorím počuj vybehnem z haly, obídem ju na začiatok vonkajšou cestou kde robíte jazdnú skúšku bŕzd, prebrzdím to a namerajme to ešte raz lebo mi to nedáva logiku. Tak som obehol halu a dva krát dal brzdám na pi.. a poď ho znova do valcov. Chalan začal merať a hovorí "neviem čo si spravil ale nič nerob je to dobré" Takže určite to má spojitosť aj s prevádzkovými podmienkami. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Minulý týždeň keď som tam bol s autom tak predo mnou technik robil prvú kontrolu na BMW S1000RR a chlap tam nešťastne sedel. Hovorím mu že určite príde s tým že kotúče majú hádzavosť. Chlap mi hovorí že nebláznite veď to nemá ani 20tis. km. Aj tak bolo 26% hádzavosť. Tak som mu spravil prednášku o plávajúcich kotúčoch a ako to má správne namerať ale to odmietol že on si moto na zodpovednosť nezoberie. To konečne dožralo vedúceho STK a mali sme plodnú debatu kde ma zavolal do kancelárie a ukázal inštruktážne video slovdekry "našich technických expertov" podľa ktorého to majú merať. Upravené 1 krát. Naposledy upravil maxosa (03.07.2021 15:25) |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: RadoR6: stk su sukromne,nejake zaplnanie statnej pokladne... |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: maxosa: Re: RS955i: Re: barlac: , alebo skôr ? Ani sam neviem. Celé toto meranie je len o vytahovani peňazí z ľudí. V dnešnej dobe keď všetko stagnuje tak je to o to dôležitejšie nakoľko môžu vytiahnuť ešte viac a trocha zaplniť štátnu pokladnicu aby....nie aby sa veci zlepšili, ale aby bolo z čoho kradnut. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
aj ked nemam rad to vase "typovanie",urobim vynimku |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
No nalejme si čistého vína... |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Metodické pokyny píšu ľudia ktorí nemajú asi ani tušenie ako technika v motorových vozidlách funguje. Nemal by som to písať ale obraz si spravte sami. Väčšina STK je vybavená klasickou stolicou na jednu nápravu kde autá s permanentným pohonom 4x4 ako quadradrive II (Jeep), symetrical AWD (Subaru), quattro (Audi) a ešte niektoré jednoducho neodmeráte, lebo ak by spustil valce tak vozidlo v momente z nich vyhodí nakoľko sa cez pohon 4x4 pohnú aj kolá nápravy mimo valcov. Xdrive a 4matic sú neni stále pohony a v hidden menu sa dá nastaviť položka "test na válcovej skušebni" ale o tom technici nemajú ani páru. Stolicou na 4x4 aspoň v mojom okolí ani jedna STK nedisponuje. Čiže sa test vykonáva jazdnou skúškou kde technik upne do držiaku ktorý prísavkou uchytí na čelné sklo mobilný telefón (overenej kvality????) ktorý má kalibrovaný g-senzor. Rozbehne auto nad 40 km/h a dá plné brzdy a meria celkové zbrzdenie. Tak mi teraz povedzte ako nameria spomínanú hádzavosť kotúčov? Ručnú brzdu musí dať do bloku - takú ručnú ktorá zablokuje všetky 4 kolesá ešte nik nevymyslel lebo sila obložení pôsobí len na dve kolá ale cez prevod sa prenesie aj na druhú nápravu a to jednoducho nedokáže pod váhou auta bloknúť. Takže som spravil vlastný dôkazový test kde som na Subaru Forester svorkou stlačil brzdovú hadicu a teda odstavil jedno zadné kolo. Celkové zbrzdenie vyhovovalo a brzdy sú teda ok. Keď sme sa potom vrátili na kanál a išiel kontrolovať auto zo spodu, išiel som sa nim a hovorím mu: vidíš tú svorku,, to koleso nebrzdilo vôbec. Odpoveď "aspoň vidíš na čo sa tu mi hráme, tiež ma to už nebaví na tých školeniach im stále vysvetľovať a aj tak si presadia svoje". Jednoducho vývoj áut ide rýchlejšie ako obnova našich STK ale urobia výnimku lebo je to biznis. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: step1: Nemeraju ziadnu ovalitu. Mylis si pricinu a nasledok (meranu hodnotu). Meraju rovnomernost brzdnej sily pocas celej otacky. Priciny nerovnomernej brzdnej sily mozu byt rozne. A jednou z nich moze byt aj to, ze kotuce su krive/skrutene ... moze, nemusi. Mozu to byt len zaseknute nity u plavajuceho kotuca. Kriva guma. Nerovnomerne alebo este malo obaleny novy kotuc materialom z dosticiek. Nespravny postup merania atd. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
ovalita: presiel som si tym aktualne...meraju ovalitu kotucov, preto sa bubny hybu v pomalej rychlosti aby ti neroztiahlo valceky a kolisanim brzdnej sily meraju ovalitu kotucov lebo ti na jednej otacke hadze rozne hodnoty... mozes ich mat v miere do 20%...ja som musel. kupit kotuce aj dosticky a aj tak to nebolo 100% vporiadku a trebalo sa hrat na 5x....takze nieje to odrb a co vravel technik tak zasahuje do toho aj disk aj pneu v malej miere...ak je motuce zohnuty, zapecene nity na plavajucom co moze casom zakrivit disk tam to pocitis uz pri pomalej jazde s miernym dobrzdovanim ci ti to kolise alebo nie |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: : [klub sparks05: Nemeria sa ovalita kotúčov,ale kolesa.Môže to robiť aj guma ale vačšina technikov to neviw merať,niekedy stačí oprieť koleso o brzdu |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: matus: zbytocne vysvetlujes logaritmicku funkciu cloveku co si mysli ze preukazuje banke sluzbu ked tam ma prachy... tolko k matematike |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: RadoR6: zvýšenie hluku o 3dB je v skutočnosti cca dvojnásobné - ako tu už písal kolega - je to logaritmická hodnota... inak u nás na STK som sa s meraním hluku nestretol - ale ja mám origo laufy, takže hlučnosť je v norme Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (02.07.2021 16:06) |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Upravené 1 krát. Naposledy upravil RS955i (02.07.2021 15:33) |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
buzeracia na stk pokracuje !!!! |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
RadoR6 a to kam si isiel na STK prosim ta??? A ked si tam uz mal problem predtym, preco tam ides znova, si masochysta? Ja preto uz do PK nechodim, stacilo mi. Odkedy chodim do Senca, nemam problem. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: matus: Stiahni si do mobilu Sound meter a skús s ním pochodiť po byte a sleduj tie rozdiely. Teraz sedím v izbe pri PC, mám to pustené a ukazuje mi od 27 do 29. Pri spláchnutí WC (nie je súčasťou izby) mi vyskočili hodnoty na 45 |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
ja sa ti k tomuto neviem nejako oficiálne vyjadriť...fakt je ten, že nie sme v Nemecku a na STK sa dalo v minulosti vybaviť kadečo, a dnes to už nejde. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: matus: Vance & Hines na Harleyi (mimochodom vyhodil som odtiaľ originál dB killery a dal tam druhovyroby aby boli ešte tichsie a snažím sa cez zastavané oblasti chodiť s veľmi ľahkým plynom) alebo original vyfuky,....ku GPR homologovanemu výfuku s dB killerom sa takisto vyjadril ze je veľmi "hlucny". Skratka nie je to originál, tak MUSÍ byť hlučný. Mne to skôr príde ako "co sa babe chcelo, to sa babe snilo". |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Nemeria sa ovalita kotúčov,ale kolesa.Môže to robiť aj guma ale vačšina technikov to neviw merať,niekedy stačí oprieť koleso o brzdu |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
keďže db je logaritmická jednotka, 3db je obrovský rozdiel. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Moje obavy zo 14.4 v tomto vlakne sa potvrdili. Včera som s Breakoutom neprešiel koli prednemu kotucu (moto ma 4 roky a 5800km). Požadovaná hodnota bola max 20, ja som mal 22-23-24....meral to ale zo 20x a zakaždým to vyšlo inak. Keď som povedal technikovi ze ved ta moto ma len tak malý nájazd tak mi povedal ze aj kotúč s 20km môže byť zlý. V realite brzda brzdi dobre, žiadne trasenie ci vybracie v packe. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
prides za technikom,slusne poprosis a on ti tam tu odrazku na chvilu zapozicia. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Odrazku som zo svoje moto dal ako prvú dole ešte keď nemala ani EČV lebo to bola päsť na oko a namiesto toho mám na držiaku čísla kde zvyknú byť reklamy červený pásik reflexnej fólie. Litera zákona dodržaná, technika zato nemôžu pokefovať že to pustil bez odrazky lebo metodický pokyn nehovorí o teste odrazovej plochy ktorý je možné skontrolovať na kamerách a keby na to zasvietil tak odráža možno viac ako tá odrazka. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
ale som rad, ze konecne nejaka tema ktora moze skutocne pomoct, je sucastou udrzby a nauci mnohych starat sa preciznejsie. dakujem Maxosa, ci uz to pomoze alebo nie, od kupy novych kotucov sa budem o ne podla tvojich rad patricne starat. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
zmeň STK. Takéto veci by mali mať na predajni a môžeš si to kúpiť za pár centov a nie opakovat TK. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Trochu mimo temu (brzd), ale pre istotu. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
To som si všimol už dávnejšie že u BMW sú tie vôle dosť veľké oproti iným značkám. Ale v momente keď použijem inú značku ako oem (brembo, ferodo, a pod.) tak tie kotúče sú pevnejšie a nehrkajú. Upravené 1 krát. Naposledy upravil maxosa (06.05.2021 22:43) |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: maxosa: kotúče na bmw hŕkajú už v predajni. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: tryskac: Nie zrovna vhodný postup ale pomohol. Ono ak sú nity rozoberatelné tak niekedy stačí vymačkané podložky napružiť, premazať a bude ticho ale na takú opravu neviem dať záruku. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Maxsosa, súhlasím s tým, že plávajúce kotúče sa musia "vycentrovať" aby brzdili rovnomerne. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: RS955i: Pred akýmkoľvek zásahom do kotúčov vždy najprv spravím merania či to vôbec má zmysel robiť s tým. Ten rozdiel 3stovky je po toľkých km zanedbateľný rozdiel. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: maxosa: molyka r je molybdensulfid nie grafit... |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Vidicon - to je presne ten problém. Plávajúci kotúč musí "plávať" teda pohybovať sa inak je zatuhnutý. Ono pri ráznejšom brzdení sú tam tak veľké sily že sa pohne, ale pri jemnom nábehu sa to nedeje a to je presne postup pri testovaní STK. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Maxosa: vdaka za paradny navod. Nad tym premazanim som tiez rozmýšľal, aj som nasiel v niektorých navodoch, ale bal som sa prave zamazania kotúčov... |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: RS955i: iste. Nemalo by byt ziadne. Ale staxi zaseknuty jeden nit a uz to ide... Maxosa to paradne popisal medzitym. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: maxosa: neviem ci to zaberie aj v pripade, ze ked na stojane roztocim koleso tak meranim od tlmica je vidiet pri rotacii ze kotuc uskakuje do vonku. myslis ze aj to mozu zapricinit len nerozhybane nity? myslim ze nie. ze tie kotuce uz budu na figu. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: maxosa: toho grafitu by som sa moc nebal.Uz v samotnej zmesy platnicky je ho nezanedbatelne mnozstvo... |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: maxosa: paradne detailne vysvetlenie, dakujem! Skusim s tym doma pohnut, nikdy som to neskusal, mal som pocit, ze tie spojovanie kruzky su pevne a kotucom do strany nepohnem. A este som nepocul, ze by sa o kotuce takto niekto staral, klobuk dole. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Šaľa - stará STK. Autá moto stroje zariadenia robím 25rokov a dve školy som nevychodil aby sa zo mňa stal vymieňač dielov. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: maxosa: daleko mate tu STK? obetoval by som tie km ak by som vedele ze orejdem po detailnom vycisteni nitov. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Nechce sa mi to tu už rozpisovať, ak som medzi kontrolami do bŕzd nesiahol a nerobil ich údržbu, môže tento jav nastať z dôvodu ťažšie sa pohybujúcich nitov nakoľko sa tam usádza prach z brzdenia. Potom je za potreby trochu väčších otáčok na vystredenie ako keď pred kontrolou spravím čo som písal hore. Veľký rozdiel je aj v povrchu valcov, kde kovové s upraveným povrchom naváraním (veľa krát neodborne opravené ručne bodovanim) na tak malej ploche prednej pneu nemerajú presne. Na našej STK nedávno menili stolicu lebo im odišla a na novej sú valce s rovnomerným povrchom jemných zrniek. Odvtedy mi kamarát technik povedal že má podstatne mensi problém s meraním. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: Vidicon: on to myslel tak, ze ked isiel na valce a brzdil prednou kym sa tam "usadil" tak mu stistlo platnicky o kotuc, ale roztocenie valcov ich nerozhodi tak ako by ich rozhodila bezna jazda, tak siel na parkovisko, previezol sa a ked siel zas do valcov, brzdil zadkom aby sa predok nepohol a zabrzdil az ked sa koleso tocilo. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Ak máš plávajúce kotúče, tak chyť jednou rukou brzdnú plochu, druhou rukou nosič kotúča (časť napevno naskrutkovaná na náboj kolesa) a pohni jednou rukou voči druhej a sleduj koľko sa jedna časť voči druhej na tých spájacích čapoch pohne - musi sa pohnúť lebo sú to strediace body a zistíš že to je podľa opotrebenia až 1mm. Teda malo by pri brzdení triasť volantom a netrasie lebo v otáčkach sa to stále centruje samé. Pri prudšom zastavení keďže tých spájacích čapov je tam viac a celá zostava má montážne vôle a pružnosť materiálu zostane kotúč akoby mimo osi. Ak by si dal moto teraz na hlavný stojan a točil predným kolesom tak budú podľa zvuku šúchať v jednom bode (keby si teraz upol na strmeň brzdy stojan s odchýlkomerom a meral voči nemu brzdnú plochu by si videl kolko desatín bude hodnota lietať). Ak koleso dobre roztočíš a jemne pribrzdíš zvuk trenia zostane jednotný.TOTO ALE PLATÍ LEN AK PRI NORMÁLNOM BRZDENÍ NIČ NECÍTIŤ. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Článok z Topspeed 3.2.2021 píše o predĺžení platnosti STK EK o 3 mesiace v mimoriadnej situácii.Ak m.s. naďalej trvá (asi áno) tak aj po 3.5 možno popravu ohľadom hádzania kotúčov odložiť ku koncu sezóny. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Maxosa: ja to nechapem. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Chodím na stk s autami aj moto zákazníkov pravidelne. Ak má moto plávajúce kotúče tak som to s technikmi rozoberal a pochopili že je to hlúposť merať - technik musí kôli tomu volať do dekry a oni hneď upresnia postup. Keď vchádza na valce tak drží brzdu a opatrne sa spustí do valcov a tu je problém. Valce po spustení nedosiahnu samostrediace otáčky kotúča čo je cca 30km/h kedy vlastne zhasína aj kontrolka abs a tak je irelevantné robiť tento spôsob merania. S vedúcim aj technikmi ( poznáme sa dlho) som to rozoberal a pochopili že mám pravdu. Nakoniec sme spravili pokus ktorý dokázal moju teóriu a síce že moto ktorej kotúče pri meraní akože hádzali (za jazdy ale nič nebolo cítiť) som prebehol po dvore stk a pár krát som jemne pribrzdil prednou a na zastavenie som použil zadnú aj na vjazd do valcov. Následne pri ďalšej skúške už hádzavosť zmizla. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
problem je ked nemam plavajuce kotuce a home made meranim vidim ze kotuce hadzu v jednom bode von. tak to urcite neporiesim vycistenim nitov ale kazda rada dobra. skusim precistit. mozno pomoze. ja pri dobrzdovani v 10km/h citim nerovnomernost brzdenia. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Predne kotuce vcera na stk 40% Nema niekto z trencina pozicat na jeden den predne koleso na Horneta 2005? platim kes... |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: valach: merať hadzanie na plavakucom kotuci???? |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
A poriadne si to prebrzdil pred STK? Ak dlho stala, ci sa na kotuci nespravila ina vrstva v mieste, kde ti mesiace na kotuc dychalo oblozenie. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
ahoj. moja čerstvá skúsenosť a rada pre ostatných: |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: RS955i: myslis to tak ze najhrubsi bod jedneho kotuca musi byt 180° od kotuca druheho... akoby naproti sebe? |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
To cukanie sposobuje nerovnaka hrubka kotucov.Oznac si fixkou povedzme 12 meracich bodov po obvode kotuca na zhodnom priemere po celom obvode.A mikrometrom zmeraj hrubku a oznac si najhrubsie miesto.Ak oba kotuce namontujes tak aby najhrubsie miesta boli pootocene 180° zasadne zmenis to cukanie. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
prax z dnes. docasna STK kvoli ovalite na jednej otacke kolesa. chcem sa opytat panov odbornikov, moze to sposobovat AJ guma?krive koleso? alebo len krivy disk? podotykam ze brzdny ucinok v norme. vpredu guma podla TP, 2 rocna, opotrebenie +- 20%. technik mi povedal ze ak citim pri konstantom brzdeni ako "cuka" predna brzda tak su to kotuce. CUKALO cestou domov. nemyslim ze to ma taky vplyv na samovrazdu ako sa tu precenuje len neviem posudit to v kritickej situacii niekde v zakrute pri slusnej rychlosti ci by to nerozhadzalo koleso a stratila by sa stopa. nuz, odbornici nech sa vyjadria. dakujem |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: Vidicon: Upravené 1 krát. Naposledy upravil ahojko (23.04.2021 14:22) |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Sako Sato" mam kocura a cura tak, ze si sadne. Este som nevidel macku/kocura, co pri curani zdvihne nohu. To robia psi. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Ahojte. Priespejem mojou skusenostou, snad niekomu pomoze. 14. 04. 2021 som bol na STK v Dekra Petrzalka s mojou VZR 1800. maju tam sice valec aj zvlast pre motorky, ale zadna pneu sa tam nevosla, takze nebolo mozne merat brzdy tam. Technik teda isiel na valce pre auta. A presne kvoli "Nadmerne kolisanie brzdnej sily v priebehu jednej otacky kolesa som nepresiel. Hodnota moze byt max 20, bola 23. Takze mi dal docasku a povedal ze si tom mam vyriesit. Kedze som netusil co to ma znamenat zacal som patrat a vypatral toto: |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: w4tch0: niečo na tom bude. Na aute mi mačka ošťala kotúč a začal hádzať. Vibroval volant a kopal pedál. Jedna mačka vychcaná |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: Saints: Uz to tu bolo aj vyssie spominane. Ten kotuc nemusi byt ani krivy ani zvlneny. Staci ze je nejak nerovnomerne obaleny tou vrstvou co na neho otlaci z platniciek a ta brzdna sila potom kolise. Proste nema potom rovnaky koeficient trenia po celom obvode aj ked hrubka je v norme a zvlneny nie je. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Len tak pre zaujimavost: |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: w4tch0: tak uz som na nich par tisic km nabehal od vymeny. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: boombastic: mam taky pocit ze mas francuzke auto ? |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: boombastic: Ak boli uplne funglove, treba ich najprv dobre zabehnut (brake bedding). Aby si platnicky a kotuce sadli a kotuc sa rovnomerne obalil vrstvou z platniciek. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Keď to tu čítam tak ma to desí. Keď som mal R6 mali počas poslednej STK pripomienky na prednú brzdu u R6 ale prešla (neviem ako mohli niečo namerat u kolesá s dvoma kotucmi ). KTM v Auguste prešla bez problémov (mala ale stuplove pneu). Neviem čo v lete povedia na 4 ročného Breakouta s 5tis km ale už teraz moto kazí spánok. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: Pirrates: nie každý to dokáže a vie čo má robiť. Moderné motocykle majú síce mnoho rôznych asistentov pre poslabších jazdcov ale na STK to proste nestačí. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
chech sranda bola ked som mal predne kolo na valcoch a stal som na zadnej brzde a valce sa nie a nie roztocit ja brzdim a sledujem rucicku na tom velkom manometri moja ruka a noha urcuju ako ta motorka brzdi nie manometer |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
dnes som bol s autom a vraj zadne kotuce ovalite...fungl nove aj s loziskami, platnickami a strmenmi....kokos uz mam z toho slova husiu kozu....ale bolo to v norme, tak ma pustili... |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Zdravim Vás všetkých. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: Saints: dones mi to, ja ti s tym prejdem, si z BA |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Daj to servisu alebo si nájdi niekoho, komu sa menej klepú ruky a nohy |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: ChesterTT: cestné gumy z výroby sú na moto.Aj to by bolo riešenie kupit stuple TKC80. Len aby sa tam nebol technik, ktorý bude aj na týchto merať ovalitu |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: Saints: čo tam máš obuté? ked si na štuploch, tak to nejde zmerat.. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: janoval: ale notaak na aute to je citit a na motorke nie? |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Dalsia co nepresla: CRF1000L DCT t.j automat, po 4r. 10 000km, na moto nebolo nic menene/rozoberane vsetko je este original z vyroby aj pneu. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Tak prave absolvovana STK. Na 6rocnej motorke s 30000km najazdom. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: quickmick: predpokladam ze uz nebudu pracovnici stk taký happy ... z minusovych bonusov ... onedlho bude majitel stk zhanat novych zamestnancov ale nikto to nebude chciet robit za ten peniaz a v takych podmienkach ... |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: robai: problem je, ze 24% pri beznej jazfe nepostriehnes, cize aj ked to opravis, tak to nevies posudit. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Bol som na STK bez problemou ziadne kotuče nemerali keď som sa pytal že niekde meraju odpoveď rychla tak nech dementi meraju. Na valce moto brzdilo super a vybavene. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Hlásim sa klubu Osvedčenie o TK na dva mesiace, kolísanie brzdnej sily vpredu 24(limit je 20) vzadu 4%. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Ved na motorke na valcoch sedim a brzdim ja v aute technik |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Otyc: nepouzil som spravny vyraz, myslel som samozrejme kolisanie brzdnej sily. Moja chyba, ten pojem ovalita... |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Ziadna ovalita vajcovitost krivost sa sa v dekre dubravka NEMERA Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (17.07.2020 10:32) |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Bol som minuly rok na STK v Dekre na Panonskej, technik mudry ako radio, nameral 20% s tym, ze keby to bolo 21%, ze ma uz nepusti a nabuduce ta motorka uz urcite neprejde. Mal este blbe reci k origo prexi MRA a pod. Tak som mu povedal, ze nabuduce pojdem inde. Dovtedy na inych STK (pezinok pri kruhaci, autoboat na vajnorskej,..) ani jedinym slovom nespomenuli akykolvek problem a to som chodil bez baksisu. |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: Vidicon: tak to je skutočne dôkladná STK, ked´meraju ovalitu kotúčov. Aký zmysel to má, merať ovalitu kotúčov? |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: Pirrates: |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Mikrometrom sa meria hrúbka kotúča, hadzavosť sa meria s odchýlkomerom. Ako príklad celá sada: www.universlovakia.sk/sada-pre-meranie-hadzavosti-a-hru.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil pecival (12.07.2020 16:58) |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
dufajme ze ma ten mikrometer co dokaze merat hadzavost...lebo mam ich vela na rozne rozmery ale taky ako popisujes som este nevidel |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
bocna hadzavost kotuca sa da zmerat jedine mikrometrom na stolici pozdlzna hadzavost (vajcovitost) nevadi pretoze na brzdny ucinok nema ziaden vplyv a koleso je vyvazene aj s kotucom jedine co dokazu zmerat a zrejme tym sa to mysli je nerovnomerny brzdny ucinok po obvode kotuca Upravené 2 krát. Naposledy upravil Pirrates (12.07.2020 10:47) |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: Vidicon: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mirdo86 (10.07.2020 12:50) |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
inac nechapem, preco nemozme chodit na STK do CR, kedze uz su predpisy v podstate harmonizovane |
Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK
Re: Mirdo86: Na konci toho dokumentu je navrh na adapter na VSB pre motocykle. Ale niekto to nedomyslel. Uzsia pneu bude nadalej hadzat. A moja zadna 260mm sa tam nezmesti |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce