Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2351 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28570
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11557)

IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuIX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (6 hodnotení)

Diskusia k článku: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
21.08.2018 14:43

IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

dzefe
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

tajny sen ;-)


21.08.2018 14:46

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: dzefe: stroje krásne...

robart report super ako vždy [dobre] [dobre] [dobre]


26.01.2019 17:43

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

SimsonRiderS51
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mozno hlupa otazka, ale cisto technicky, akymi parametrami disponuje taka jawka?


26.01.2019 22:04

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Re: SimsonRiderS51: www.bikes.cz/1954/jawa-500-ohc


27.01.2019 6:03

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: RomanSVK: akurat sa tam nedozvies že tých 28 koni bolo hodne brutalnych!Este koncom komunizmu a nastupom ranneho kapitalizmu v tejto gubernii to bola fakt raketa.
Zadnu gumu.v brutalnom rozmere 3,5×19" to zhoblovalo vdaka absencii zadneho tlmenia behom 5tkm ako ktorýkoľvek súčasný jogurt.Twistujuci ram a obrovsky brzdny ucinok motora naucil jemnej práci s pravačkou, nezanedbatelne vibracie do riadidiel prispievali k zdokonalovaniu planovania trás.
A v neposlednom rade to bola vysoká škola šróbovania s ktorej čerpám dodnes,pretože na rozdiel od rovesnikov,čo večery trávili v krčmách, ja som dostaval lekcie v garáži.
Sladká retronostalgia!!!


27.01.2019 9:37

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Re: RS955i: viem, mali sme ju v rodine (vzdialenej ). Ja som sa v tej dobe začínal voziť po tráve na pekáči a kukal som na ňu ako puk. Pár krát som sa na ňu vyštveral. Radšej mám dvojtakty, ale taká 350/500 OHV by tiež nebola na zahodenie.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil RomanSVK (27.01.2019 9:42)


27.01.2019 14:56

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

Retro
 Jogurťák 

Ikona

RS955i twistujúci rám nebol problém. Napr. taká kývačka bola proti tomu čistá katastrofa. Vibrácie boli radosť a pocit poriadnej motorky. Cit na pravú ruku treba nie na akceleráciu, ale na brzdný účinok motora tzn. na plynulú jazdu. Ani dnes sa na ostrejšom dvojvalci nemôžeš kvôli tomu bavkať s plynom. S tým šrubovaním to nebolo celkom tak. Je pravda že bola to olejnička a hermetikom to utesniť nešlo. No a samozrejme to trebalo vedieť nastaviť, lebo ti zlý predzápal vedel zlomiť nohu. Vyrástol som na nich, mal som štyri. Dnešné umelo vytvorené šialenstvo okolo nich mi dosť vadí. Je to zaujímavá motorka, ale za tie peniaze čo za to pýtajú si viem kúpiť oveľa zaujímavejšiu...


28.01.2019 14:12

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: SimsonRiderS51: Jawa 500 OHC typ 15 1952


28.01.2019 14:42

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

cruelbody
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Typ motora: dvojvalec (4T)
Objem: 48 ccm
Max. výkon: 25.98 k (19.10 kW) / 5500 ot.
Max. krútiaci moment: 39 Nm / 3900 ot.


chyba v objeme...


28.01.2019 14:46

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Retro [dobre]


28.01.2019 18:13

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Retro: kvantitativne sa ti nemozem a ani nechcem rovnat.Ja som v 87´kupil za cca10tKčs prvu v pojazdnom stave,tzn ze z Tur Klacian som dosiel do Martina a pred garazou sa ustrihol unasač rozety čo bol povodne nitovany o bubon. Povodny bol podvozok nadrze motor.Blatniky svetla riaditka plus veskera drobna bižuteria sa už z Oravy/kde moto služila nejaku tu dekadu/ ku mne nedostala.Kedze chýbali tie najpodstatnejsie veci aby som mohol uvazovat o povodnom stave a zvysok bol silne poznačeny regionalnou starostlivostou predosleho posobiska.Nosniky zadných klzakov mali aj cez milimeter ovalitu ako boli zodrane,puzdra v hlinikovych odliatkoch boli nieco ako pertinax predrate až po hlinik odliatku. V podobnom stave bolo čokolvek čoho som sa chytil. Hlavne klukove loziska boli v ocelovych vlozkach v elektronovom bloku motora vo vylagrovanom otvore. Dobry blok upnut na stol horizontky vyindigovat stred nasrobovat blok s poskodenym otvorom ten nasledne suoso zvrtat urobit podla orvoru novu vložku a nalisovat...
Možeš mi pisat o doležitosti nastavenia motora :-D :-D :-D
Po celozimnych radovankach v garaži v lete sa jazdilo cca 10-15tkm po dve sezony.
Naskytla sa mi výhodna kupa dalsich papierov ramu niekolkych prepraviek motorovych dielcov v Zázrivej.
Kedže už som bol vyškoleny siel som dotoho.
Aj ked ako tvrdiš ram netwistuje,ja som ten kupeny daroval kamošovi čo svoju OHC odpisal pri nehode,a niekde v Novakoch kupil len malicko tuknuty ram z ES2 a postavil si novu moto,za 2 roky.
Ale to je dlhy pribeh...


28.01.2019 18:51

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

Retro
 Jogurťák 

Ikona

RS955i, tak to si mol s tým dosť práce. No bola to vyžitá haraburda a jasné že sa na tom nadrieš. Vtedy nikto neriešil pôvodnosť a upravovalo sa ako sa len dalo, takže sme dosť tých motoriek "upravili". Vytrieskané otvory osadenia ložísk u OHC som nikdy nevidel, tak isto ako zničenú prevodovku.
Gumený rám to samozrejme malo, ale mne sa s tým jazdilo dobre, lebo som vedel ako sa to chová.
Nejaké foto s Nortonovým rámom nemáš. V Brne som stretol človeka čo to mal urobené. Vlastne komplet ES-2, len motor a kolesá boli z Jawy. Nazýval to Jawon. Kamarát staval v ráme Matchlessa, ale nejak sa to nedokončilo a zmizlo to zo sveta.


28.01.2019 19:15

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

RS955i
 Skútrista 

Ikona

vyzita hajtra,ale ina za mne dostupne prachy nebola a aj za tu som si mohol kupit novu 638 alebo co sa to vtedy robilo... A foto mam tej prvej,ako sme boli este pred vojnou na svojom prvom zraze v Eurocampe v Lomnici. Aj to ciernobielu a značne ohmatanu.Ale nevylucujem že ju ma niekto čo partiu fotieval.


28.01.2019 19:27

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Jasné veď sme to chceli :-) Ja som ich kupoval od 2500 do 4000,- Kčs. Vtedy to nikto nechcel, lebo sa báli technických komplikovaných problémov a nešlo to na zadné :-D


28.01.2019 19:44

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Tu je ten Jawon.
Pozri obrázok


28.01.2019 21:14

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Chlapi, to uz bolo..
A nebude.
Kupna sila motrokov, proletarov, pardon dnes ludskych zdrojov stupla a tak tie stare popelnice, aj ked v istej dobe krasne, uz stoja tolko, ze sa neoplati uvazovat nad kupou podobneho stroja.
Podla mna, kupit nejaku hotovu cukrikovo zrepasovanu, vyliat naplne, vycistit nadrz a zavesit na stenu, je velmi drahy exponat.
Na bezne jazdenie, teda obcasne jazdenie, ak sa stym niekto nebabral v konecnych rokoch perestrojky, alebo po 89, dnes nema zmysel. Ceny dielov, presahuju ceny starsieho nortona, alebo matchlesa a nieje to ani jedno a ani druhe.
Nejaku rozborku, od nestastnika, co to ma v krabiciach kupit, je ciste zufalstvo.
Vatsinou to nepojazdni nikto a roky preprdania sa po burzach, zhanania dielov, cloveka aj zdraveho mladeho, znacne vystavi a zozuje. Je potom velka pravdepodobnost, ze sa stane rokmi nestastnikom, ktory predava opat debnicky a krabice, plne hniloby, co bola mozno kedysi Jawa 500, ako kuepny sen o tomoto stroji.


28.01.2019 22:37

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Mne už to žily netrhá, ale kvôli 350 alebo 500 2xOHC by som bol schopný aj nejaký zločin spáchať :-)))

Pozri obrázok

Pozri obrázok


30.01.2019 11:24

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

egres2
 Bahniak 

Ikona

V roku 1973 som kúpil 15/02 rok výroby 1957. ( Dva mesiace po tom ako sa pri Kuchajde zabil Srna :-~ )
To ako keby som mal dnes Ferrari. :-D


30.01.2019 12:55

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

Wing2
 Edvenčr 

Ikona

Tez jsem mel s timto peklostrojem sve zazitky za komancu . Asi jako vetsina jezdil rocne 10-15tkm na 634ce naprosto spokojenyvecne resil predstih samozapaly karbon kladivka atd. Pak vysel clanek s fotkou ve Svete Motoru ze tam kdosi vbastlil motor 500 ohc. To sem musel mit ! Urcite to bude kladivo ! Za 4 ku v Cakovicich koupil pojizdnou 02 ku s velkejma bubnama a jal se motor cpat do ramu 634 na koberci ve 14 tym patre v panelaku. Jasne ze se tam nevesel tak rezani trubek, svareni opet na koberci , kola elektrony z MTX perovani tusim z nejaky zavodni cross cizy , kotouce tez, predni trmeny s pumpu z cestaku Yama od Horaka z Kurimi atd ... no rok bastleni, pri montazi jsem otocil kralovskou hridel tak to blaflo do karbiku ten zacal horet a nad nim nadrz z benzinem... tak rychle kybl do vany a behal sem a vylejval kybl za kyblem vodu na horici motorku na koberci v panelaku ..Skody? Ohorely lak na nadrzi kabelaz ram atd. Tak opet rozborka, strikani ramu asi 20 ci cervenejma sprejema v kuchyni na stole - vse zustalo cerveny i tenkrat modni tapety. Proc bych neco zakrejval ze ? Nuze prvni jizda: stalo to za uplny hovno nejelo to ( blbej sklon v motoru v ramu) pruzeni horsi nez serie 634. Slavy kotoucovky za ranec brzdili stejne blbe. A zaver ? Rok “stavby “ , zkonstatovani ze to stoji zaprd tak zas ohc ven a uvest v ramci moznosti do puvodniho stavu. Ohc slo pryc za 2 ku , 500ohc roling chassis bez papiru taky 2 ka a zustala mi zbastlena 634 nastrikana sprejema. 1,5 roku bastleni vysledkem bylo zkurveni ohc i 634. Kdo tu dobu praveku nezazil, nepochopi nadseni a entuziasmus nas magoru. Takze 500ohc za mne uz ne dekuji, uz jsem mel. Ale hezky se na ne kouka kdyz nejsou zprzneny. ( jo ted sem chytrej uz taky sel bych do hotovyho ES2 a nic nebastlil ) ale v 18 ti se tak neuvazovalo. Hezkou a brzkou jar vsem :-D ( sorry za elaborat )


30.01.2019 14:28

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Wing2: Práve že elaborát skvelý - dobré čítanie... ;-) [dobre]


30.01.2019 23:07

Re: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Wing2, za tie metalexové kolesá a pumpu so strmeňmi od Milana sí musel dať o dosť viac ako stál celý pullitr :-D
Keby si to riešil teraz, tak za ceny čo za to umelci pýtajú /lebo je to silno, silno na hlavu/ by si mohol ísť nie o ES-2, ale do Internationala alebo dokonca Manxa. Alebo dva a pol Commanda :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.