Anketa:
Vaše najnovšie videá:
Japonské vidlicové motory III - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuJaponské vidlicové motory III - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom
Hodnotenie: (9 hodnotení)
Diskusia k článku: Japonské vidlicové motory III
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokJaponské vidlicové motory III
Hodnotenie: super clanok kua odteba kazdy clanok prelusknem na supu, ako to robis? |
Re: Japonské vidlicové motory III
Hodnotenie: pekny clanok... |
Re: Japonské vidlicové motory III
Hodnotenie: Tak ako doteraz - velmi dobry clanok. |
Re: Japonské vidlicové motory III
lopik: skus zalozit temu kardan vs retaz aj mna by zaujimalo ci je tam viac vyhod okrem hmotnosti |
Re: Japonské vidlicové motory III
Hodnotenie: ta afrika bola vtedy dobrý mastodont |
Re: Japonské vidlicové motory III
Hodnotenie: klasika, super....tiez ma zaujima, preco odfajcili kardan? a vobec, kedy budu mat vsetky moto konecne kardan? teraz som menil retaz a dost ma to serie ...este jedna vec: mam knihu, z ktorej su tie fotografie, nemam ju po ruke, nepise sa tam cosi take, ze afrika sa zucastnila len nejakych sprievodnych pretekov dakaru? |
Re: Japonské vidlicové motory III
Ak si dobre spomínam, tak preteky či to už cestné alebo terénne a samozrejme maratóny sú o pretekaní, teda o akcelerácii a o režime motora, ktorý je "plyn a brzda". Práve tieto momenty sú pre kardan najchúlostivejšie. S kardanovým sekundárnym prevodom motocykel získa tiež maxmálnu rýchlosť, či predbehne pomalejšieho, ale motocykel s reťazovým pohonom "to spraví" oveľa skôr. Pri zostave motor+reťaz je maximálka za niekoľko sakúnd, no pri motor+kardan je tento interval oveľa dlhší pri rovnakom objeme.V pretekoch mali kardanové motocykle stále druhé miesto oproti raťazovým. Výnimkou bola snáď Moto Guzzi v období medzi dvoma vojnami s radovým štvorvalcom, prípadne prvá Rondine a samozrejme BMW, ale to bolo v kategórii Side. Reťaz znesie väčšiu jednorázovú zaťaž, aj keď sa skôr vyťahá. Kardan prenáša naozaj skoro 100% výkonu na vozovku, ale v pretekovom režime veľa nevydrží. Upravené 3 krát. Naposledy upravil gilbert (25.05.2007 8:13) |
Re: Japonské vidlicové motory III
Hodnotenie: XRV v sutazi Pariz-Dakar jazdila len v kategorii "MARATHON", co su viacmenej upravene seriove stroje. S tovarenskym specialom NXR mala spolocne len to, ze obe mali motor do V. Francuzi uz v 1989 nasadili do tejto sutaze 50 XRV 650, bolo to vsak fiasko. |
Re: Japonské vidlicové motory III
Hodnotenie: Super článok. |
Re: Japonské vidlicové motory III
Hodnotenie: perfekné čítanie, super, gilbert len tak dalej a niečo aj o Yamahe. |
Re: Japonské vidlicové motory III
gilbert: ja som nepisal, ze to tvrdis, ale ze je to v tej knihe....ja vobec nemam prehlad o organizacii dakaru a kategoriach, ja sledujem len jednu, tu, co jazdi katrinak, ta je asi TOP...jazdila tuto TOP kategoriu afrika? |