ISSN 1336-6491 | Online: 1927 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26669
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16063)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10606)

no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuno.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 5 6 7 |

04.07.2021 6:39

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

osif88
 Edvenčr 

Mna prva stk na moto este len caka. Mam nove kotuce, nove dosticky a pri jemnom chyteni brzd pri nulovej rychlosti je znatelne pocut aj citit ze pri otacani kolesa to v jednej polovici kotuca chyta az vrzga a v druhej polovici brzdu nepocut. Akoby to bolo krive. Moj nazor je, ok niesom odbornik asi to tak moze byt, ved ked je to nove musi to byt ok. Alebo mam zajst za mechanikom ze je to zle spravene?


03.07.2021 21:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: KAJL: ja "nevzdelanec bez titulu" s dvomi školami - automechanik a strojár s maturitou, s 25 rokmi aktívnej praxe v oboch oboroch nemám nárok (ani chuť) niečo vysvetľovať diplomovaným ing. ktorý za to berú nemalé peniaze. To nech si riešia technici stk pri školeniach. Ja som technikou doteraz vždy uzemnil argumentami a dôkazmi o mojom tvrdení a možno preto si so všetkými na našej STK tykám a vzájomne sa rešpektujeme. Minule keď som tam bol im zákazník priniesol Fisker Karmu na STK a EK. Skúste naštartovať motor keď má hydrid nabitú baterku do plna a vy musíte odmerať emisie. Ak aj naskočil tak po pridani plynu kým začal stroj merať jednotka motor vypla lebo bola batéria full. Poradil som im ako vybiť batériu a donútiť ho bežať aspoň 5minut aby stihol meranie. To ich na školeniach neučia a keď je problém, tak dajú že auto je dočasne spôsobilé a majiteľ má od výrobcu doniesť predpis ako merať. :-O


03.07.2021 18:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: maxosa: tiež mi bolo povedane (ale až po neprejdenej STK ze by bolo dobre motorku najskôr previezť a prebrzdit a až potom na stk... to robím s Pajerom, viem ze kokoti to točia do červeného pri meraní emisií a každý NORMALNY CLOVEK VIE, ŽE TEN MOTOR V TYCH PACOVNYCH PODMIENKACH NIKDY PRACOVAT NEBUDE!!! a ja ma rad auto pri takom pristupe radšej poriadne rozohriate.
Bohužiaľ, v mojom prípade keď bolo medzi telefonatom a bytom na STK 15 minút som čas na prebrzdovanie a vozenie sa nemal.


03.07.2021 16:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: maxosa: Ahoj, nechcel by si dat dokopy Tvoje poznatky k tejto problematike a zaslat to na Slovdekru so ziadostou o ich vyjadrenie? Aby si to na tych STK staniciach dali do poriadku.


03.07.2021 16:16

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

co si nezrobite vylet na vychode a nemusite riesit blbosti na stk? aspon sa kusok povozite a budete mat motorky bez zavad :-} :-}


03.07.2021 16:11

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

picaso
 Edvenčr 

Re: w4tch0: presne tak , tiez mi na 990 meral brzdne sily pri stalom tlaku na packu. A uz to svietilo na cerveno a vyhadzovalo ovalitu kotucov. Tak je v protokole napisane nemerane z dovodu terenneho vzorku pneumatik. Takze motorka presla bez zavad. Kto nevie nech motorky nerobi.


03.07.2021 15:51

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Inak z jedným autom kde som mal všetko skontrolované sme mali trochu problém z hádzavosťou a chalan sa snažil ale vždy na konci časového úseku mu to vyletelo hore. Hovorím počuj vybehnem z haly, obídem ju na začiatok vonkajšou cestou kde robíte jazdnú skúšku bŕzd, prebrzdím to a namerajme to ešte raz lebo mi to nedáva logiku. Tak som obehol halu a dva krát dal brzdám na pi.. a poď ho znova do valcov. Chalan začal merať a hovorí "neviem čo si spravil ale nič nerob je to dobré" Takže určite to má spojitosť aj s prevádzkovými podmienkami.


03.07.2021 15:22

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Minulý týždeň keď som tam bol s autom tak predo mnou technik robil prvú kontrolu na BMW S1000RR a chlap tam nešťastne sedel. Hovorím mu že určite príde s tým že kotúče majú hádzavosť. Chlap mi hovorí že nebláznite veď to nemá ani 20tis. km. Aj tak bolo 26% hádzavosť. Tak som mu spravil prednášku o plávajúcich kotúčoch a ako to má správne namerať ale to odmietol že on si moto na zodpovednosť nezoberie. To konečne dožralo vedúceho STK a mali sme plodnú debatu kde ma zavolal do kancelárie a ukázal inštruktážne video slovdekry "našich technických expertov" podľa ktorého to majú merať.
Na videu je moto s klasickým kotúčom takže asi tak. Vysvetlil som im, že tuto pán určite nejazdí s trasúcou brzdou na moto ktorá lusknutim prstu ide 100km/h a keď by to RRo malo brzdy z toho videa tak keď chce zo 100 spomaliť na 50 musel by začať brzdiť "kilometer" pred obcou. Nakoniec mu do protokolu napisal poznámku hádzavosť nemeraná z dôvodu bŕzd s plávajúcim kotúčom.
Technik musí vedieť odlíšiť falošnú hádzavosť od skutočnej, preto je technik a hlavne by mu to mal niekto na školení ukázať že čo je ten rozdiel. Ale čo chceme keď pre úradníkov je moto moto a bodka :'(

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil maxosa (03.07.2021 15:25)


03.07.2021 13:55

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: RadoR6: stk su sukromne,nejake zaplnanie statnej pokladne... :-)))


03.07.2021 13:30

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: maxosa: Re: RS955i: Re: barlac: [dobre] [dobre] [dobre] :-D :-D :-D , alebo skôr :-O :'( :'( :'( ? Ani sam neviem. Celé toto meranie je len o vytahovani peňazí z ľudí. V dnešnej dobe keď všetko stagnuje tak je to o to dôležitejšie nakoľko môžu vytiahnuť ešte viac a trocha zaplniť štátnu pokladnicu aby....nie aby sa veci zlepšili, ale aby bolo z čoho kradnut.
Od 89ho uplynulo viac ako 30 rokov. Dobre vieme aké pozliepane mrdky sa sem vozili a co tu jazdilo. Nikto neriešil brzdy, vsetko brzdilo a nepovalovali sa tu mŕtvoly následkom zlyhania brzd.
Ale zrazu.... musíme merať prisnejsie.
Mal som viac moto v živote. Nepamätám si brzdy na Simsone alebo MZ. Co viem je, že vždy bezpečne zabrzdili. R6 mala brzdy ako britva (na moje jazdenie). GS 800 tiež brzdilo. Nie tak dobre ako 990 ADV na ktorej brzdy bola kritika ale brzdili. Obával som sa brzd na Breakoute nakoľko sa všade hovorilo z Harleje nebrzdia. Keď zohľadním ma Breakoute o tretinu vyššiu váhu oproti KTM ktorý ma iba jeden kotúč tak to brzdí ako má. Budem úprimný, bol som milo prekvapený.
Ale nejaký blbec vymyslel nejakú hadzavost, neprešiel som (technik ešte poznamenal pred kolegami....nema dobrú brzdu a ešte sa na mňa hneva), zmení sa cislo a motorka prejde vysmiata. Nie ze možno, ale BUDEM vyžadovať ospravedlnenie sa technika za jeho poznámku. A cenu za opakovanú STK budem riešiť tiež. Nie koli výfukom, ale koli brzde.
Aby som to rozviedol úplne, mal som počas STK telefonát od dodávateľa mrazničky ohľadne doručenia. Už som bol značne znechuteny opakovaním merania a povedal som do telefónu co počul aj technik, ze...počkajte pol hodinu kým ma vyhodia z STK a porozprávame sa. Krátko na to som povedal technikovi aby sme to nechali ze chcem ísť, dám do poriadku brzdu a vrátim sa. Doteraz neviem na keru PICU si musel hľadať na nete obrázky Breakouta aby sa následne mohol obuť do výfukov a ísť ist mi merať hlučnosť. Priznávam, bol som blbec s veľkým B. Nemal som ho pocuvnut a mal som vytlačiť moto von s tým že nech mi vystaví protokol o neprejdeni brzdy a o vyfukoch tam nemusela byť ani zmienka.
Mimochodom zmenka o vyfukoch znie.... Vyfukove potrubie, tlmice alebo akakolvek cast vyfukového systemu je zjavne premiestnena, upravena alebo nahradena inou oproti schvalenemu vyhotoveniu. Ani zmienka o extra 2-3dB oproti originál vyfukom.
Nechcem tu vyplakavat, brzdy sa vyriešia a viem ze výfuky som nemá originál. Takisto viem ze by som neliezol predčasne na STK (pôvodný termín som mal 12ho Jula) ak by som vedel ze motorka neprejde a takisto to platí o všetkých vozidlách ktorými jazdim/jazdil som. Akurát si myslím že pán technik ktorý si svojím spôsobom robil svoju prácu nie je nič iné ako AMBICIOZNY IDIOT ktory strkal svoj rypak do veci do ktorých nemusel, hlavne potom ako vedel ze chcem odísť s tým že budem vyhodený.


03.07.2021 12:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

aj ked nemam rad to vase "typovanie",urobim vynimku >:-)
toto cele musel vymysliet, daky nedorobeny s prepadnutym hrudnikom a vaha na vysku 180cm asi 52kg.
samozrejme silne dioptricky.bleda pokozka a a priblbly vyraz tvare.
teraz sa ten skur.potkan skleby a je vyteseny co sposobil. >:-) [ciel]


03.07.2021 12:00

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

No nalejme si čistého vína...
Stk je len kompenzaciou pre sponzorov politikov!
Nejaka bezpecnost je len Potemkinova dedina tejto cinnosti ktora sluzi len na vytahovanie penazi z plebsu!
Krásny pliklad su nalepky,ktore sa prakticky zrusili tusim rok apol dozadu.
Len sa zistilo ze prevadzkovatelia Stk boli predzasobeny a utrpeli by stratu,tak sme si ich s radostou kupovali do vypredania zásob.
Este davam do pozornosti hodnotu brzdnej sily prednej napravy 1,16kN zadnej 1.06kN alebo na dalsom protokole 1,06 predok a 1,12kN zadok.
Ved keby som tam nemal jeden z prednych kotucov nemaju sancu to týmto meranim zistit ale v reale je to na zabitie...


03.07.2021 11:03

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Metodické pokyny píšu ľudia ktorí nemajú asi ani tušenie ako technika v motorových vozidlách funguje. Nemal by som to písať ale obraz si spravte sami. Väčšina STK je vybavená klasickou stolicou na jednu nápravu kde autá s permanentným pohonom 4x4 ako quadradrive II (Jeep), symetrical AWD (Subaru), quattro (Audi) a ešte niektoré jednoducho neodmeráte, lebo ak by spustil valce tak vozidlo v momente z nich vyhodí nakoľko sa cez pohon 4x4 pohnú aj kolá nápravy mimo valcov. Xdrive a 4matic sú neni stále pohony a v hidden menu sa dá nastaviť položka "test na válcovej skušebni" ale o tom technici nemajú ani páru. Stolicou na 4x4 aspoň v mojom okolí ani jedna STK nedisponuje. Čiže sa test vykonáva jazdnou skúškou kde technik upne do držiaku ktorý prísavkou uchytí na čelné sklo mobilný telefón (overenej kvality????) ktorý má kalibrovaný g-senzor. Rozbehne auto nad 40 km/h a dá plné brzdy a meria celkové zbrzdenie. Tak mi teraz povedzte ako nameria spomínanú hádzavosť kotúčov? Ručnú brzdu musí dať do bloku - takú ručnú ktorá zablokuje všetky 4 kolesá ešte nik nevymyslel lebo sila obložení pôsobí len na dve kolá ale cez prevod sa prenesie aj na druhú nápravu a to jednoducho nedokáže pod váhou auta bloknúť. Takže som spravil vlastný dôkazový test kde som na Subaru Forester svorkou stlačil brzdovú hadicu a teda odstavil jedno zadné kolo. Celkové zbrzdenie vyhovovalo a brzdy sú teda ok. Keď sme sa potom vrátili na kanál a išiel kontrolovať auto zo spodu, išiel som sa nim a hovorím mu: vidíš tú svorku,, to koleso nebrzdilo vôbec. Odpoveď "aspoň vidíš na čo sa tu mi hráme, tiež ma to už nebaví na tých školeniach im stále vysvetľovať a aj tak si presadia svoje". Jednoducho vývoj áut ide rýchlejšie ako obnova našich STK ale urobia výnimku lebo je to biznis.


03.07.2021 10:45

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: step1: Nemeraju ziadnu ovalitu. Mylis si pricinu a nasledok (meranu hodnotu). Meraju rovnomernost brzdnej sily pocas celej otacky. Priciny nerovnomernej brzdnej sily mozu byt rozne. A jednou z nich moze byt aj to, ze kotuce su krive/skrutene ... moze, nemusi. Mozu to byt len zaseknute nity u plavajuceho kotuca. Kriva guma. Nerovnomerne alebo este malo obaleny novy kotuc materialom z dosticiek. Nespravny postup merania atd.


02.07.2021 23:02

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

ovalita: presiel som si tym aktualne...meraju ovalitu kotucov, preto sa bubny hybu v pomalej rychlosti aby ti neroztiahlo valceky a kolisanim brzdnej sily meraju ovalitu kotucov lebo ti na jednej otacke hadze rozne hodnoty... mozes ich mat v miere do 20%...ja som musel. kupit kotuce aj dosticky a aj tak to nebolo 100% vporiadku a trebalo sa hrat na 5x....takze nieje to odrb a co vravel technik tak zasahuje do toho aj disk aj pneu v malej miere...ak je motuce zohnuty, zapecene nity na plavajucom co moze casom zakrivit disk tam to pocitis uz pri pomalej jazde s miernym dobrzdovanim ci ti to kolise alebo nie


02.07.2021 19:35

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Re: : [klub sparks05: Nemeria sa ovalita kotúčov,ale kolesa.Môže to robiť aj guma ale vačšina technikov to neviw merať,niekedy stačí oprieť koleso o brzdu

Ani jedno, ani druhe. Meria sa nerovnomerný ucinok bŕzd. Ten moze byt sposobeny roznymi pricinami. Zaseknute nity v plavajucom kotuci su pravdepodobne najčastejší dovod... Kukni prispevoo maxosa vyssie.


02.07.2021 18:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: zbytocne vysvetlujes logaritmicku funkciu cloveku co si mysli ze preukazuje banke sluzbu ked tam ma prachy... tolko k matematike

k akustike ako uz napisal valach...rozdiel 3db je zhruba dvojnasobok a 10db znamena 10 nasobne vacsi hluk...to ze ty si nasiel 3db ako zaedbatelny rozdiel zalezi na akej urovni sa pohybujes...ak riesis rozdiel medzi sumom v miestnosti a "hlukom" ked pada list asi si to nevsimnes...ak sa hybes okolo 100 db tak si 3db teda ale ze kurva vsimnes lebo mas 2x hlucnejsiu motorku ako by si mal mat...

co sa tyka E na vyfuku...vsetko pekne a je to zapisane v technicaku ako zmena? ked nie tak nechapem co sa riesi...v technicaku je cislo X namerane cislo vacsie ako X znamena ze to nevyhovuje to sa tento kratky oznam pomerne jasny da rozpisat na tolko riadkov? :D clovece kde si bol ked mi trebalo doplnat strany na bakalarku... :-} :-D :-D :-D


02.07.2021 16:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Re: RadoR6: zvýšenie hluku o 3dB je v skutočnosti cca dvojnásobné - ako tu už písal kolega - je to logaritmická hodnota... inak u nás na STK som sa s meraním hluku nestretol - ale ja mám origo laufy, takže hlučnosť je v norme :-)

Dôvod úpravy:

Co je decibel?
Decibel je jednotka nejznámější svým použitím pro měření hladiny intenzity zvuku, ale ve skutečnosti se jedná o obecné měřítko podílu dvou hodnot, které se používá v mnoha oborech. Ovšem není to jednotka soustavy SI, která je základem legálního měření v ČR. Jedná se o fyzikálně bezrozměrnou míru, obdobně jako třeba procento, ovšem na rozdíl od něj je decibel logaritmická jednotka, jejíž definice souvisí s objevením Fechner-Weberova zákona, že totiž lidské tělo vnímá podněty logaritmicky jejich intenzitě

cs.wikipedia.org/wiki/Decibel
To v praxi znamená, že nárůst hlučnosti o 3 dB znamená dvojnásobný hluk. Nárůst hlučnosti o 10 dB už znamená desetinásobek hluku a o 20 dB je to stonásobek! Proto i zdánlivě nepatrné zvýšení decibelu v rámci jednotek může ve skutečnosti znamenat mnohonásobné navýšení hluku ve skutečnosti.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (02.07.2021 16:06)


02.07.2021 15:32

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona


Dôvod úpravy: o

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RS955i (02.07.2021 15:33)


02.07.2021 10:54

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

buzeracia na stk pokracuje !!!! >:-)
technik mera veci, ze ani sam netusi co mera a ako mera.realita je ta ze ta poslu sa niekam vyplakat,pritom tvoje brzdy su v maximalnom poriadku. :-O
proste ti povie ze mas krive kotuce co sa nezaklada na pravde!!!
ty ako blazon vrazis do opravy 500e a viac a vysledok nemusi byt pre technika co mera v norme.
tak o com to je ze mas krive,vymenis a prides o velke peniaze a vysledok nula.
ked uz idoti,lebo inak sa to nazvat neda idu buzerovat.tak by som prijal ,keby mal napr. posuvne meritko a meral hrubku kotuca.
ich merania su chaoticke co potvrdzuje aj vysledok merania. raz je 15 a raz 20jednotiek.
nenaju spolahlive zariadenie,kde sa da namerat pozadovana seriozna hodnota.
staci sa viac stazovat a tento chaos musia riesit. [ciel]


02.07.2021 10:02

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

RadoR6 a to kam si isiel na STK prosim ta??? A ked si tam uz mal problem predtym, preco tam ides znova, si masochysta? Ja preto uz do PK nechodim, stacilo mi. Odkedy chodim do Senca, nemam problem.
Ze mame kamery na STK, je dobre. To, co jazdilo na cestach, bolo uz ako India. Ked to inak neslo so Slovakmi, tak to musi ist s kamerami,
So ale zasadne proti buzeracii, ked mas nieco homologovane, musi to prejst a basta, je na tom E-cko, tak nema co technik vymyslat.
O tom, ze na STK sa meria hlucnost, som este nepocul, nie sme v Rakusku. Takze islo o cisto buzeraciu.
S tym kotucom to bolo vysvetlovane vyssie. Aj navod, ako tomu predist. Skus to a chod na inu STK, kde vies, ze nie je buzerant. A mas po problemoch.
Drzim palce.


02.07.2021 9:43

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: matus: Stiahni si do mobilu Sound meter a skús s ním pochodiť po byte a sleduj tie rozdiely. Teraz sedím v izbe pri PC, mám to pustené a ukazuje mi od 27 do 29. Pri spláchnutí WC (nie je súčasťou izby) mi vyskočili hodnoty na 45 :-~


02.07.2021 9:31

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja sa ti k tomuto neviem nejako oficiálne vyjadriť...fakt je ten, že nie sme v Nemecku a na STK sa dalo v minulosti vybaviť kadečo, a dnes to už nejde.
Ale ani predtým, ani teraz nie je technický stav podstatnou príčinou dopravných nehôd, dlhodobo je to pod 1% - takže súhlasím s tebou, že celá tá šaškáreň s kamerami je skôr vyťahovanie peňazí z našich vrecák, lebo tie kamery a online pripojenia nakoniec platíme my v cene za úkon.

Ja som ti reagoval na tie 3db, lebo zdá sa to ako nič, ale kvôli tej logaritmickej funkcii je to citeľný rozdiel v hluku napriek tak zanedbateľnému číslu.


02.07.2021 9:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: Vance & Hines na Harleyi (mimochodom vyhodil som odtiaľ originál dB killery a dal tam druhovyroby aby boli ešte tichsie a snažím sa cez zastavané oblasti chodiť s veľmi ľahkým plynom) alebo original vyfuky,....ku GPR homologovanemu výfuku s dB killerom sa takisto vyjadril ze je veľmi "hlucny". Skratka nie je to originál, tak MUSÍ byť hlučný. Mne to skôr príde ako "co sa babe chcelo, to sa babe snilo".
Ja sa tým ľuďom pracujúcim na STK aj tak cudujem. Robia pod kamerami ako keby boli trestaní, zundru na to a napriek tomu to robia. Myslím že v DE tiež chceli na STK nainštalovať kamery. Povedalo sa rázne nie a ak by sa tam tie kamery nainštalovali nikto by neprišiel do prace. Kamery nie sú. Niekto kto ma správne info by sa mohol vyjadriť a vyviesť ma z prípadného omylu.


02.07.2021 8:51

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

sparks05
 Kávičkár 

Nemeria sa ovalita kotúčov,ale kolesa.Môže to robiť aj guma ale vačšina technikov to neviw merať,niekedy stačí oprieť koleso o brzdu


02.07.2021 8:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

keďže db je logaritmická jednotka, 3db je obrovský rozdiel.


02.07.2021 8:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Moje obavy zo 14.4 v tomto vlakne sa potvrdili. Včera som s Breakoutom neprešiel koli prednemu kotucu (moto ma 4 roky a 5800km). Požadovaná hodnota bola max 20, ja som mal 22-23-24....meral to ale zo 20x a zakaždým to vyšlo inak. Keď som povedal technikovi ze ved ta moto ma len tak malý nájazd tak mi povedal ze aj kotúč s 20km môže byť zlý. V realite brzda brzdi dobre, žiadne trasenie ci vybracie v packe.

Teraz jedna zaujimavost..... Volal som do HD objednať novy kotuc. Bolo mi povedané ze nič vymieňať nemusím, ze kotúč je v poriadku, že od 1.1.21 odkedy sa to sprísnilo neprejde každý druhý Harley a každú chvíľu (pravdepodobne budúci tyzden) by mali dostať výnimku až do 30 podobne ako ju dostala Ducati. Takze tam pôjdem nazad s tou istou moto, s tými istými brzdami a secko bude absolútne f poradecku lebo sa niekde zmenilo nejaké cislo.
Na tej istej STK som bol niekoľko mesiacov pred jej predajom s R6. Tiež vyšla ako nevyhovujuca ale nejak ma nechal prejsť. Sme v kontakte s jej súčasným majiteľom, vcera sme spolu hovorili, bol s nou už na ďalšej STK a VSETKO bolo v norme (jeden zlý z tých predných kotúčov sa asi nejak zázračne opravil).
Po dlhšom čase keď technik vyvracal oči po kazdom neúspešnom meraní som mu povedal....nechajme to tak, vyhodte ma odtiaľto, oberá to o čas vás a aj mňa (nebol som arogantný, len znechuteny). Neviem co čakal ale stále sa snažil. Keď som mu zdôraznil ze tam nechcem byť tak si v počítači vyhľadal moju moto, pozrel obrázky a hovorí mi.... vy tam nemáte originál výfuky. Ja hovorim..nie. On....a kde ich mate? Ja....doma v krabici. Následne si ma zobral von za budovu,povedal mi nech naštartujem a odmeral mi hlučnosť. Ta mi vyšla na 95-96dB. V TP mam zapísaný hlučnosť na mieste Povedal mi aj ze... hluk, spiace deti, niekoho boli hlava a ja hlukom zneprijemnujem inym zivot (to ako vazne 2-3db navyse su tolko hlucnejsie? Z toho co som dohladal na nete sú v tomto prípade 3dB klasifikované ako "sotva pozorovateľna zmena). 
Pozrel som sa do STK protokolu. Ohladne vyfukov tam mam napisane.....Vyfukove potrubie, tlmice alebo akakolvek cast vyfukového systemu je zjavne premiestnena, upravena alebo nahradena inou oproti schvalenemu vyhotoveniu.
Z popisu zavady je zjavne jasne ze mu neslo o hlucnost ale o to ze su tam neni originaly. 
Z toho usudzujem ze keby som kupil EU homologovane z druhovyroby za 3-5tis eur ktoré maju aj katalyzator tak by to stejne nepreslo, pripadne by to prešlo s pripomienkami. Co na tom ze su schvalené a s certifikatom, nie su to "originaly". 

Ja si tam tie originaly dam, nepridem tam s lahkym plynom ale s plamenmi za moto a co mi povie potom? Sice nam tu porozbijalo vsetky okna, ale secko je f poradecku, sak su tam "originaly", to môže byt.
Len pre zaujímavosť, tento istý technik mal problém s 2do1 výfukom na mojej KTM aj napriek tomu ze to bol homologovany GPR vyfuk s dB tlmicom.
Tento istý technik mal problém s Rade Garage predným svetlom ktoré malo vstavané Hella homologovane šošovky. Všetko len z dôvodu že to nie sú "originaly". Homologovane svetlo im vadí, keď som tu moto priviezol z UK a šiel cez dovoznu STK s UK svetlom tak to im nevadilo. Už nám zostáva pozhadzovat všetky doplnky, mať všetky moto navlas rovnaké a všetci budeme písať modrým perom, iná farba nebude...


07.05.2021 21:32

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

prides za technikom,slusne poprosis a on ti tam tu odrazku na chvilu zapozicia. >:-)
aky problem? lepsie ako sa tam terigat na 2x.dokonca chalani ti vymenia aj ziarovku alebo poistku.len sa musiš pytat,tak ako vas matere ucili. [shake]


07.05.2021 17:03

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Odrazku som zo svoje moto dal ako prvú dole ešte keď nemala ani EČV lebo to bola päsť na oko a namiesto toho mám na držiaku čísla kde zvyknú byť reklamy červený pásik reflexnej fólie. Litera zákona dodržaná, technika zato nemôžu pokefovať že to pustil bez odrazky lebo metodický pokyn nehovorí o teste odrazovej plochy ktorý je možné skontrolovať na kamerách a keby na to zasvietil tak odráža možno viac ako tá odrazka.


07.05.2021 11:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

ale som rad, ze konecne nejaka tema ktora moze skutocne pomoct, je sucastou udrzby a nauci mnohych starat sa preciznejsie. dakujem Maxosa, ci uz to pomoze alebo nie, od kupy novych kotucov sa budem o ne podla tvojich rad patricne starat.


07.05.2021 9:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

zmeň STK. Takéto veci by mali mať na predajni a môžeš si to kúpiť za pár centov a nie opakovat TK.


07.05.2021 8:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Trochu mimo temu (brzd), ale pre istotu.
Ja som vcera nepresiel kvoli chybajucej zadnej odrazke. Inak OK. Tak si tam nieco nalepte, aby ste nemuseli chodit zbytocne na 2 krat ako ja.


06.05.2021 22:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

To som si všimol už dávnejšie že u BMW sú tie vôle dosť veľké oproti iným značkám. Ale v momente keď použijem inú značku ako oem (brembo, ferodo, a pod.) tak tie kotúče sú pevnejšie a nehrkajú.
A u bremba sa mi x krát stalo, že nosič bol pevnejšej konštrukcie a mal o dva nity viac ako pôvodný orig. diel.
Dôvod úpravy:
Doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil maxosa (06.05.2021 22:43)


06.05.2021 22:27

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: maxosa: kotúče na bmw hŕkajú už v predajni.


06.05.2021 22:10

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: Nie zrovna vhodný postup ale pomohol. Ono ak sú nity rozoberatelné tak niekedy stačí vymačkané podložky napružiť, premazať a bude ticho ale na takú opravu neviem dať záruku.


06.05.2021 21:59

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Maxsosa, súhlasím s tým, že plávajúce kotúče sa musia "vycentrovať" aby brzdili rovnomerne.
Kým sa kotúče nevycentrujú bude brzdová sila kolísať, lebo sa mení vzájomná poloha "drážok" v kotúči a v platničkách a tým aj styčná plocha a súčiniteľ trenia. Je možné, že pri soft brzdení je malá axiálna sila na to aby kotúč zdvihla či stlačila tak aby sa spárovali priehlbiny v kotúči s hrbmi na platničkách. Tomuto procesu asi pomôžu tie namazané nity. No možno je tam vplyvov viac. Moje kotúče hŕkali ako ozembuch fašiangárov, tak som do medzery natlačil silikón, aj tak som neveril, že tam ostane.
A kupodivu tam ten silikón ostal a na stk problém nebol.


06.05.2021 21:46

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: RS955i: Pred akýmkoľvek zásahom do kotúčov vždy najprv spravím merania či to vôbec má zmysel robiť s tým. Ten rozdiel 3stovky je po toľkých km zanedbateľný rozdiel.


06.05.2021 21:15

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: maxosa: molyka r je molybdensulfid nie grafit...
Ale aj tak sa v zmesy nachadza nejake suche mazadlo aby sa potlacili vybracie teda piskanie.
A na to zasekavanie nitov a ich mazanie...
Moje kotuce po100tkm hrkotali jak detska hrkalka a z miernym tlakom do stran šli 2-3mm. Na to ze to pri miernom brzdeni zlahka pulzovalo som si zvykol a ked uz boli pomaly 1mm pod toleranciou hrubky bol som rozhodnuty kupit nove co stk urýchlila. No nedalo mi a zmeral som ich.Krive neboli ale hrubka bola na každom 3 stovky rozdielna.


06.05.2021 20:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Vidicon - to je presne ten problém. Plávajúci kotúč musí "plávať" teda pohybovať sa inak je zatuhnutý. Ono pri ráznejšom brzdení sú tam tak veľké sily že sa pohne, ale pri jemnom nábehu sa to nedeje a to je presne postup pri testovaní STK.
RS955i - ako ktorý, ja mám ešte komunistické zásoby prášku molyka R čo sme používali na parných turbínách a ten je hodne odolný. Ale je pravda že prudším brzdením sa vyderie.
Step1 - bohužiaľ tu to už nepomôže. Práveže tie zatuhnuté nity spôsobujú daný stav a kotúč si to odnesie. Mám technológiu kde viem bodovo indukčne nahriať kotúč v najvyššej odchýlke a prudko ochladiť a tým pnutie v materiály nulovať ale na kotúčoch moto sa mi to neosvedčilo. Sú tak tenké že majú tendenciu pamäťového efektu a pri preťažení brzdy sa to vráti.
Valach - áno, základná kontrola práve spočíva v pretočení každého nitu rukou. Nie ľahko ale ani ťažko. Skrátka keď ho chytím medzi palec a ukazovák musím ho vedieť otočiť ale celých 360stupňov bez sekania. Ono ak sa zanedbá údržba často sa v nite (naschvál je mäkší) vyseká plocha a potom to drhne.
Ono dostať nejaké sady nit + pružná podložka + segerka v pár rozmeroch ako ND ale neni toho moc na výber. Na pár kotúčoch sa mi podarilo spraviť takto repas a bežia perfektne.


06.05.2021 19:23

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Maxosa: vdaka za paradny navod. Nad tym premazanim som tiez rozmýšľal, aj som nasiel v niektorých navodoch, ale bal som sa prave zamazania kotúčov...

Otazka este: ked je to v poriadku, pretocis tie nity rukou?


06.05.2021 19:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Re: RS955i: iste. Nemalo by byt ziadne. Ale staxi zaseknuty jeden nit a uz to ide... Maxosa to paradne popisal medzitym.


06.05.2021 17:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

Re: maxosa: neviem ci to zaberie aj v pripade, ze ked na stojane roztocim koleso tak meranim od tlmica je vidiet pri rotacii ze kotuc uskakuje do vonku. myslis ze aj to mozu zapricinit len nerozhybane nity? myslim ze nie. ze tie kotuce uz budu na figu.
pravy kotuc ma jeden bod asi 1 cm ktory uskakuje, lavy kotuc ubieha cca 5cm usek po obvode kotuca.


06.05.2021 16:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: maxosa: toho grafitu by som sa moc nebal.Uz v samotnej zmesy platnicky je ho nezanedbatelne mnozstvo...


06.05.2021 15:11

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: maxosa: paradne detailne vysvetlenie, dakujem! Skusim s tym doma pohnut, nikdy som to neskusal, mal som pocit, ze tie spojovanie kruzky su pevne a kotucom do strany nepohnem. A este som nepocul, ze by sa o kotuce takto niekto staral, klobuk dole.


06.05.2021 14:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Šaľa - stará STK. Autá moto stroje zariadenia robím 25rokov a dve školy som nevychodil aby sa zo mňa stal vymieňač dielov.
S tým práškovým grafitom opatrne lebo ak ho bude veľa a dostane sa odstredivou silou na brzdnú plochu a platničky zníži sa účinok brzdy preto dávkovať opatrne, ak sa budú nity vyberať všetko musí ísť na pôvodné miesto!
Po takejto údržbe kotúčov následne moto prebehnem, prebrzdím a spravím kontrolné meranie hádzavosti odchýlkomermi naraz na oboch stranách a ak je v tolerancii až potom idem na STK. Bez kontrolného merania nikdy nejdem. Za x rokov tam mám meno a po technickej stránke som vždy prešiel bez problémov. Administráciu kedy sú v tp nesprávne uvedené údaje a musela byť opakovaná kontrola ja ovplyvniť neviem.
Ak nemáš mechanickú príčinu (predpokladám že nie lebo s trasúcou brzdou asi nejazdiš) a všetky diely sa ľahko pohybujú ( piestiky, platničky, nity kotúčov) určite ti to pomôže a nech ti padne moja rada na úžitok. Ja som si takýmito vecami preskákal a mám to zo svojej praxe.


06.05.2021 12:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

Re: maxosa: daleko mate tu STK? >:-) obetoval by som tie km ak by som vedele ze orejdem po detailnom vycisteni nitov.
chapem spravne?
pevne nity cisticom brzd naszriekas, ofukas a nakvapkas grafitovy prasok
plavajuce nity vyberies premazes prefuknes zbytok

idem skusit pocistit
ak tvoja teoria zaberie, cakam adresu a pridem s nejakou pitnou tekutinou [dobre]


06.05.2021 11:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Nechce sa mi to tu už rozpisovať, ak som medzi kontrolami do bŕzd nesiahol a nerobil ich údržbu, môže tento jav nastať z dôvodu ťažšie sa pohybujúcich nitov nakoľko sa tam usádza prach z brzdenia. Potom je za potreby trochu väčších otáčok na vystredenie ako keď pred kontrolou spravím čo som písal hore. Veľký rozdiel je aj v povrchu valcov, kde kovové s upraveným povrchom naváraním (veľa krát neodborne opravené ručne bodovanim) na tak malej ploche prednej pneu nemerajú presne. Na našej STK nedávno menili stolicu lebo im odišla a na novej sú valce s rovnomerným povrchom jemných zrniek. Odvtedy mi kamarát technik povedal že má podstatne mensi problém s meraním.


06.05.2021 9:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

NIDECKER93
 Bahniak 

Re: Vidicon: on to myslel tak, ze ked isiel na valce a brzdil prednou kym sa tam "usadil" tak mu stistlo platnicky o kotuc, ale roztocenie valcov ich nerozhodi tak ako by ich rozhodila bezna jazda, tak siel na parkovisko, previezol sa a ked siel zas do valcov, brzdil zadkom aby sa predok nepohol a zabrzdil az ked sa koleso tocilo.
Nedava mi to moc zmysel, lebo podla mna sa tie valce tocia dost rychlo, aby takyto problem nenastal.

Ja idem za 2 tyzdne na TK s motorkou, tak som zvedavy ako to dopadne.


06.05.2021 9:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Ak máš plávajúce kotúče, tak chyť jednou rukou brzdnú plochu, druhou rukou nosič kotúča (časť napevno naskrutkovaná na náboj kolesa) a pohni jednou rukou voči druhej a sleduj koľko sa jedna časť voči druhej na tých spájacích čapoch pohne - musi sa pohnúť lebo sú to strediace body a zistíš že to je podľa opotrebenia až 1mm. Teda malo by pri brzdení triasť volantom a netrasie lebo v otáčkach sa to stále centruje samé. Pri prudšom zastavení keďže tých spájacích čapov je tam viac a celá zostava má montážne vôle a pružnosť materiálu zostane kotúč akoby mimo osi. Ak by si dal moto teraz na hlavný stojan a točil predným kolesom tak budú podľa zvuku šúchať v jednom bode (keby si teraz upol na strmeň brzdy stojan s odchýlkomerom a meral voči nemu brzdnú plochu by si videl kolko desatín bude hodnota lietať). Ak koleso dobre roztočíš a jemne pribrzdíš zvuk trenia zostane jednotný.TOTO ALE PLATÍ LEN AK PRI NORMÁLNOM BRZDENÍ NIČ NECÍTIŤ.
Ten spájací bod je tvorený oceľovým nitom, ktorý je vložený do diery ktorej polovica je tvorená nosičom a druhá polovica kotúčom, ďalej je na ňom pružná podložka a buď zaisťovacia segerka alebo je nerozoberateľne roztlačený. Podľa toho aj robím údržbu kotúčov. Ak sú nity pevné tak po sezóne každý spoj vystriekam čističom bŕzd, následne stlačeným vzduchom. Ako mazivo používam grafitovy prášok ktorý rozrobím v technickom benzíne a takto riedku zmes injekčnou striekačkou po kvapke dám na každý čap a následne ním otáčam aby sa to dostalo všade. Po odparení benzínu znovu pretočím nity čím si grafit spraví klzné plochy a zbytok odfúkam vzduchom. Ak sú nity rozoberacie tak každý rozoberiem vyčistím pri skladaní dám trochu samotného prášku, zložím pretočím a ofuknem. Takto ošetreným kotúčom stačia menšie strediace otáčky.
Veľakrát som takto zachránil zákazníkovi peňaženku lebo pri dobrzďovaní bolo cítiť problém na kotúčoch, ale merania ukázali že ich netreba meniť.
Teraz som robil jedno R1100RT kde predné kotúče normálne hrkali ako detská hračka (ale brzdili bez problémov) a s tým na STK nepôjdem. Po rozobrati a meraniach som usúdil že síce je to na vrchnej tolerancii ale podložky pod nitmi sú vymačkané tak som zohnal len samotné podložky poskladal to a išiel na STK. Všetko v tolerancii bez výhrad.


06.05.2021 8:00

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

durmek
 Edvenčr 

Ikona

Článok z Topspeed 3.2.2021 píše o predĺžení platnosti STK EK o 3 mesiace v mimoriadnej situácii.Ak m.s. naďalej trvá (asi áno) tak aj po 3.5 možno popravu ohľadom hádzania kotúčov odložiť ku koncu sezóny.


06.05.2021 7:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Maxosa: ja to nechapem.
- tou jazdou po STK si akoze vystredil kotuc? Preco nebol vystreteny cestou na STK?
- kontrolka ABD zhasina pri 30km/h? Mne zhasina po prejdeni cca 5 metrov, zs rychlostou to nic nema a nbechapem, co to ma s meranim na valcoch spolocne. Ked bola na valcoch moja, kontrolka blikala, lebo nepresiem tych cca 5 metrov.
- samostrediace otacky pri 30km/h? Nie som automechanik, ale toto som este nepocul a nechapem princip, ako 30km/h vystredi nieco take tuhe. Existuje o tom nejaky link na serioznu stranku, zo zvedavosti?
- najprv pises, ze sa to merat neda, lebo je rychlost pod 30km/h, nasledne to len prebehnes a uz sa to merat akoze da. Nechapem.


05.05.2021 21:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Chodím na stk s autami aj moto zákazníkov pravidelne. Ak má moto plávajúce kotúče tak som to s technikmi rozoberal a pochopili že je to hlúposť merať - technik musí kôli tomu volať do dekry a oni hneď upresnia postup. Keď vchádza na valce tak drží brzdu a opatrne sa spustí do valcov a tu je problém. Valce po spustení nedosiahnu samostrediace otáčky kotúča čo je cca 30km/h kedy vlastne zhasína aj kontrolka abs a tak je irelevantné robiť tento spôsob merania. S vedúcim aj technikmi ( poznáme sa dlho) som to rozoberal a pochopili že mám pravdu. Nakoniec sme spravili pokus ktorý dokázal moju teóriu a síce že moto ktorej kotúče pri meraní akože hádzali (za jazdy ale nič nebolo cítiť) som prebehol po dvore stk a pár krát som jemne pribrzdil prednou a na zastavenie som použil zadnú aj na vjazd do valcov. Následne pri ďalšej skúške už hádzavosť zmizla.
Ak je kotúč pevný problém môžu spôsobovať ťažko pohyblivé vodiace čapy brzdových strmeňov a drhnúce platničky v drziakoch strmeňov. Problémom je aj mapa na brzdnej ploche od prihrdzavenej platničky. Aj keď ju akokoľvek zahladím tak pri tých malých otáčkach kolesa to na valcoch zaregistruje. Tu niekedy pomôže pootočiť kotúč voči druhému o 180 stupňov a tým sa zníži reakcia na valcoch.


05.05.2021 19:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

problem je ked nemam plavajuce kotuce a home made meranim vidim ze kotuce hadzu v jednom bode von. tak to urcite neporiesim vycistenim nitov :-~ ale kazda rada dobra. skusim precistit. mozno pomoze. ja pri dobrzdovani v 10km/h citim nerovnomernost brzdenia.


05.05.2021 17:30

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tomasmil
 Kávičkár 

Predne kotuce vcera na stk 40% :-( Nema niekto z trencina pozicat na jeden den predne koleso na Horneta 2005? :-))) platim kes...


05.05.2021 15:48

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: valach: merať hadzanie na plavakucom kotuci???? :-~


05.05.2021 14:11

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

A poriadne si to prebrzdil pred STK? Ak dlho stala, ci sa na kotuci nespravila ina vrstva v mieste, kde ti mesiace na kotuc dychalo oblozenie.

Ja som pred necelym mesiacom presiel s hodnotami 3% a 5% cca. Tiez uz nejazdim vela, nie je cas, ale zo 3000km rocne spravim na kazdej. A pred STK som tym brzdam trochu nakladal, nech sa rovnomerne osuchaju.


05.05.2021 12:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

ahoj. moja čerstvá skúsenosť a rada pre ostatných:

motorka ER6F, rv2006, +/-27000km

9.4.21 neprešla tiež kvôli ovalite predného kolesa (nerovnomernému účinku bŕzd počas jednej otáčky kolesa) - bola v priemere 30% (technik robil tri merania) - BTW: predo mnou prešli dve motorky, takže nemyslím si, že by to bola technikova chyba, alebo nebodaj úmysel.

zároveň mala moto brzdný účinok vpredu 0,88 oproti 1,26 ktorý mala na poslednej STK. od poslednej STK motorka prešla 369km (žena bola tehotná, potom doma s malou...) takže nemohlo prísť k opotrebeniu. Ovalita sa v 2019 nerobila, toto sa porovnať nedá - ale naviedlo ma to (nižší brzdný účinok) na poriadne prečistenie bŕzd a pomohlo to, aj keď až na druhý krát 8-)

1. vyčistil som piestiky, kotúče, aj celé prasatá - toto ale pocitovo nepomohlo a pri skúšobnej jazde som stále cítil nerovnomerné brzdenie (ľahučké brzdenie pri cca 10-0kmh)

2. potom som ešte googlil a následne som sa zameral na uvoľnenie a vyčistenie nitov na plávajúcom kotúči. Keď som to v rámci mojich možností kontroloval, tak kotúč hádzal cca 0,5mm (v inej diskusii som sa dočítal o max 0,3mm) - následne po jazde som mal pocit, že je to pocitovo lepšie, ale nie úplne dobré.

A dnes na STK 19% na prvé meranie. (zadná 4%)

Teším sa, aj keď sa ešte budem musieť "pohrať" s čističom bŕzd a skúsim aj zhodiť kotúče a dať ich do UZT čističky - uvidíme. :-)))

takže ak neprejdete pre tú ovalitu, skúste tento postup - disk by mal vedieť trošku "plávať" - teda ak máte plávajúci :-D


04.05.2021 16:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Ano ja som mal 0.03mmrozdiel...


04.05.2021 13:27

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

Re: RS955i: myslis to tak ze najhrubsi bod jedneho kotuca musi byt 180° od kotuca druheho... akoby naproti sebe?


04.05.2021 10:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

To cukanie sposobuje nerovnaka hrubka kotucov.Oznac si fixkou povedzme 12 meracich bodov po obvode kotuca na zhodnom priemere po celom obvode.A mikrometrom zmeraj hrubku a oznac si najhrubsie miesto.Ak oba kotuce namontujes tak aby najhrubsie miesta boli pootocene 180° zasadne zmenis to cukanie.


04.05.2021 9:18

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

step1
 Kávičkár 

prax z dnes. docasna STK kvoli ovalite na jednej otacke kolesa. chcem sa opytat panov odbornikov, moze to sposobovat AJ guma?krive koleso? alebo len krivy disk? podotykam ze brzdny ucinok v norme. vpredu guma podla TP, 2 rocna, opotrebenie +- 20%. technik mi povedal ze ak citim pri konstantom brzdeni ako "cuka" predna brzda tak su to kotuce. CUKALO cestou domov. nemyslim ze to ma taky vplyv na samovrazdu ako sa tu precenuje len neviem posudit to v kritickej situacii niekde v zakrute pri slusnej rychlosti ci by to nerozhadzalo koleso a stratila by sa stopa. nuz, odbornici nech sa vyjadria. dakujem


23.04.2021 15:17

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Yogi [dobre]


23.04.2021 14:15

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ahojko
 Čoprák 

Ikona

Re: Vidicon:
Asi si svojho kocura este nevidel ako si znackuje okolie. >:-)
Google ti ukaze videi az pokial sa sam nedo*tis... :-D
Je pravda ze vykastrovany to robi 100x menej.....


Dôvod úpravy: dodatok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ahojko (23.04.2021 14:22)


23.04.2021 13:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Sako Sato" mam kocura a cura tak, ze si sadne. Este som nevidel macku/kocura, co pri curani zdvihne nohu. To robia psi.


23.04.2021 13:18

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

YOGI
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ahojte. Priespejem mojou skusenostou, snad niekomu pomoze. 14. 04. 2021 som bol na STK v Dekra Petrzalka s mojou VZR 1800. maju tam sice valec aj zvlast pre motorky, ale zadna pneu sa tam nevosla, takze nebolo mozne merat brzdy tam. Technik teda isiel na valce pre auta. A presne kvoli "Nadmerne kolisanie brzdnej sily v priebehu jednej otacky kolesa som nepresiel. Hodnota moze byt max 20, bola 23. Takze mi dal docasku a povedal ze si tom mam vyriesit. Kedze som netusil co to ma znamenat zacal som patrat a vypatral toto:
Vykonavaci pokyn co vyssie uvadzal Mirdo86 je stale v platnosti a pokial mate napr. ako ja plavajuce brzdove kotuce, ani sa to merat nema, je to nezmysel. Po odporucani som isiel na kontrolu STK Vajnory kde su pani technici motorkari a tento problem ako aj vykonavaci pokyn poznaju. Tam technik sadol a pekne na valcoch, hoci urcenych tiez pre auto, nameral uplne v pohode normalnu hodnotu, pretoze ako povedal, da sa to aj na plavajucich brzdovych kotucoch odmerat, ale chce to pevnu ruku. Koleso nesmie po valcoch plavat a musi sa pevne drzat.
Takze za mna DEKRA UZ NIKDY VIAC!!!

Velmi odporucam STK Vajnory, kde sa technici zjavne vzdelavaju a vedia co robia a tento problem uz riesili x krat. [dobre] [dobre] [dobre] za co im patri vdaka [dobre] [dobre] [dobre]


15.04.2021 0:27

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Sako Sato - sakosato
 Geriatrik 

Re: w4tch0: niečo na tom bude. Na aute mi mačka ošťala kotúč a začal hádzať. Vibroval volant a kopal pedál. Jedna mačka vychcaná


14.04.2021 22:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Saints: Uz to tu bolo aj vyssie spominane. Ten kotuc nemusi byt ani krivy ani zvlneny. Staci ze je nejak nerovnomerne obaleny tou vrstvou co na neho otlaci z platniciek a ta brzdna sila potom kolise. Proste nema potom rovnaky koeficient trenia po celom obvode aj ked hrubka je v norme a zvlneny nie je.


14.04.2021 20:38

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Saints
 Čoprák 

Ikona

Len tak pre zaujimavost:

Honda udava servisny limit ovality: 0.30mm
Namerane odchýlkomer: +/- 0.05mm

Ale na STK ti povedia, ze ked to nieje kotucom tak niecim inym ...
Mne to nevedeli zmerat v STK BOAT Bratislava na autovalcoch.


14.04.2021 18:52

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Re: w4tch0: tak uz som na nich par tisic km nabehal od vymeny.

Re: joscu: veru tak ako pises, aspon v tomto pripade. Ale sak nic z toho co menili francuzske nebolo. Zeby sa to zvlnilo zo vzdoru, ze to nahodili na francuza??? :-D


14.04.2021 14:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

joscu
 Kávičkár 

Re: boombastic: mam taky pocit ze mas francuzke auto ? :-D


14.04.2021 10:16

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: boombastic: Ak boli uplne funglove, treba ich najprv dobre zabehnut (brake bedding). Aby si platnicky a kotuce sadli a kotuc sa rovnomerne obalil vrstvou z platniciek.


14.04.2021 8:56

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Keď to tu čítam tak ma to desí. Keď som mal R6 mali počas poslednej STK pripomienky na prednú brzdu u R6 ale prešla (neviem ako mohli niečo namerat u kolesá s dvoma kotucmi :-~ ). KTM v Auguste prešla bez problémov (mala ale stuplove pneu). Neviem čo v lete povedia na 4 ročného Breakouta s 5tis km ale už teraz moto kazí spánok.


14.04.2021 7:30

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Sako Sato - sakosato
 Geriatrik 

Re: Pirrates: nie každý to dokáže a vie čo má robiť. Moderné motocykle majú síce mnoho rôznych asistentov pre poslabších jazdcov ale na STK to proste nestačí.


14.04.2021 0:52

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

chech sranda bola ked som mal predne kolo na valcoch a stal som na zadnej brzde a valce sa nie a nie roztocit :-D ja brzdim a sledujem rucicku na tom velkom manometri moja ruka a noha urcuju ako ta motorka brzdi nie manometer


13.04.2021 19:34

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

dnes som bol s autom a vraj zadne kotuce ovalite...fungl nove aj s loziskami, platnickami a strmenmi....kokos uz mam z toho slova husiu kozu....ale bolo to v norme, tak ma pustili...


12.04.2021 13:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Zdravim Vás všetkých.
Dnes som bol na STK s Honda CBR 600f, 2013, cca 49000 km. Kotúče aj doštičky pôvodné. Všetko ok. Prajem Vám to isté. [dobre]


08.04.2021 15:29

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

Re: Saints: dones mi to, ja ti s tym prejdem, si z BA


08.04.2021 15:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Sako Sato - sakosato
 Geriatrik 

Daj to servisu alebo si nájdi niekoho, komu sa menej klepú ruky a nohy


08.04.2021 13:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Saints
 Čoprák 

Ikona

Re: ChesterTT: cestné gumy z výroby sú na moto.Aj to by bolo riešenie kupit stuple TKC80. Len aby sa tam nebol technik, ktorý bude aj na týchto merať ovalitu :-((((((


08.04.2021 9:47

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Saints: čo tam máš obuté? ked si na štuploch, tak to nejde zmerat..


07.04.2021 19:15

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

joscu
 Kávičkár 

Re: janoval: ale notaak na aute to je citit a na motorke nie?


07.04.2021 18:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Saints
 Čoprák 

Ikona

Dalsia co nepresla: CRF1000L DCT t.j automat, po 4r. 10 000km, na moto nebolo nic menene/rozoberane vsetko je este original z vyroby aj pneu.

Zadna ma byt max. 20% ale meranie ukazalo 25%, testoval ju 3x.

"Zavada: 1.2.1e Nadmerne kolisanie brzdnej sily v priebehu jednej otacky kolesa"



Ako RIESIT tuto "ovalitu"?

1.) Vymena kotuca? novy stoji 350Eur otazka + robota. Je to nazaj kotucom?
2.) Moze toto byt gumou alebo krivym kolesom? Moto nebola "padnuta"
3.) Ked to dat opravit asi do autorizovaneho servisu? Co ak sa chyba na STK zopakuje?
4.) Dalo by sa to "doma" premerat odchýlkomerom, ze roztocim koleso? hmm
5.) Da sa to niekde otestovat mimo STK?
6.) Alebo skusit inu STK ak ANO ktoru? (kludne napiste do SS)


23.10.2020 21:59

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Tak prave absolvovana STK. Na 6rocnej motorke s 30000km najazdom.
Brdzy bez problemu ako hadzavost tak aj ucinok.
Meranie prebehlo asi do 2minut. Odbrzdil som si to sam.
Technik to len zaznamenal. Na pohodu.


19.08.2020 7:35

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

mimork
 Kávičkár 

Re: quickmick: predpokladam ze uz nebudu pracovnici stk taký happy ... z minusovych bonusov ... onedlho bude majitel stk zhanat novych zamestnancov ale nikto to nebude chciet robit za ten peniaz a v takych podmienkach ... :-~


19.08.2020 6:59

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: robai: problem je, ze 24% pri beznej jazfe nepostriehnes, cize aj ked to opravis, tak to nevies posudit.

Vycisti a rozchod nity ak mas plavajuci kotuc.

Alebo

Jeden kotuc pootoc voci druhemu o 180°

Alebo vymen...


19.08.2020 2:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

anoro2
 Kávičkár 


Video: youtu.be/RLmIO7Z0qwM


23.07.2020 23:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vratak
 Turista 

Ikona

Bol som na STK bez problemou ziadne kotuče nemerali keď som sa pytal že niekde meraju odpoveď rychla tak nech dementi meraju. Na valce moto brzdilo super a vybavene.


23.07.2020 14:08

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

robai
 Kávičkár 

Hlásim sa klubu :-( Osvedčenie o TK na dva mesiace, kolísanie brzdnej sily vpredu 24(limit je 20) vzadu 4%.
Viete mi poradiť ako zistím, ktorý kotúč je zlý? Cena jedného cez 150€, tak nerád by som kupoval zbytočne dva.


18.07.2020 12:59

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ved na motorke na valcoch sedim a brzdim ja v aute technik


17.07.2020 14:09

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Otyc: nepouzil som spravny vyraz, myslel som samozrejme kolisanie brzdnej sily. Moja chyba, ten pojem ovalita...


17.07.2020 10:31

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ziadna ovalita vajcovitost krivost sa sa v dekre dubravka NEMERA

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (17.07.2020 10:32)


13.07.2020 19:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Granko
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Bol som minuly rok na STK v Dekre na Panonskej, technik mudry ako radio, nameral 20% s tym, ze keby to bolo 21%, ze ma uz nepusti a nabuduce ta motorka uz urcite neprejde. Mal este blbe reci k origo prexi MRA a pod. Tak som mu povedal, ze nabuduce pojdem inde. Dovtedy na inych STK (pezinok pri kruhaci, autoboat na vajnorskej,..) ani jedinym slovom nespomenuli akykolvek problem a to som chodil bez baksisu.

Co sa tyka brzdenia, som sice amater, ale necitim ziadny nerovnomerny ucinok, nemam problem bez ABS pribrzdovat v zakrute a pod.


13.07.2020 14:00

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

otyc
 Geriatrik 

Re: Vidicon: tak to je skutočne dôkladná STK, ked´meraju ovalitu kotúčov. Aký zmysel to má, merať ovalitu kotúčov?


13.07.2020 11:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Mirdo86
 Kávičkár 

Re: Pirrates:
" Vajcovitosť " kotúča sa nemeria, to je zle priradená informácia, to patrí skôr k bubnovej brzde, ale "vajcovitosť" (resp. nepravidelný tvar) je možným dôvodom, ktorý spôsobí kolísanie brzdnej sily pri meraní....

ale ako píšeš tá nerovnomernosť brzdného účinku, čo teda sa už približuje názvu: kolísanie brzdnej sily a to je to, čo sa meria, a môže ho spôsobiť napr. nerovnomerná hrúbka brzdového kotúča, alebo ohnutý kotúč a pod...

Samozrejme to to všetko sa meria v bočnom (axiálnom) smere brzdového kotúča.




12.07.2020 16:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

pecival
 Kávičkár 

Ikona

Mikrometrom sa meria hrúbka kotúča, hadzavosť sa meria s odchýlkomerom. Ako príklad celá sada: www.universlovakia.sk/sada-pre-meranie-hadzavosti-a-hru....

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pecival (12.07.2020 16:58)


12.07.2020 16:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

SO545
 Kávičkár 

Ikona

dufajme ze ma ten mikrometer co dokaze merat hadzavost...lebo mam ich vela na rozne rozmery ale taky ako popisujes som este nevidel ;-)


12.07.2020 10:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

bocna hadzavost kotuca sa da zmerat jedine mikrometrom na stolici pozdlzna hadzavost (vajcovitost) nevadi pretoze na brzdny ucinok nema ziaden vplyv a koleso je vyvazene aj s kotucom jedine co dokazu zmerat a zrejme tym sa to mysli je nerovnomerny brzdny ucinok po obvode kotuca

Dôvod úpravy: v piatok idem na stk dufam ze je tehnik dobre pripraveny :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Pirrates (12.07.2020 10:47)


10.07.2020 12:39

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Mirdo86
 Kávičkár 

Re: Vidicon:
Áno, tá poznámka tam je, preto v prípade VSB pre osobné vozidlá (ale ona je určená aj pre moto) môže byť odchýlka iná (technik to zohľadní), inak sú aj VSB pre čisto iba motocykle a aj boli v minulosti záleží iba na konkrétnej STK či bude mať samostatnú VSB pre moto alebo nie.

Ten adaptér na moto sa musí použiť aby nedošlo k poškodeniu moto (so tam valčeky o ktoré sa vie pneumatika oprieť keď rotuje) a zraneniu osoby, a pokiaľ sa ti tam koleso nezmestí (ako píšeš) tak nebude sa moto vo VSB merať. :-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mirdo86 (10.07.2020 12:50)


10.07.2020 12:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

inac nechapem, preco nemozme chodit na STK do CR, kedze uz su predpisy v podstate harmonizovane


10.07.2020 12:14

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: Mirdo86: Na konci toho dokumentu je navrh na adapter na VSB pre motocykle. Ale niekto to nedomyslel. Uzsia pneu bude nadalej hadzat. A moja zadna 260mm sa tam nezmesti :-D


| 1 2 3 4 5 6 7 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.