Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2509 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26236
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15849)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10387)

KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (4 hodnotení)

Diskusia k článku: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
21.02.2014 20:03

KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

plastic
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

niekomu pekne drbe, za hodinovu robotu s pocitacom a soft, si pytaju 400 eur?????


22.02.2014 0:29

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

Presne to isté napadlo aj mne, pričom neverím, že to trvá až hodinu, a ešte takto mastne zaplatené, keď v iných sférach sú updaty zdarma, ba až povinnosť (podpora svojho výrobku).


22.02.2014 7:26

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

datadive
 Kávičkár 

trva to "nacatu hodinu" :-D
sak chvilu pockaj a stiahnes si to z netu >:-)


22.02.2014 11:33

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

Menton
 Skútrista 

Ikona

Predstavením systému MSC sa značka KTM stala prvou na svete, ktorá má ABS fungujúce aj v zákrutách. :-O

Ktore ABS v zakrute nefunguje? Zeby tam vsetci montovali este aj naklonove cidlo, ktore to ABS akurat v zakrute vypne? Bud je to pekna kravina, alebo zly preklad...

THeBaNDiT: nic na svete nie je zadarmo, vsetko zaplati zakaznik! A je uplne jedno, ci v cene vyrobku, alebo neskor ako upgrade, ci servis...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (22.02.2014 11:35)


22.02.2014 11:49

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

@Menton: to mi je jasne, ze zdarma zakaznik nikdy nic nedostane, ale neverim, ze je na tom KTM tak natesno so ziskom, ze by takyto update softveru nemohol byt zdarma (ako forma reklamy, ze sa staraju o zakaznika). I ked my na to pozerame z hladiska nasich platov, a pre Nemca je 400€ predsalen nizsia polozka... 8-)


22.02.2014 17:31

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

datadive
 Kávičkár 


Video: www.youtube.com/watch?v=weDTYLdDDcc

Video: www.youtube.com/watch?v=xKO4RZlbiYo


23.02.2014 7:47

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

Palika
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

.Tieto elektonické čudá sú dobré, ale keď si na ne človek zvykne, potom si sadne na mašinu bez nich,ako česť výnimkám, ale drtivá väčšina totálne sa stratí.
Kým GPSka nebola, boli sme si zvyknutý používať si hlavy a čítať mapy. Sem -tam sa človek zle zabočil, ale to malo kúzlo. Teraz jazdíš bezstarostne, ale keď GPS klakne, tak priznajme si, väčšina stojí tam stratene ako keby pred tým nevevedel aj s mapou. Dobrý sluha, zlý pán.
Z marketingového hladiska je to výborné lákadlo, rozširuje to množstvo potenciálnych zákazníkov, dáva to odkaz menej skuseným motorkárom, že MSC brzdí a rozmýšla za teba, len si to kúp, veď nepadneš. Zvedavý som, akým vývojom odpovie BMW, zatiaľ ani na úspechy KTM v malej kubatúre nereagovali.


24.02.2014 17:00

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Menton: Nieje to ani kravina a ani zlý preklad. Viď videá ktoré dal datadive, hlavne to druhé...

Podľa mňa KTM spravila skvelý krok a dala svojím zákazníkom super šancu. Málo značiek niečo také ponúkne. Samozrejme základom je že hardvér tam montovali už od prvých modelov 2013 lebo už v tom čase mali trakčnú kontrolu, ktorá brala do úvahy aj náklon motorky. Takže bolo aj náklonové čidlo.

To že s Boshom vyvinuli tento systém až koncom roka 2013 znamenalo pre prvých zákazníkov smolu. Teraz si to tam môžu dať. O tom či sa to oplatí myslím každého presvedčí do druhé video (alebo aj nepresvedčí)

A ako dopovie BMW a iné značky. Aj ony montujú ABS od Bosh takže sa to asi časom rozšíri. Myslím si.


24.02.2014 17:23

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Stále lepšie mať možnosť (chcem to za 400e/nechcem to za 400e) ako si búchať hlavu o stenu, že toto veľmi chcem a už si do svojej nemôžem dať.


24.02.2014 18:36

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

Menton
 Skútrista 

Ikona

Awia: kravina je tato veta: "Predstavením systému MSC sa značka KTM stala prvou na svete, ktorá má ABS fungujúce aj v zákrutách." Vsetky ABS funguju aj v zakrutach! Ale system MSC pri vypocte brzdnej sily berie do uvahy aj udaje z naklonoveho cidla. V tomto bode je to dnes unikat.
V oficialnom clanku je to spravne, bez snahy o senzaciu tam, kde nie je www.ktm.com/ae/news-events/news/all/details...
To, ze to bude mat kazda znacka, co pouziva Bosch je normalne.
Mimochodom, ten system "keca" do kadecoho:
• MSC can prevent the wheels from slipping when braking while leaning over.
• MSC minimises the righting moment when braking while leaning over.
• MSC prevents rolling over in emergency stops.
• MSC prevents rear wheel skids when accelerating while leaning over.
• MSC prevents rising of the front wheel while accelerating.


24.02.2014 19:06

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

Peter3P
 Skútrista 

Bud som to nepochopil a ono to len v naklone menej brzdi a predavaju to ako genialnu myslienku (v clanku na ktm je v podstate velke nic a kopa marketingovych kecov) alebo je to nadherna somarina. Nechcene vyrovnanie motorky v zakrute pri brzdeni je z 99% jazdecka chyba a 1% vlastnost motorky. Potiahnutie zadnej brzdy v zakrute jakozto bosch msc je akurat tak o vyrubanie sa. V porovnavacom videu ukazuju ako sa vyrube podstatne viac nakloneny jazdec, ktory sa ocividne snazil o vyrubanie sa verzus jazdec, ktory mal este veeeelkuuu rezervu ale msc mu proste "zachranilo kozu" takze hybaj rychlo kupovat upgrade sw, ktory ocividne taha viac za zadnu brzdu. Nastastie je to len na opachach, ktore maju spojenu prednu so zadnou. Ked idete "na hrane" a chcete brzdit v zakrute tak musi byt vasim zamerom vzpriamenie motorky. Ak mate veeeelkuu rezervu ako jazdec vo videu tak bez msc je to lepsie nez s msc, lebo s msc budete skor na hrane (prilnavosti brzdiaceho zadneho kolesa) nez s nezlinkovanymi brzdami s abs a brzdenim len prednym. Pri brzdeni totiz straca prilnavost najprv zadne a az potom predne, kedze na predne sa pri brzdeni prenasa vyssia hmotnost a teda ziskava lepsi pritlak = lepsiu prilnavost. Takze pripravit sa o kus prilnavosti na zadnom kolese zlinkovanim a msc v zakrute je neskutocne "genialna" myslienka. Hura do toho. Ono je to mozno tym, ze okrem bosh su tu uz aj ini hraci na poli kompaktnych (rozumej malych a spratnych) abs jednotiek, takze sa musi nejako presadit akoze oni su ti co to tu vedu a hlupacikovia od continentalu sa pokakaju a daju svojim inzinierom rovnako doondit ich abs jednotku. Pritom continental ma vraj lahsiu a mensiu jednotku ktora vie to iste co boshacka, plus ich napadlo urobit aj este lacnejsiu jednokanalovu jednotku, co neviem ci trklo aj boshakov. Onedlho je tu rok 2017 a europa bude obrovsky trh pre abs jednotky tak treba zacat boj s konkurenciou skor nez si ukroji kus kolaca. Aj ked len marketingovymi vymyslami :-).


24.02.2014 22:07

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Menton: Ak si si taký istý tým, že tvoje ABS funguje v zákrutách tak vybehni niekam na voľné letisko na svojom Baworáku, naklop to a zatiahni brzdy na fest ;-) Tak ako vieme, že toto nie je problém spraviť na akejkoľvek mašine s ABS keď je motorka rovno a že sa nič nestane. ;-) Ja samozrejme odporúčam aby si to radšej ani neskúšal...

Každopádne toto MSC treba vyskúšať, sám neviem či to vlastne testovať chcem s motorkou, ktorá nieje celkom najľacnejšia ;-)

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (24.02.2014 22:08)


24.02.2014 23:01

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

Menton
 Skútrista 

Ikona

Awia: uz viackrat som to spravil na ceste, ked islo do "tuheho", na okruhu aj vo vyssich rychlostiach a funguje. Sak je to tiez Bosch 8-) Ale viem si predstavit, ze s naklonovym senzorom by to mohlo byt bezpecnejsie...
A nebudem to len tak skusat, to by mohlo boliet ;-) Ale mozno Zeon by mohol, ked sa nechal v ramci testu oblecenia aj za autom po asfalte tahat. A ked sa KTM citi, tak by mozno aj moto pozicala, ja sa rad pridem pozriet :-D


25.02.2014 16:08

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

egres2
 Bahniak 

Ikona

ABS vie prd či si v náklone alebo nie. Rozlišuje len " spomalenie" kolesa voči aktuálnej rýchlosti a popúšťa brzdy na rovine aj v zákrute.


25.02.2014 17:10

Re: KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

neviem sa zbavit pocitu, ze KTM a BOSH nieco posrali v riadiacom softe pre ABS a teraz z toho chcu este vytrieskat nejaku korunu... je to len moj pocit :-P

Brzdit v zakrute sa da (neodporucam) aj bez ABS. Ked chce niekto zatiahnut "brzdy na fest" v naklone, nech si kupi furik a nie motorku.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.