Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2662 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28570
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11557)

Kawasaki story - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKawasaki story - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (21 hodnotení)

Diskusia k článku: Kawasaki story

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
19.02.2008 8:12

Kawasaki story

campa
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dosť poučné....tak to by som neveril že je to možné, lebo nejeden amík je zasnený hroch.... :-D
[dobre] [dobre] [dobre] si to poriešil na jednotku...


PS: na druhej strane chápem kawu ako ofic import že ta poslala k vode, ich problem "čiernych" dovozcov skúšajú riešiť takto, či je to dobré - nechám na iných...


19.02.2008 8:32

Re: Kawasaki story

Hodnotenie: Dobré

Preto som nikdy nechcel Kawasaki/.Iba problémy,Kupil som Suzuki,servis za rohom u Motúza/Aspoň že si narazil na solidného kutila Tima! [dobre]


19.02.2008 8:34

Re: Kawasaki story

Gastan
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Článok dobrý, skúsenosti také, aké sú.

Osobne, mňa by problém čiernych dovozov netrápil, pokiaľ je to motorka značky, ktorú predávam a viem aj servisovať, tak ju vyservisujem. Spokojný zákazník je podľa mňa lepší ako žiadny zákazník.
Že má americkú verziu, japonskú verziu anglickú kórejskú, čo je na tom, k manuálom prísup mám a ľudí mám školených tiež.

Ale holt...


19.02.2008 8:53

Re: Kawasaki story

bebop
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja ma takú skúsenosť s brnom že asi pred pol rokom som tam objednával smerovku a doteraz ju nemám už aj keby prišla tak si to môžu nechať.. toto je posledné od nich čo som dostal.

Dobrý den.
Potvrzuji objednávku.
Datum převzetí dílů pošlu e-mailem příští týden.
S pozdravem

Radek Průdek
Motova s.r.o. Břeclav
Tel.: 519 333 155
info@motova.cz
www.motova.cz
[zle]


19.02.2008 9:01

Re: Kawasaki story

konti
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nech žije Slovensko (+ Česko) I-GRR I-GRR I-GRR


19.02.2008 9:10

Re: Kawasaki story

bebop
 Kávičkár 

Ikona

Sry nebolo to Brno ale breclav sekol som sa ale sak to je jedno:DDDD


19.02.2008 9:17

Re: Kawasaki story

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tomzuzu velmi pekne si to vyriesil, super

"autorizovany" predajca Kawa CR - posrati sedlaci [zle] I-GRR

myslim, ze takto rozmyslajucich dealerov bude v nasich koncinach viac [zle]


19.02.2008 9:27

Re: Kawasaki story

Tomzuzu
Darca Krvi  Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Dakujem za pochvalu .... len pre dovysvetlenie ide o bratovu story .
Preto ze on tu neni regnistrovany (neviem preco ) ma poziadal ci by som mu to ne hodil sem.
Tiez sa mi paci ze to tak vyriesil a hlavne ze sa rozhodol to zverejnit .
:-D [dobre]

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Tomzuzu (19.02.2008 9:41)


19.02.2008 9:50

Re: Kawasaki story

misobiker
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

jasneee, ved treba pepikom urobit reklamu ;-) aj ked je to škoda, bo kawasaki je vyborná značka a ako vidíš problém je len tu "za rohom". Ale nielen Pepíci ale aj niektorí naši Ferkovia-Jožkovia si podaktorí vedia urobiť meno, to bude problém našich končín. škoda že tym trpí taká značka ako kawasaki...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil misobiker (19.02.2008 9:51)


19.02.2008 10:21

Re: Kawasaki story

pucho
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mozno by stalo za to obratit sa s tym na Kawasaki europe, mozno by im dali aspon nejake pokarhanie a ty by si tam mal nabuduce vsetko zadarmo :-D ja by som im zobral rovno cele zastupenie. Kurvy :-P


19.02.2008 10:39

Re: Kawasaki story

Noob
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Je treba rozdeliť amíkov na obchodníkov a to druhé (kultúra, svetonázory, správanie atď.).

Čo sa týka obchodu, tak nás schovajú do vačku. Tam totiž existuje niečo také ako dobré a zlé meno a gentlment agreement, dôvera v údaje poskytnuté zákazníkom. U nás to existuje len na papieri, tam v dennej praxi.

Mňa to vôbec neprekvapuje, čo sa Tvojmu bráchovi stalo. Mám tam totiž kamaráta.

Na druhej strane, aby som nenadŕžal len predajcom, aj amíci - zákazníci sú tak vyspelí v tejto oblasti, že ich ani nenapadne robiť reklamačné alebo úverové a iné podvody a podvodíky. Sú aj slovenskí zákazníci takí ? :-)))


19.02.2008 10:42

Re: Kawasaki story

evo8
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak som sa zaregistroval aby som mohol reagovat :-)

Europskeho distributora som akosi nevedel vypatrat (email, telefon, adresu) - a kedze ATV Kawasaki sa vsetky vyrabajuv USA - tak som pisal rovno tam - nech je to pri zdroji.

Osobne si v poslednej dobe vsimam kolko ceskych firiem ma zastupenie pre Cesku a Slovensku republiku. Cest vynimkam, ale vo vacsine pripadov taha slovensky zakaznik za kratsi koniec - viac obchodnikov v retazci = vyssia cena. Mozno aj co sa tyka pristupu - sme "jenom" Slovaci. Tak ich ignorujem pokial sa da :-P

Otazka "ciernych" importov - ja som zakaznik a ked mi importer nevie dodat co chcem (tj farbu ktoru chcem) tak si to kupim tam kde mi to predaju. Kupujem motorku NOVU a NEKRADNUTU - takze sa ku mne maju spravat ako k normalnemu cloveku co vie co chce a chce za to aj normalne zaplatit. To, ze vobec nejaky "cierny" import existuje je vysledok neschopnosti a nedostatku zaujmu europskych predajcov tento problem riesit - a riesia ho tak ze naseru zakaznika :-((((((

Upravené 1 krát. Naposledy upravil evo8 (19.02.2008 10:44)


19.02.2008 14:05

Re: Kawasaki story

Majt
Darca Krvi  Turista 

Hodnotenie: Dobré

Tomas - dobre ze si to sem zavesil :-)
Marek - pekne si to napisal, super si to vyriesil [dobre]
kolko si si fakturoval za vymenu? :-D :-D

asi uz viem, preco kolega co ma noveho Versysa chodi do Budapesti a nie do Brna :-D

Majt

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Majt (19.02.2008 14:05)


19.02.2008 14:28

Re: Kawasaki story

Tomzuzu
Darca Krvi  Edvenčr 

no nechel som to dat len tak do diskusie takto si to pozre cca 2000 ludi a v diskusii neviem ale ratam tak 5%
sranda ze marek mi kedysi ukazal motoride a ja mu teras vesam clanky :-D
este raz dakujem vsetkym co maju prsty v tejto stranke :-D


19.02.2008 14:35

Re: Kawasaki story

maxipayne
 Kávičkár 

Ikona

furt som hovoril ze nasi predajcovia alebo 99perc z nich su vydridusy..vsetko co mi treba berem z eshopov ,alebo ebay
ceny furt minimalne polovicne aj vratane dopravy a pripadne aj cla ak ide z usa


19.02.2008 14:44

Re: Kawasaki story

Bubiiik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Super clanok...mne sice poslali prospekty zadara. Ale toto som necakal.... :-~


19.02.2008 14:50

Re: Kawasaki story

petopp
 Kávičkár 

Ikona

s tymito vecami skusenosti nemam ale ktosi tu pisal o smerovke na ktoru cakal velmi dlho. vo svite pri pp je velmi seriozny motoshop aj s nd na kawasaki a ak nieco treba tak mam skusenost ze do tyzdna maximalne do dvoch to mam doma a je to origo kawa a nie nejaka nahrada


19.02.2008 15:01

Re: Kawasaki story

Maxipayne:
lacný eshop:
viamala.sk/moto/goodsid.php?&cat=2&subcat=15...
náš predajca vydriduch:
psik.sk/katalog.php?id=214

Naozaj hlboko sa ospravedlňujem za link na moju stránku, ale nechcelo sa mi hľadať nejaké iné príklady porovnatelného tovaru u nejakého iného vydriducha. :-~

...a k článku: škoda, že poznáme tvrdenie len jednej strany.


19.02.2008 15:05

Re: Kawasaki story

Vadim: dáš mi ešte nejakú zlavičku? :-D :-D


19.02.2008 15:07

Re: Kawasaki story

cazzo: Jasné! Z ceny lacného eshopu dám komukoľvek zľavu 30%. :-))) :-P


19.02.2008 15:13

Re: Kawasaki story

evo8
 Kávičkár 

Ikona

Clanok nebol o cenach ale o pristupe.

Nazor druhej strany je v clanku nakopirovany tiez - ich odpoved bola jasna. Neviem co by k tomu este chceli/mohli oni vysvetlovat - ich akcia/zaruka vyrobcu nezaujima pokial sa to nekupi u nich.


19.02.2008 15:15

Re: Kawasaki story

pollini
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dobre chlapi je treba písať takéto prípady aby sa na svetlo sveta priniesla pravda o ochote našich bussinessmanov. Ak z toho nemaju zisk tak to nechajú plavať. :-(


19.02.2008 15:28

Re: Kawasaki story

evo8: Sorry, máš pravdu.
pollini: Milujem tieto zovšeobecnenia. Rozdelenie na "našich" a "vašich" je dané čím??? :-O Kúty sú ešte naši a Břeclav už vaši? Alebo Jarovce naši - Volfstahl vaši? Čierna nad Tisou naši - Užhorod vaši?

Mimochodom aj týto "naši" z Břeclavy by zisk mali. Z vykonanej práce.


19.02.2008 15:34

Re: Kawasaki story

Majt
Darca Krvi  Turista 

Vadim - vsak v tom clanku je odpoved a reakcia druhej strany. aspon ja som to teda tak pochopil :-)

Majt

edit - no kym to ja napisem, tak ma vsetci predbehnu :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Majt (19.02.2008 15:35)


19.02.2008 16:06

Re: Kawasaki story

Tomzuzu
Darca Krvi  Edvenčr 

navam si BAN do zajtra .. :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Tomzuzu (19.02.2008 16:10)


19.02.2008 17:51

Re: Kawasaki story

Pajo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tomzuzu Ty otrokár , využívať deti a potom sa chváliť ako si to opravil :-D


19.02.2008 17:52

Re: Kawasaki story

nakfa
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

Tak čavte, pobúrení aj menej pobúrení...
Moj pohľad na vec je:
Keď mne najbližší predajca (km, cena) nemá to čo CHCEM a ja na to mám tak idem po tom aj za hranice. Keď si kupim NOVÚ masinu od origo dílera a u iného origo predajcu, serviskáka mi nechcú urobiť servis tak potom nechápem načo firmy robia origo predajné a servisné miesta. Je nejaký rozdiel na origo mašine kúpenej u iného predajcu? Je chyba len v tom že VIN číslo neprešlo cez ich papiere, že nemali zisk z predaja? Však keď zastupujem ZNAČKU a robím jej meno tak volím prístup taký, aby to MENO zostalo nadalej dobré. A keď výmenu zlého dielu požaduje ZNAČKA a má to byť bezplatné tak....??? Z tohto článku nemám pocit že s Kawkou bol v neautorizovanom servise.
Jak bolo povedané prístup robí zázraky.... 8-)
PS: všetkým prajem čo najmenej takých nepríjemností... :-)


19.02.2008 19:06

Re: Kawasaki story

loobo
 Kávičkár 

Ikona

Kontaktuj vyrobcu, pripadne dalsie zastupenie. Vyrobca importerovi preplaca servisne aj bezpecnostne zvolavacky a nie je dolezite ze si to nekupil od nich, to stym nema nic spolocne a zda sa mi to smiesne ak ti technik napisal taku volovinu. U zvolavaciek ide predovsetkym o kontrolu a ak je tam problem naslednu vymenu dielu. Urcite by som to riesil....


19.02.2008 19:20

Re: Kawasaki story

evo8
 Kávičkár 

Ikona

Len aby som upresnil - ja som to uz vyriesil, lebo som kontaktoval vyrobcu tj Kawasaki USA a priamo oni mi poslali ZADARMO ten potrebny diel. Ak si ho aj necham niekde odborne vymenit - tak mi fakturu preplatia.

Firma "ASKO KC s.r.o. - výhradní dovozce Kawasaki do ČR" to mohla ako oficialny dovozca spravit cele tiez, ale neunuvali sa kedze som quad nekupil u nich. Kedze v SK nemame ofic. importera - obratil som sa na nich lebo boli najblizsie. Ak by to spravili, diel a pracu by im predpokladam vyrobca refundoval - takze aspon by zinkasovali za vykonanu pracu a mali by spokojneho zakaznika - ale o to im asi nejde.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil evo8 (19.02.2008 19:22)


19.02.2008 22:12

Re: Kawasaki story

Majt
Darca Krvi  Turista 

marek, evo8 - v kazdom pripade si to vyriesil super a dobre ze si o tom aj informoval ostatnych. teda, ze si zneuzil tomasa, aby to sem zavesil :-D :-D

Majt


20.02.2008 7:36

Re: Kawasaki story

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

možno by tu bol konečne priestor (keďže predaj motoriek medziročne rastie) aby
kawasaki zriadila na SK oficiálne zastúpenie..na druhej strane možno nevedia ani kde slovensko je :-)))
myslim že kawa tu ma dost fanusikov.


20.02.2008 9:30

Re: Kawasaki story

Hodnotenie: Dobré

Smutne


20.02.2008 11:13

Re: Kawasaki story

evo8
 Kávičkár 

Ikona

Mato - Majt - o to islo - upozornit ostatnych a dat navod ako sa daju veci riesit. Ak nebudeme tolerovat sucasny pristup obchodnikov (cest vynimkam) tak sa to mozno casom zlepsi - je to ale beh na dlhe trate. 8-)


20.02.2008 11:24

Re: Kawasaki story

evo8: Prečo si sa neobrátil na Motostore: www.motostore.sk/ ? Nie že by som im chcel robiť reklamu, ale príde mi to ako najjednoduchšie a najrýchlejšie riešenie, keď si z Bratislavy.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (20.02.2008 11:29)


20.02.2008 11:43

Re: Kawasaki story

petopp
 Kávičkár 

Ikona

vadim tu firmu resp. ich stranku som si vsymol uz davnejsie ale niesu autorizovanym predajcom vsak alebo sa mylim?


20.02.2008 11:48

Re: Kawasaki story

evo8
 Kávičkár 

Ikona

Vadim - v uplnom zaciatku ked som isiel nacelu vec tak ze si to kupim - tak som kontaktoval tych zo Svitu (lebo Brnaci ma odkazali na nich ze oni su predaj ND na Kawasaki pre SK) - chlapci zo Svitu ale o tom replacement kite (obj cislo 99999-0070) nic netusili - nie je totizto uvadzany ako nahradny diel - alebo tak nejak. Tak som sa vratil naspat do Brna - a tam ta story pokracovala tak ako je v clanku.

Ak by som si ten kit vyskladal sam z jednotlivych dielov ku ktorym su obj cisla - tak ani nechci vediet cenu :-(((((( Kedze ale stale moje originalne diely na stvorkolke neprejavu ani naznaky toho problemu link: www.kawasaki-europe.com/service/service_de.asp

Tak mam teraz aspon nahradny diel : >:-)

Z toho pohladu mozem celu vec povazovat viac-menej za test "systemu" (ne)fungovania zastupeni znaciek.
Keby som vsak skoncil s ulomenym kolom a potom 1 mesiac cakal na diely + zaplatil plnu cenu - asi by som nebol velmi nadseny.


20.02.2008 12:18

Re: Kawasaki story

Vydra
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Prístup niektorých oficiálnych zastúpení na Slovensku:

1. objednáš bežnú vec - si pre nich šmejd, neoplatí sa im s tým zaoberať, dlhé dodacie lehoty atď...
2. objednáš niečo zo sortimentu, čo sa bežne nepredáva, ale majú to v ponuke - milión dôvodov, prečo sa to nedá atď...

Sťažuješ sa, vysvetľuješ im, ako by to šlo, hľadáš alternatívy - urazia sa, si pre nich niekto, kto v živote nikde nepracoval, nevie, aká zložitá je ich práca, čo ich to stojí úsilia a podobné bláboly.

A to sa netýka iba motoriek, ale je to tak vo všeobecnosti.


20.02.2008 12:22

Re: Kawasaki story

No a čo robia tie zástupy Logistikov na Slovensku?Zlatá mototechna ,dal si 50-ku do vačku a do týždna si mal všetko pripravené pod pultom [dobre] :-D :-D


20.02.2008 12:32

Re: Kawasaki story

petopp
 Kávičkár 

Ikona

cazzo veru s tymi motoshopmi mas pravdu. ked si ja pridem do svitu ze mi nieco treba chala zdvihne telefon a na druhy den si po to mozem prist alebo sadne za pocitac natuka objednavku povie mi ze mi posle sms alebo zavola ked to u nich bude a do tyzdna to mam. som si u nich kupoval piest na svoju kawu a do tyzdna tam bola a origo kawasaki


20.02.2008 13:08

Re: Kawasaki story

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

ono sa to zlepší, ked bude väčšia konkurencia ale ta pride az s väčšou kúpyschopnosťou
u nas v TO je jeden motoshop, + jeden na babety a jawy
a dalsi otvaraju teraz v piatok
apropo najblizsi servis je v banovciach
:-~


20.02.2008 13:13

Re: Kawasaki story

petopp
 Kávičkár 

Ikona

zo servisom mam problem aj ja.jeden tu sice je ale aj ten uprednostnuje auta a chlapik je abolutne nesriozny tak potom este mam na vyber jedneho chalana a aspon ten je fakt sikovny a mne dokonca robil moto v mojej garazi a bol som pri nom. este vo svite hladaju mechanika a vraveli mi ze chcu robit servis a aj pneu servis ta uvidime


20.02.2008 17:20

Re: Kawasaki story

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Campa: ak by boli v Brne sikovni, objednali by novy diel zadarmo (zvolavacia akcia) a od zakaznika by vypytali peniaze (lebo to nekupil u nich). Boli by len ziskovy, nie stratovy. Nijak by "ciernym" dovozom netrpeli, len na nom ziskali.

Tomzuzu, Evo8: skusal si Maja z Motostore.sk - autorizovany dovozca kawasaki? A skusal si Vieden, ktora je zarohom? Inak pekny clanok.


20.02.2008 20:58

Re: Kawasaki story

Diger
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Myslel som si, ze ked si kupis novu masinu, problem nebude. Ale mylil som sa. Pekne si to napisal. A dobre ze si sa z tych pepikov nepos...No ved vies co. Je to fakt neskutocne, ako niekto kasle na nikoho, co mu dava chlieb do ust. Sila. [zle] I-GRR I-GRR I-GRR


22.02.2008 10:45

Re: Kawasaki story

Tomzuzu
Darca Krvi  Edvenčr 

Vidi ja som nic neskusal (ked ze neni moja ta 4kolka je bratova to je ten evo8) ja som sem len ten clanok capol , ok ? :-D [dobre]
evo8 co ty ako odbornik na to ? ;-) 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tomzuzu (22.02.2008 10:57)


22.02.2008 14:59

Re: Kawasaki story

evo8
 Kávičkár 

Ikona

neskusal ale vyskusam - idem menit olej - som zvedavy ako dlho budu objednavat filter :-)


22.02.2008 15:06

Re: Kawasaki story

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

pridavam dalsiu 'perlicku' - volal som do kawa brno, ci vedia vystavit COC dokument.
odpoved: samozrejme, zaaadnej problem
pytam sa: a cena?
odpoved: 3500 Kc !!!!!!!!
ja ze to si robite srandu zo mna???
odpoved: neeee, my sme jeste ti najlacnejsi.. I-GRR

velmi smutne [zle]

a motostore.sk - akoze autorizovany predajca???? - "skus v kawa taliansko".. paradny prejacovia, len co je pravda

este doplnim: v kawa nemecko mi hned do telefonu povedali, ze COC vystavuju ZADARMO

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (22.02.2008 15:12)


11.03.2008 21:53

Re: Kawasaki story

loobo
 Kávičkár 

Ikona

...len doplnim ze zvolavacie kampane organizuje importer a vykonava autorizovana dielna.
Ak je to tak ako pises tak ASKO sa moze hambit za svoj alibisticky pristup.
Zaujimave ze na Slovensku nie je oficialne zastupenie :-~ Tolko je tu motofiriem.... snazte sa! Kde mam servisovat svoju kawu?
www.kawasaki-europe.com


12.03.2008 9:48

Re: Kawasaki story

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Loobo: to nie je slabou snahou, ver mi, ze uz vela firiem bojovalo o to ziskat kawu pre seba, ale samotna kawa to zamieta, v tom je problem...


13.03.2008 9:13

Re: Kawasaki story

lalig
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

u nas je ten problem ze ludia ktory maju seriozny pristup a robia s motorkami nemaju love na to aby sa tim zacali vo velkom zaoberat a ti co maju motosalony to zanedbavaju , cest vynimke ... STYX vrable ! :-)


26.03.2008 18:49

Re: Kawasaki story

chlap
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

vies ked si kupil v usa stvorkolku tak sa vobec necudujem ze ta pytali za vsetko zaplatit. ty si sa mal obratit s reklamaciu kde si ju kupil. [zle]
ja tiez si posielam motorku z usa a viem ze zaruku nebudem mat na sk inak kawa najlepsie stroje co som kedy vyskusal [dobre]


31.03.2008 11:59

Re: Kawasaki story

Tomzuzu
Darca Krvi  Edvenčr 

Od 01.07.2007 platí nový zákon o ochrane spotrebiteľa – zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, kde v ustanovení § 18 sú stanovené povinnosti predávajúceho pri uplatnení reklamácie:

1. Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi.
2. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo na určenom mieste; to neplatí, ak je na vykonanie opravy určená iná osoba.3. V prevádzkarni musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.
4. Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o chybu, ktorú, nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie. Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia preukázať. Odborným posúdením je vyjadrenie znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou
5. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie.
6. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie.
7. Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie.
8. Povinnosti hore uvedené v bode 4.) sa vzťahujú aj na osobu, ktorá je určená na vykonanie opravy.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.