Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4213 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26392
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15920)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10472)

Nabíjačka pre gélové batérie - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNabíjačka pre gélové batérie - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

26.11.2016 1:55

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Re: josi: dakujem za vysvetlenie, absolutne sa do takychto veci nerozumiem.


25.11.2016 23:20

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

josi
 Kávičkár 

Ikona

ado93: napätie oloveného akumulátora je závislé od mernej hmotnosti elektrolytu. V našom zemepisnom pásme sa používa pri zaplavených elektródach elektrolyt 1,28 kg/lt, čomu zodpovedá napätie naprázdno 12,6 V (a viac). AGM akumulátory používajú elektrolyt 1,32 kg/lt, čomu zodpovedá napätie naprázdno 12,8 V (a viac). Takže keď budeš mať vytúžených 12,6 V, bude už vybitý o cca 20%.


24.11.2016 11:51

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

joscu ale do GW nejde ina baterka ako do kazdej motorky

Ado ani nie ale je dobre mat doma nahradnu pretoze v sobotu nedelu byvaju baterkarne zatvorene v Tescu nekupis kardan neroztlacis a u tej AGM nikdy nevies kedy exne nechala ma tak Yukina v senci odisiel clanok Intruder v zime v meste odisiel regulator kontrolka dobijania sa nerzvietila a baterku vymlatilo ja si uz radsej kazdy rok kupim novu baterku a uz mam na moto namontovany aj Voltmeter napojeny od baterky aby som videl ci dobija

to akoze fakt cenu baterky neriesim kto chce mat opicu musi mat aj na banany

www.akumulator.sk/motobaterie.htm?sort=name...


24.11.2016 11:35

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: pirates:
Teda nechcem byt za uplne najmudrejsieho, ale drahy Pirates, v gelovej baterke tiez musi byt separator v podobe vlakna, alebo rohoze, pripadne platna z materialu podobneho AGM separatorom elektrod.
Je to preto, ze ak do jahodoveho dzemu nastrkas lyzicky a buchnes stym lekvarom o stol, tiez v tom lekvari drzat nebudu.
Skuska spravnosti je, vezmi gelovu baterku z nejakeho zaloyneho zdroja a drbni snou o zem, alebo ju nacni sekerou.
Budes prekvapeny, ale tiez medzi elektrodami je separator.
V niektorych velmi drahych gelovych Pb bateriach, je dokonca specialne tkane platno, velmi tenke, zo sklenenych niti. Typicky hawker, alebo optima TCG- twist cell gel.
U lacnych CSB, alebo beznych panasonic gelkovkach, je plastova mriezka.


24.11.2016 10:52

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Re: pirates: ked stoji baterka ako vravis 40eur tak ju treba kupovat kazdy rok a vzdy vyhodit po sezone?


24.11.2016 6:09

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

joscu
 Kávičkár 

Re: pirates: baterku napises najlacnejsiu co najdes ale ked sa jedna o tvoj GW tak napises tu najvecsiu sumu sak nech si šrac ne ? :-D


24.11.2016 1:33

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

preco je baterii lepsie na nabijacke ako vo vozidle :-D ziadne vozidlo nedobija pulzne proste to tam ten regulator napere a na rozdiel od nabijacky nikdy nedokaze nabit bateriu na 100 % pretoze je tak nastaveny

gelova bateria ani nahodou nieje rovnaka ako AGM v gelovej nie su ziadne handry ani vlakna v gelovej je elektrolyt vo forme gelu ak neviete ani co je to gel tak to mi je fakt luto :-D

trapit sa nad baterkou do motorky je fakt pre zobrakov nova stoji 40 euro to dostanem aj za flasky od piva co za zimu vypijem


23.11.2016 20:55

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Komko
 Turista 

Ikona

Ak by ti za den kleslo napatie o 0.3 voltu tak to by bol shit a nie akumulator


23.11.2016 19:11

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Este sa chcem opytat, bateria je 23 hodin od odpojenia nabijacky a ma 12.96V. Nemalo to klesnut na 12.6V? (stale je v izbe 20-21°C) pojde do garaze zajtra


23.11.2016 13:32

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Re: Undefined: cele to bolo o tom, ze nemam vhodnu nabijacku, tak som nevedl ako to vyriesit.

A dozvedel som sa nieco nove o bateriach na zaklade niektorych prispevkov, takze som mudrejsi. ;-)

Dôvod úpravy: 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (23.11.2016 13:33)


23.11.2016 13:24

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Undefined
 Turista 

Ikona

Ja tiež nechápem tento stres okolo batérií :D

Vo Varane je baterka od výroby. O cca 3-4 mesiace bude mať teda 7 rokov od datumu predaja motorky samotnej ... Nič, ale absolútne nič je nie je ... Ani neviem, aká je. Asi gelova nebude :D

Hneď ako vymením na zimu olej a filtre, tak ju hodím na Optimate a odtial rovno do bytu, kde ju bude hriať stabilná bytová teplota ... Na Jar ju hodím na kontrolu na Optimate a šup ho do motorky ...

Oveľa viac baterku ničia "kávičkári" čo aj cez leto X krát mašinu nakopnú len preto, aby prešli pár km a potom ju zhasli a dobrý pár sto KM trip absolvujú len ojedinele alebo aj vôbec ... Sám som zvedavý, koľko ešte potiahne, pred zimou a po zime ju zmerám :-)


23.11.2016 10:00

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

V garazi pri 15 stupnoch jej bude lepsie ako v izbe pri 24.


23.11.2016 7:15

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Re: Merlin00: Dnes rano mala 12.95V

Necham ju celu zimu v izbe, raz mesacne odmieram len pre zaujimavost a na jar uvidim ci nabijat alebo len zalozit a jazdit.

Dakujem vsetkym za pomoc


22.11.2016 22:48

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Je to v pohode a bud v klude.
Napatie este malicko klesne, na cca 12,5V, asi najskor zajtra.
Odloz a ak mas chut, tak uprostred zimy skontroluj napatie, ak bude stale 12v, netreba dobijat, na jar dobijes, strcis do moto a jazdis.


22.11.2016 21:02

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Bateriu som nabijal presne 10 hodin s konstatnym napetim 13.7V a prud klesal az po 0.09A kde som bateriu odpojil, nakolko to slo z 0.10 na 0.09 az 40 minut. Bateria bola cely cas v miestnosti s 21°C a ona mala taku istu teplotu (pocitovo) vobec sa neohriala.

Je to v poriadku?

momentálne po hodine od odpojenia z nabijacky ma 13V


22.11.2016 20:54

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Napisem "kratku" vsuvku.
Patrim medzi ludi, ktory baterky rozoberali, nie pre to, aby zistili co v nich je, ale preto, ze kedysi sa bezne robila taka hnusna robota, ak mal clovek dve rovnake, alebo rozmermi elektrod podobne, vadne baterky a skrina baterky to umoznovala, dala sa poskladat jedna nova.
Samozrejme, dnes by to teoreticky slo tiez, ale nieje na taketo ciny dovod.
Principom bolo, ze sa vybrali plusove elektrody a nahradili sa v baterii vysypane minusove, poskladali sa separatory, vycistila skrina, naladovali sa clanky, nahodil sa dekel, zaliali sa olovom mostiky a na vrch, sa naliala smola. Naplnil sa kyselinou a naformoval sa takyto akumulator, sluzil ako novy, zas aj 8-10 rokov.

Co je dolezite vediet dnes, je asi tolko, ze v motorkach su akumulatory startovacie, teda su urcene na prevadzku, kde chvilu tecie velky prud, ked sa startuje a nabijane su bez obmedzenia prudu, len do napatia, ktore ma nastaveny regulator, pokial nieje v palubnej sieti tak vysoky odber, ze napatie nemoze nastupat na plnu hodnotu. Typicky okolo 13,8-14V

Baterky klasicke, plnene kvapalnou kyselinou, ktore zblnkaju, su klasika, maju svoje vyhody a nevyhody. Maju vyssie straty samovybijanim a postupne stracaju aj hmotu elektrod, tento kal sa usadza na spodku nadoby. Casom sa rozsypu elektrody uplne a baterka umre.
Su ale lacne a pri spravnej starostlivosti, vydrzia relativne dlho.
Niektore maju VRLA= Valve Regulated Lead Acid, teda nemaju klasicke stuple, na dolievanie a kontrolu elektrolytu, ale odgrgavaju cez ventil, pokial plynuju.

Potom su dnes rozsirene AGM =Absorbent Glass Mat. teda sklenene platno, alebo handra a sklenena vata, kde je absorbovana kyselina, ako elektrolyt. Nezblnkaju, daju sa pouzivat aj v inej polohe, ako ventilmi a vyvodmi hore, lebo elektrolyt nevytecie..
Maju vsak svoje specifika.
Nemali by sa prebijat a dlhodobo nabijat, nad uroven napatia, kedy zacinaju plynovat. Elektrolyt nemoze volne cirkulovat, ako v klasickom akumulatore, kde eletrolyt je tekuty a ak takyto akumulator, nechame dlho plynovat, odluci sa do tej handry, cast olova a zvysuje sa vnutorny odpor, vytvaraju sa miesta, kde elektrody, prestavaju byt cinne. Takato korozia nastava, najma pri prebijani.
Teda akumulator moze byt dlhodobo aj dobijany, ale nesmie sa prekrocit napatie, pri ktorom by dlhodobo takyto akumulator plynoval. Nieje mozne ani nahradit stratenu vodu a nieje mozne merat hustotu elektrolytu.
Takto dlhodobo plynonujuci akumulator, ak sa potom raz vybije, pod napatie minimalne, okamzie sa znizi jeho kapacita. Sulfatacia odseparuje oloveny kal a akumulator je v prdeli.
U Akumulatorov AGM, nefunguje moc ani desulfatacia, pomocou tepaveho prudu, nakolko elektrolyt nemoze cirkulovat, ako v klasickom akumulatore.

Kratkodobe nabitie, na plne napatie, kedy plynuje, AGM akumulator, nemoze uskodit.
Nabijanie ked ukoncime, plynovanie prestane a napatie sa vrati na hodnotu typicku, pre akumulator na prazdno, teda okolo 12,5V.
Ako pobezi cas, podla stavu akumulatora, nezapojeny akumulator AGM, straca v priemere 5% kapacity mesacne. Nieje dovod, aby nevydrzal 6 mesiacov, nabity a odpojeny, niekde v mieste, kde nieje hlboky mraz, pod -10°C
Na jar staci dokrmit, alebo skratka nabit, pripojit a bude zas fungovat normalne.
Poziciam si z wikipedie vetu...
Startovací baterie se skladují odpojené a měly by se pravidelně dobíjet podle doporučení výrobce...
Ak teda chceme byt pedanti, tak v polke zimy, mozeme dokrmit..

Gelove baterie..
To je v podstate velmi podobne, AGM bateriam, az na to, ze su velmi citlive, na dlhodobe prebijanie, este viac, ako handrokyselinove, pretoze bublinky vznikajuce pri takomto nabijani, nemaju kde lahko unikat a ak hmota elektrod, sa zacne odlucovat, tak sa takato bateria obvykle najprv zdeformuje a nakoniec rozdrapi. Rovnako ak vysycha, vdaka dlhodobemu cyklickemu prebijaniu, tak jednotlive clanky zvatsia objem, stupne vnutorny odpor a baterka umiera. Ale umiera nie postupne, ale tak nejak naraz. Obvykle sa utrhnu elektrody v jednom clanku, ktory je najviac tepelne namahany.
Maju ale najmensie straty samovybijanim, nove aj menej, ako 1% mesacne.
Rovnako su menej citlive na mraz a pokial sa neprebijaju a len su umiestnene niekde, kde je im teplo, tak nestracaju niako dramaticky vodu odparovanim.
Problem je, ze ak sa jedna o gelove baterie startovacie, nemozu mat tak vysoky startovaci prud, ako baterie kvapalinove, alebo handrokyselinove. I ked dnes, je mozne asi vsetko.
Pri optimalnej prevadzke, ak sa neprekracuju hodnoty prudu maximalneho, startovacieho, alebo maximalneho napatia pri naiti, ci minimalneho pri vybijani, vydrzia asi najdlhsie.
Najvatsou vyhodou je, ze mozu byt prevadzkovane v lubovolnej polohe a ani otrasy im nejako neskodia. Olovo sa vdaka velkej hustote gelu, nemoze nejak dramaticky odlucovat.

V praxi teda, pokial nemate motorku v stalej pohotovosti, dlhodobo odstavenu, nieje potrebne riesit na tych 5-6 mesiacov, nejake specialne opatrenia.
Podla mna, je dolezite, najma v pripade odstavky, tu bateriu odpojit, aby palubna elektronika, nevycucala tu baterku a neznicila sa. Nabita baterka, prezije zimu aj v nevykurovanej garazi.

Napětí naprázdno nabité 6článkové baterie: 12,6–12,8 V
Napětí naprázdno vybité 6článkové baterie: 11,8–12,0 V
Napětí pod zátěží, při kterém se má ukončit vybíjení: 1,75 V (pro jeden článek)
Pro 6článkovou baterii to je 10,5 V

Všechna napětí jsou platná pro 20 °C, v případě změny teploty se musí vhodně upravit.
Hodnota udržovacího napětí se může lišit v závislosti na výrobci.
V případě dobíjení udržovacím napětím se napětí musí pečlivě nastavit, protože nízké napětí způsobuje sulfataci elektrod a vysoké jejich korozi a ztrátu elektrolytu, což významně zkracuje životnost akumulátoru.

Napětí pro občasné dobíjení baterie (12V): 14,2–14,5 V
Napětí, při kterém začíná výrazná tvorba vodíku a kyslíku: 2,4 V (pro jeden článek)
Po ukončení nabíjení baterie (12V) do plného nabití klesne napětí rychle na 13,2 V a poté pomalu na 12,6 V.


cs.wikipedia.org/wiki/Olov%C4%9Bn%C3%BD_akumul%C3%A1tor

Neverte teda nabijackam, ktorych vyrobca tvrdi, ze 14V, je trvale vhodne na trvale dobijanie.
Mozno velky akumulator, ktory ma kapacitu okolo 60-100Ah, nebude moc trpiet, lebo strata hmoty elektrod a korozia elektrod, bude velmi pomala, ale u malej moto baterie, kde strata aj mala hmoty, moze znamenat ze nenastartujeme, alebo ze sa vyrazne znizi kapacita, nieje vhodne dlhodobe nabijanie na 14V.
Tak tiez plati, ze tvorba plynu, znamena stratu vody, takze u baterii, kde nieje mozne skontrolovat hustotu elektrolytu a ani ho niako riedit, takato metoda udrzovania na 100% kapacity, nieje vhodna, lebo je to na skodu a skracuje sa zivotnost.


22.11.2016 18:53

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Brazel - šprict du dojč ? ja vôl knedige frojlajn, ich šprice immer und furt , dojč auch ;-)


22.11.2016 16:39

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Je to normalne, ked ti ta nabijacka dava len 13,7V. Mudra nabijacka by to zvladla o cosi skor... ta by nabijala pri 14,2 - 14,5V a momentalne by ti tam tieklo odhadom tak 300mA...


22.11.2016 16:10

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Momentalne 6 hodin nabijania.

I = 0.19 [A]
U = 13.71 az 13.73 [V]

Predpokladam dalsie 3 hodiny. Celkovo 9 hodin nabijania. Mne sa to zda strasne dlho, je to normalne ked mala baterka 12.41V co zodpoveda 80%?

teplota baterie je stale rovnaka izbova.

Dôvod úpravy: nefunguju niektore matematicke znacky

Upravené 3 krát. Naposledy upravil ado93 (22.11.2016 16:19)


22.11.2016 13:04

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Bateria sa nabija 2h 45min. Kedy ju mam odpojit? Ked bude prud 0A?

Prud klesa konstatne po 0.01A za 8 minut, co by znamenalo na dalsich cca 5 hodin

Pozri obrázok

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (22.11.2016 13:18)


22.11.2016 11:08

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ja sa pozastavujem pri tej nabíjačke Einhell a ten nie , ten C/10 nevie .

A s tým nabíjaním aj tu (a nielen tam) niečo píšu www.blueboxbatteries.co.uk/blog/vrla-batteries-gel-vs-a...
A tam sa im priplietlo niečo , že
VRLA batteries, both AGM and GEL, are often referred to as Gas Recombination Batteries because they do not need topping up and a large percentage of the gas generated on overcharge is recombined into water and in this respect they are maintenance. However, it must be remembered that when being overcharged both types will give off explosive hydrogen and oxygen and they must never be installed in sealed enclosures or where ventilation is restricted.

Raz , v jednej dielni , sa man opýtal , že ako má vedieť , či tú autobatériu dobíja , hovorím mu "Tak si prisvieť dovnútra" .
Zlá rada , lebo si prisvietil ... zapaľovačom . :'( >:-) Šťastie , že mu oči nezasiahlo . 8-)


22.11.2016 10:52

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ak vies zabezpecit, ze do tej baterky nebude dlhodobo tiect prud vacsi ako C/10, tak tu nabijacku mozes pouzit na vsetky olovene baterky s tekutym elektrolytom, alebo AGM. To vies dosiahnut napriklad tou ziarovkou, ktoru som spominal, alebo tak, ze baterka nie je priliz vybita. Ziarovka sice nie je najstastnejsie riesenie, ale ak ta nabijacka nema ziadnu presnu regulaciu, len obmedzenie napatia, tak to ziarovkou velmi nedobabres. Ked uz vidis, ze ta ziarovka ledva svieti, tak to pripojis na priamo.

Na gelovu baterku pise vyrobca, ze to nie je. Toto by som neriesil gelove baterky ma v motorkach malo kto, ludia si to mylia s AGM. Gelova totiz vie dodat nizsi prud na kratko (startovaci), ako klasicka naliata, alebo AGM. Zbytocne vlacit tazsiu vaciu baterku, ked netreba.


22.11.2016 10:40

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Takže podľa logiky , ak nedáva viac ako 14,1 V , tak hurá s ňou na všetky 12V batérie ? Že by ?


22.11.2016 10:22

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: brazel: Je to uz v druhom odstavci. Nereagoval som priamo na teba, aj ked:

"Dostáva sa mu odpovede , že veď dodávateľ (einhell-cz) píše toto a to je písmo sväté , načo hneď ďalší tomu vykladačovi písma svätého dá krátky úprimný pozitívny lajk (keby mohol , tak by asi dal aj sto) , že Mishko: [dobre] asi tak nejak , no a tam začína tragikomédia... "

reagoval som na toto:

"Obsahom tej nabky, je trafo a usmernovac a orientacny, niako nekalibrovany ampermeter, skor len indikator tecuceho prudu. Napatie na prazdno, je vyssie ako 15V a pre gelovku, alebo AGM handrokyselinovu, moze byt smrtelna, ak sa necha baterka pripojena prilis dlho.
Ziadna automatika v nej nieje.
"

Dôvod úpravy:

"Die Ladeelektronik begrenzt die Ladespannung auf 14,1 V" moja nemcina nie je boh vie co, viem si vypitat pivo, rezen a ucet :-D

Tiez netvrdim, ze by som tomu slepo doveroval. Treba overit, ale ked to tam raz do popisu napisu, preco by to tak nemohlo byt? Technicky vyriesit je to otazka desiatok centov max zopar eur.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (22.11.2016 10:31)


22.11.2016 10:14

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

brazel
 Kávičkár 

Ikona

janoval , preboha ... by som tak ako Mishko skor doveroval vyrobcovi, alebo udajom zo stitku, alebo dokumentacie
A ja som tam vložil opis od koho ?
Okrem toho model BT-BC 10 E už nemecká firma v Nemecku ani neponúka !!!


22.11.2016 9:39

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: brazel: slovencinu som nestudoval. A mylit sa je ludske, z toho mi vypliva, ze aspon viem, ze nie som hovado :-D

Pri tej pekelnej nabijacke by som tak ako Mishko skor doveroval vyrobcovi, alebo udajom zo stitku, alebo dokumentacie, ako nejakej internetovej diskusii. Samozrejme aj svojho cinskeho Imax-a som najprv premeral, ci neklame predtym ako som ho nechal samostatne pracovat. ;-)


22.11.2016 9:32

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Plazivec: uz nemam energiu ti nic vysvetlovat. Do plne nabitej baterky zdravy regulator prud netlaci. Vsetok prud ktory potecie do akumulatora nabiteho na 100%, rozumej vsetka sira z elektrod je uz v kyseline. Niet dalsej siry na reakciu, nastava uz len elektrolyza vody.

Ak si myslis, ze pri vyvoji hardware-u nepotrebujes znalosti elektrotechniky a elektroniky, tak si ozaj odbornik na vsetko.


22.11.2016 9:28

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

plazivec - nechcem vobec vstupovat do vasho sporu s janovalom len ma zaujalo ze

"baterke je vždy lepšie na nabíjačke, ako v motorke"

ja z elektriny viem urcite radovo menej ako vy dvaja ale skus mi vysvetlit rozdiel medzi dobijanim reglerom / alternatorom v motorke a medzi dobijanim nabijackou, dik


22.11.2016 9:24

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Mishko

Batterieladegerät BT-BC 10 E
Artikelnummer: 1050850

Schutzisolierter Aufbau
Ladeelektronik
Stahlblechgehäuse
Tragegriff
Eingebautes Amperemeter
Überlastungs-, Verpolungs- und Kurzschlussschutz
Ladeleitung mit kräftigen Polzangen
Geeignet zum Laden von Starterbatterien in Kraftfahrzeugen

Leistungsstarkes, automatisches 12 V Elektronik-Ladegerät. Über das eingebaute Amperemeter kann der momentane Ladestrom sicher abgelesen werden. Die kräftigen Polzangen gewährleisten einen optimalen Kontakt zu den Batteriepolen. Am handlichen Tragegriff kann das Gerät sicher transportiert werden. Die Ladeelektronik begrenzt die Ladespannung auf 14,1 V (WU-Kennlinie). Eine Überladung der angeschlossenen Batterie ist dadurch unmöglich, der Lagevorgang muss nicht überwacht werden. Das Ladegerät ist zum Laden von nicht wartungsfreien oder wartungsfreien 12V Starterbatterien (Blei-Säure-Batterien) die bei Kraftfahrzeugen eingesetzt werden bestimmt. Das Gerät ist nicht für Blei-Gel-Batterien geeignet. Auch Erhaltungsladungen selten genutzter Batterien können mit diesem Gerät problemlos durchgeführt werden.

Einhell je akosi firma sídliaca v Nemecku (Landau an der Isar) , už dlhé roky ponúkajúca jednoduché a lacné produkty (produkované , podľa mňa , v Číne a už v časoch , keď sa ešte všetko v Číne nevyrábalo)
A pohľad na tú nabíjačku opísal už Merlin00 , ja síce viem o elektrike to , že kope , ale také nabíjačky ako ten Einhell vyrábali hádam už aj ZVT za socíku .

Merlin00 , Einhell nie je jedno peklo , ale iba peklo , ein sa tu neprekladá , to len Volkswagen zaplatil milióny za reklamu a v našich televíziách bol reklamný slogan VW - das Auto prekladaný ako VW - to auto . Uši to pílilo . 8-) :-)
To musela byť parádna krava , čo to tak preložila , po nemecky zrejme iba zo slovníka , ale možno mala iné prednosti a ťahala ako v tom vtipe o (voľakady slávnych) cigaretách , keď sa jednej opýtali
"Za koľko vyfajčíte Spartu ?" a odpoveď bola "Za dve hodiny aj s náhradným brankárom !"


Dôvod úpravy: adresát

Toto musím ... sýra a kyselina sýrová ... >:-) :-D >:-)
S diplomom . 8-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (22.11.2016 9:28)


22.11.2016 9:23

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: janoval: No aj keď máš informatiku, tak si moc toho z elektriky na tej fakulte nepobral. Napätie baterky je vždy nižšie ako napätie na výstupe z reglera, tzn. že aj do plne nabitej baterky tečie nejaký prúd. Že dostáva záhul som myslel to, že jazdením sa baterka neustále vybíja, nabíja a že baterke je vždy lepšie na nabíjačke, ako v motorke, keď ti toto nedochádza, tak vráť diplom.


22.11.2016 9:16

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Jelcan
 Kávičkár 

Ikona

Pre Ado93 a aj ostatných:
možnom nám to pomôže:

Baterky, batérie, akumulátory a podobná háveď, ktorá nám dokáže znepríjemniť život.

a ešte jeden článok:
Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií


22.11.2016 9:14

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: brazel: s Merlinom je to ako s Ficom. On priblizne vie o com toci. Ale rozprava o niecom, comu ovecky nerozumeju a preto mu to vsetko zozerku aj s chybami.

Kokotiny:
1. "Pouzite nabku, ktora ma automatiku a vypne sa, ked dosiahne napatie, okolo 14V"

- pri 14V je nabita tak na 80%. Vtedy sa prechadza z nabijania konstantnym prudom, na nabijanie konstatnym napatim.

2. Ak gelovu baterku, zabudnete jeden, dva dni, na nabijacke, ktora ju prebije, na napatie vyssie, ako 15V, tak sa zasulfuju elektrody.

- Elektorda sulfatuje, ked je baterka vybita. Ked je plne nabita, tak vsetka syra je v elektrolyte ~ kyselina syrova. Pri prebijani sa deje uz len elektrolyza vody. Z baterky sa uvolnuje elektrolyt v podobe rozlozenej vody na vodik a kyslik. Ked klesne elektrolyt a obnazi elektrody, tak tie coroduju, oxiduju.

Brazel kokotina:

1. "A okrem toho , ak má "dvojmesačná" AGM batéria už teraz len 12,41 V , tak asi nebude veľmi frišná a určite nie dvojmesačná .
Alebo jej niekto zakrútil krkom hneď po kúpe ."

- Napatie nic nenapoveda o stave alebo kapacite akumulatora, len o tom na kolko % je nabita. Moze byt nizsie, ak je skratovany niektory clanok, ale to uz potom nie je akumulator, ale elektricky odpad.

plazivec kokotiny:

1. Keď sa v lete jazdí, baterka dostáva iný záhul. A tu špekuluje niekto jak Beta s piču.

- Predpokladam, ze si myslel iny zahul, ako nenabita baterka v zime :D kedze reco bola o dobijani akumulatora v zime.

2. Ja len toľko, že keď ideš 400-500km, tak asi je baterka na 100 percent a predsa do nej regler tlačí 14,5V

- 14,5 netlaci, ak je zdravy tak ma napatie na vystupe 13,8 do 14,1. A ked je baterka na 100%, tak pri tomto napati uz do nej netecie ani prd a uz vobec do nej netlaci ziadne volty :-D Keby ju prebijal co i len trochu, rychlo by ti z baterky elektrolyt vyfucal, alebo by ju nafukol.


Re: brazel: Preco tym nenabijat gelovu baterku je uz na inu debatu. Ale uz sa mi nechce... Gelovu baterku davat do niecoho so startrom, je zbytocnost.

Re: Plazivec: To ze niekto ma elektrotechnicku priemyslovku a prd elektrike rozumie som zazil na vlastnej kozi. 60% spoluziakov z mojej triedy tej elektrike nerozumeli ani prd. Na vyske to bolo velmi podobne, aj ked som nebol na fakulte elektrotechniky, ale informatiky no so zameranim na hardware. Ak ma chces dalej pouzcat o elektrika, kludne mozes. Rad sa pobavim.






22.11.2016 9:08

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vratim sa k povodnemu oziveniu temy

Zdravim
Chcem sa spytat ohladne baterie na zimu. V motorke je asi 2 mesacna baterka. A co som sa bavil s jednym chlapom ktory predava baterie povedal ze tieto bezudrzbove nemam nijako riesit, staci ked bude v teple. Mam garaz kde nieje pod 15° nikdy takze ju mam nechat celu zimu v motorke a nic sa jej nestane. Ze ak chcem tak raz mesacne mam nastartovat a nechat motorku zohriat.

na zaklade prispevkov co som cital tak som nasiel aj ludi co toto potvrdili tuto teoriu

napr tu kolega pise (TomasVFR):
"z vlastnej skusenosti viem ze gelovu baterku netreba nabijat a vydrzi min 6 rokov ked ti motorka dobija jak ma"

presne toto mi povedal ten chlap.

ako to teda robit? nabijat ju? nenabijat ju? vobec sa do toho nevyznam.

ide o tuto bateriu:
Novelbat AGM YTZ14-BS
jamimoto.sk/index.php?route=product/product...


ze tieto bezudrzbove nemam nijako riesit, staci ked bude v teple. - nie je pravda, bezudrzbove baterky su myslene v zmysle ze netreba dolievat destilku a nie ze ju netreba dat na nabijacku


Ze ak chcem tak raz mesacne mam nastartovat a nechat motorku zohriat. - najlepsi sposob ako znicit baterku. Neexistuje aby sa ti odber ktory zoberie starter dobil pocas toho kratkeho casu co sa ti motorka zohreje + kazdy zbytocny studeny start je skratka zbytocny


"z vlastnej skusenosti viem ze gelovu baterku netreba nabijat a vydrzi min 6 rokov ked ti motorka dobija jak ma" - uplna blbina. Okrem toho ze si ludia mylia pojmy akozegelova (merlin ju nazyva handrogelova) a skutocne gelova baterka.

plus treba zvazit fakt ze zijeme v dobe kedy ma kazdy druhy na motorke GPS a dva tri dalsie elektrospotrebice (nezriedka z Číny).

Ja nabíjam moju handrogelovú baterku každý mesiac 1-2x a nabitie netrba nikdy menej ako 30 min. Uplne rovnaky status bol ked som mal v tej iste motorke Oddysey AGM (kto sa orientuje medzi baterkami tak vie ze toto je "mercedes" medzi baterkami. Nechce sa mi vobec riesit nejaku skrytu spotrebu. Baterku od motorky neodpajam lebo potom sa mi vynuluju servisne intervaly a zacne svietit servis.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.11.2016 9:19)


22.11.2016 8:55

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Mishko
 Skútrista 

Ikona

brazel: V anglickom texte na einhell.com nic take nie je.

products.einhell.com/com_en/cleaning-car-accessories...

Aj tam im to akosi vypadlo?


22.11.2016 8:46

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: janoval: Vidí sa mi, že nemáš ani páru o tom, ako to funguje a uchyľuješ sa k osobným urážkam, ja mám strednú elektrotechniku a aj keď už je to dávno, tak si základné veci pamätám a tebe nič nehovoria slová ako potenciál a rozdiel potenciálov a čo to vlastne je napätie, iba si trochu múdrejší ako hovno.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (22.11.2016 8:46)


22.11.2016 8:41

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Nosnou časťou ale je Merlin00 proti všetkým (blbom) + snaží sa to vysvetliť aj tým menej zdatným , ibaže ...

Dostáva sa mu odpovede , že veď dodávateľ (einhell-cz) píše toto a to je písmo sväté , načo hneď ďalší tomu vykladačovi písma svätého dá krátky úprimný pozitívny lajk (keby mohol , tak by asi dal aj sto) , že Mishko: [dobre] asi tak nejak , no a tam začína tragikomédia
Keby si tí dvaja (aj ďalší) prečítali aj iné stránky , (napr.originál Einhell) , tak by možno zistili , že čecháčkom akosi z textu vypadla veta :

Das Gerät ist nicht für Blei-Gel-Batterien geeignet.


čo (samozrejme) okamžite veci stavia do iného svetla , lebo jediné , čo tá nabíjačka vie , že je obmedzená na najvyššie napätie 14,1V (elektronikou 8-) :-))) ) , to ale stačí na tvrdenie , že nemôže prebíjať . >:-) :-)))


22.11.2016 8:03

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

tu je uz zas tolko mudrosti popisanych, ze nema zmysel sem dalej prispievat.

Ako takmer kazda tema, tak aj tato na motoride moze is rovno na smetisko, kvoli zopar trolom, ktori si myslia, ze vsetkemu rozumeju....

Re: Plazivec: nejaku teoriu si niekde vyguglil, len tomu nerozumies. Nerozoznavas ani medzi napatim a prudom. To ze vies co je ohmov zakon, este neznamena, ze mu aj rozumies.


22.11.2016 7:10

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: janoval: Viem dobre, čo je ohmov zákon... Teleso, ponorené do kvapaliny...
Ale teraz bez srandy, podľa čoho si myslíš, že sa riadi prúd, tečúci z reglera do baterky? No asi podľa napätia na výstupe z reglera, pretože čím vyššie napätie, tým vyšší prúd. Tu vstupuje do toho vnútorný odpor batérie a tvrdosť zdroja, čo je vlastne tiež vyjadrenie vnútorného odporu zdroja.
Ľudovo povedané, prúd je pri konštantnom napätí tým vyšší, čím je baterka vybitejšia a čím je zdroj silnejší.
A skús si u svojej motorky prepočítať max nabíjací prúd podľa výkonu alternátora a spotreby motorky.
Ak mi odpovieš na dve otázky správne, zaplatím ti pivo a pol deci.
1. aká je jediná neznáma hodnota pri tom prepočte - istý jeden spotrebič, o ktorého spotrebe bez merania sa nikde papierovo nič nedozvieš.
2. Či baterka dostáva väčší záhul pri prevádzke /štarty, krátke časté jazdy, dlhé jazdy, atď atď/, alebo pri vegetovaní na nabíjačke, teda, čo vlastne škodí oloveným platniam viac.


Dôvod úpravy: garamatika a prvopis

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (22.11.2016 7:11)


22.11.2016 6:57

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: ado93: Sorry, akosi mi to vypadlo, takže podľa odkazu nemáš žiadnu gelofku, ale obyčajnú handernú, takže sa nemusíš ničoho báť.


22.11.2016 0:42

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pirates, ale tvoja GL 1800, ma tiez alternator, rovnako ako moje BMW.
Tam ti nic kurit nebude, ak tu baterku budes trapit nejakou divokou nabijackou.
Jedine co odide, ak sa bude prebijat, je baterka.
Ale vo vatsine moto, kde je magnetto, tak aj pri vypnutom kluciku, je pripojeny cez main fuse ten regulator.
Jednoducha skuska spravnosti.
Na moto, ktora ma magnetto a regulator skratovaci, odpoj baterku, vypni klucik, pripoj na miesto nej, laboratorny zdroj z prudovym obmedzenim. Napriklad 0-20V 100mA-1A.
Prudove obmedzenie nastav na 1A a pomaly zvysuj napatie. Pri spravnej funkcii regulatora, pri cca 13,8V bude zacinat stupat prud a pri cca 14V a malicko mozno viac, 14,2, bude cely prud tiect cez regulator. Napatie stupat uz nebude. Po kratkej chvilke, bude citit male oteplenie toho regulatora.
Niektore regulatory, ale to naozaj maloktore, to maju spravene malicko inak, takze by si sa v pripade podobneho pokusu, nedomeral podobneho vysledku. Jedna sa povatsinou o male skutre a mopedy, ktore bud nemaju bateriu, alebo nemaju starter, ale maju bateriu, len na obrysove svetla a blinkre. Tam je regulator od baterie oddelny diodou, bateria sa krmi len relativne malym prudom. Podobne platilo aj u malych moto, kde bol ULO box. Tam bol vstavany maly NiCd akumulator, alebo externe, mala olovena baterka. Princip regulacie bol odlisny, na dasi clanok.
Preto tvrdim a tvrdit budem, na nabijanie treba z rozumom.
Kto nejazdi v zime, alebo nema pohotovostne vozidlo v zimnom rezime, nemusi udrzovat bateriu handrokyselinovu, alebo gelovu vobec. Staci odpojit dobit a nechat do jari v klude.
Klasicke kyselinove baterky z tekutym elektrolytom, by sa mali aspon raz, dva krat pocas zimy dokrmit. Alebo vybrat a mat doma v teple.
Niekto, komu nezalezi na spotrebe el. energie, moze mat pripojenu celu zimu v garazi nejaku nabku inteligentnu, to neuskodi, ale zabere do penazi. Kludova spotreba niektorych udrzovacich zdrojov, je aj 10-20W.. Niektore aj viac zeru.
To je skratka na zvazenie osobnych priorit.



21.11.2016 23:46

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

ale no tak pani gelovu bateriu nikto na motorke nema ale iba bezudrzbovu AGM to nie je to iste 14,a nieco V je palubne napetie ked sa spusti alternator samotnu baterku nenabijete na viac ako 13 a nieco V to by ste ju museli nabijat 24 V nabijackou na nakladaky staci iba zastartovat a hned to spadne na 12 V baterka pocas leta ziaden zahul nema mozes prejst za den aj 5 000 km od toho je tam regulator napetia ktory bateriu odpoji a skratuje prebytocne napetie napetie do kostry pocas nastartovaneho motora valite na alternator nie na bateriu motorka ma predsa rovnako ako auto dva obvody vybitu aj trochu vybitu baterku normalne naper autonabijackou s prudom 5,5 A hovori sa tomu rychlonabijanie staci nejakych 10 minut a je nabita rovnako ako keby ta natacal cez kable z auta pri cene baterii do motorky je zbytocne cokolvek spekulovat


21.11.2016 23:00

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Plazivec: nechcem sa ta dotknut. Ale pokial sa nenaucis dve zakladne veci, tak sa s tebou o elektrike bavit nebudem.

1. Čítať!

2. Ohmov zákon!


21.11.2016 22:57

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: [dobre] Dakujem, tak rozsiahle som to ani nečakal, zas som múdrejší :-)


21.11.2016 21:59

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Re: Plazivec: napisal som aku mam nabijacku a aku bateriu hned na zaciatku.

Zajtra dam vediet ako to prebehlo.


21.11.2016 21:50

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Merlin00: "Never vsetkemu, co je napisane, pokial si to neoveris rozborkou a pripadne meranim."

No.

Ak Apple (Samsung, SONY...) napise do specifikacie svojho smartfonu ze obsahuje napr.GPS modul tak si to rozborkou urcite overovat nebudem, natolko zdatny nie som a okrem toho si myslim ze sa to da risknut a jednoducho im verit ze neklamu.

Nieco podobne to bude aj v pripade nabijacky od Einhell (teraz nehovorime o kvalite prevedenia) - tam som iba reagoval na tvoje tvrdenia. Kedze vyrobca tvrdi presny opak tak - pri vsetkej ucte - verit budem skor vyrobcovi.

Okrem toho som ju sam par rokov pouzival bez akehokolvek dozoru a nikdy s nou nebol ani najmensi problem - a to bola zapojena na baterke niekolko mesiacov nonstop. Podla uzivatelskych recenzii na webe nemam tuto skusenost len ja ale aj stovky inych. Uz ju nepouzivam lebo Optimate4 je daleko inteligentnejsia ale sluzila mi dobre.

PS Mam skutocne velmi ale naozaj velmi daleko k tomu aby som "zozral" vsetko co je napisane, ved papier znesie vsetko a web este x-krat viac.


21.11.2016 21:38

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: Mishko:
Mam na mysli tu nabijacku einhell.
Optimate je v pohode, to je nieco uplne ine.
Jej lacnejsia sestra, alebo taka "cinderella domaca", je napriklad nabka z Lidlu.
Nema sice moznost udrzovacieho rezimu, ani paralelneho rezimu, naprikald do karavanu, len nabije a vypne, ale aj to uplne staci.


21.11.2016 21:23

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: janoval: Ja len toľko, že keď ideš 400-500km, tak asi je baterka na 100 percent a predsa do nej regler tlačí 14,5. Ako Merlin správne poznamenal, ide o to, aby napätie neprekročilo u gelofky 14,7V. Chlapec by mal napísať, akú baterku má a potom sa tu môže špekulovať okolo. Ale v živote som ešte nepočul, že bojím sa dať baterku na nabíjačku.
Na druhej strane mi je jasné, že môže mať doma "nabíjačku" typu Merlin45, dióda, žiarovka, alebo vylepšený model Merlin90 dióda žiarovka kondík vypínač a vtedy si ju samozrejme odpíše, lebo ako sa hovorí, ľudia sú ...ti, len ja som pako, že som na to prišiel tak neskoro.
Ale aj na to je liek, volá sa gúgle. To za našich čias nebolo, cyklostyl bol luxus.

Dôvod úpravy: Zabudol som, kúpil som si na motorky Optimate4. A je kľud.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (21.11.2016 21:25)


21.11.2016 21:16

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: Mishko:
Never vsetkemu, co je napisane, pokial si to neoveris rozborkou a pripadne meranim.
Vatsinou tie nabijacky neobsahuju nejaku velmi duchaplnu elektroniku, nanajvys nejaky transil, alebo cosi podobne na vystupe.
Vyhodou tej nabijacky je jednoduchost, ak ti nevadi, ze ten trafak zere stale elektrinu, ked je aj nezapojena bateria na svorkach, alebo aj nabita baterka, tak je to ok.
Mozno je to nejaky pokrokovy model, ktory naozaj obsahuje nejaku elektroniku, ale podla toho budika, by som tomu proste neveril. Ak by obsahovala ta nabka, aspon nejaky regulacny clen z tyristorom, spatnou vazbou a ukoncenim nabijania, tak by mala aj nejake dalsie stavove indikatory, pripadne nejaky save mod, a ine.
Paralelne nabijace do karavanov, clnov a ineho, na zabudovanie, alebo aj dokrmovanie palubnych baterii, alebo paralelnu prevadzku, vyzeraju trocha inak.
Ja niesom neomylny, ale nejaku tu karavanovu, alebo malu elektriku na lodi, som robil od piky, alebo opravoval, takze nieco malo o tom viem.

Preco odpojovat baterku, pri nabijani v motorke...

Pretoze ak motorka, nema klasicky alternator, ako auto, tak ma magnetto, ktore ma regulator skratovaci.
Ten regulator, ked sa pripoji ku nemu baterka, ktora je nabijana a nabijacka sa snazi dosiahnut, nejaky nabijaci cyklus, tak cast energie v spicke, alebo po prekroceni napatia regulatora, teda onych cca 14V, a malo viac, zacne ten regulator regulovat, teda vyrabat teplo.
Sice ochrani bateriu pred prebijanim, ale ak sa pripoji dostatocne vykonna nabijacka, ktora nema obmedzenie vrcholoveho napatia, tak sa moze polahky regulator ukurit. To plati najma pri dlhodobom nabijani, pri zimnej odstavke.
Samozrejme inteligentna nabijacka ho neukuri, ale transformatorova nabijacka, ktora proste tlaci, az do nejakeho vrcholoveho napatia, ktore je obmedzene, len vinutim trafa, tomu da pekne na prdel.
Uplne naj zabijak, su nabijacky, ktore maju tzv. Start hilfe, teda odbocku na trafaku, ktorou sa prepnu do rezimu, sice kratkodobeho, ale vedia dat vykon okolo 1kW kratkodobo, alebo par 100W aj dlhodobo. Napatie na prazdno, je okolo 20V a viac.
Sice velku autobaterku neznicia, ale ked sa na to zabudne, tak po 20 minutach, taka 60Ah baterka uz aj veselo vari.
Regulator v motorke to nema sancu prezit. Jedine ze vypali pojistku main fuse, ktorou je chraneny ten regulator. Ale zakon schvalnosti a Murphyho zakon je neuprosny, regulator sa zachova obvykle ako hrdina, svojou smrtou, ochrani pojistku.

V aute je to inak, alternator ma velky 3f usmernovac a reguluje sa cez rotor, takze nabijat baterku je mozne zapojenu v systeme palubnej siete. Cez diody nepretecie do vinutia nic naspat. Altenator je pripojeny vlastne stale, na strane diod, obvykle nema ziadne odpojovacie rele, ako to mali napriklad dynama.
Ale tiez je dobre premyslat, ked sa to pripaja, ak je mrtva baterka a nabijacka je trafakova, bez obmedzenia spickoveho napatia, vie to v modernych autach napachat skodu.
Vzdy by sa malo ratat z tym, ze baterie a nabijacky, su zdroje energie, ktore vedia pri nespravnom zaobchadzani, narobit skodu.
Nemyslim tym prave pripad, ked sa neodpoji najprv minus a klucom na pluse, sa skratuje o nadrz...




21.11.2016 20:55

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

kiko11
 Turista 

Ikona

Mishko: [dobre] asi tak nejak


21.11.2016 20:16

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Merlin00:"...Einhell, znamena jedno peklo. Je to nabijacka nudzova a aj velku autobateriu, by som snou nabijal len pod dohladom.
Obsahom tej nabky, je trafo a usmernovac a orientacny, niako nekalibrovany ampermeter, skor len indikator tecuceho prudu. Napatie na prazdno, je vyssie ako 15V a pre gelovku, alebo AGM handrokyselinovu, moze byt smrtelna, ak sa necha baterka pripojena prilis dlho.
Ziadna automatika v nej nieje.
Pokial uz teda pouzit, tak len na dobu, ked je clovek v garazi a skontroluje multimetrom napatie na baterke. Bez dozoru nenechavat. Mala motobaterka nebude rada."


Nuz, toto sa o predmetnej nabijecke pise na Einhell.cz:

Nabíjacia elektronika obmedzuje nabíjacie napätie na 14,1 V (WU - charakteristika). Preťaženie batérie je teda nemožné, nabíjací proces nemusí byť sledovaný. Táto nabíjačka je automatickou nabíjačkou, t.j. je určená predovšetkým na nabíjanie bezúdržbových batérii ako aj na dlhodobé nabíjanie a udržovanie nabitého stavu batérii, ktoré nie sú trvale v prevádzke, napr. pre člny, kosačka a podobne.

Zdroj: www.einhell.cz/x63477/nabijecka-baterii-bt-bc-10-e-einh...

P.S. Mam aj tuto ale pouzivam Optimate4, kontinualne celu zimu. Posledne 4roky na jar vzdy startuje na brnk.


21.11.2016 20:05

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Re: brazel:
motorku som mal bez baterie (MX)

bateria ma urcite 2 mesiace (2.5 asi). Poslednych 4-5 startov bolo cca 5km, takze 80% stav baterie nemyslim ze je zly. A celkovo moc nenajazdila dlhsiu dobu.


21.11.2016 19:46

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Však si motorku mal aj doteraz , tak čo robíš scény ?

A okrem toho , ak má "dvojmesačná" AGM batéria už teraz len 12,41 V , tak asi nebude veľmi frišná a určite nie dvojmesačná .
Alebo jej niekto zakrútil krkom hneď po kúpe .


21.11.2016 19:24

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Ok dam 2A poistku ak nepojde 3A ak nepojde 5A a snou to uz pojde. Pripojim voltmeter a budem to sledovat :-) po akej dobe odpojit nabijacku? 30 minut bude stacit?


21.11.2016 19:10

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ked pises, ze si nameral napatie na baterke, ta predpokladam, ze Voltmeter mas.

Ked merlin pise, ze ta nabijacka moze davat na vystupe viac ako ma v popise (14,1V). Tak pripoj Voltmeter a sleduj napatie. Ak prekroci 14,4V, tak ju odpoj. Ak je pravda, co je uvedene v popise, tak akonahle sa dostane na 14,1V, tak bude to napatie drzat a prud bude pomaly klesat.


21.11.2016 18:43

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: Pri bežnom nabíjaní je nutné odpojiť kontakty ? Trebárs aj v aute, behám len krátke trasy.
V zime ráno zvykne byť problém.


21.11.2016 18:09

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"Nabíjacia elektronika obmedzuje nabíjacie napätie na 14,1 V"


21.11.2016 18:06

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Merlin00: baterka pri nabijani dosiahne 14V niekde okolo 80%. Co s nou dalej?


21.11.2016 17:54

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Poradim len tolko, baterky gelove a handrokyselinove AGM radsej nenabijajte obyc. trafakovou nabijackou. Pouzite nabku, ktora ma automatiku a vypne sa, ked dosiahne napatie, okolo 14V
To u klasickej trafonabijacky, treba sledovat a kontrolovat. Ak gelovu baterku, zabudnete jeden, dva dni, na nabijacke, ktora ju prebije, na napatie vyssie, ako 15V, tak sa zasulfuju elektrody a baterka bude sice tahat svetla, ale starterom uz neotoci. Najma gelove su na to citlive a nedaju sa desulfovat. V lepsom pripade tento stav, gelova baterka oznami tak, ze sa nafukne.
Inteligentna nabijacka, kupena v lidli, zastane bez problemov funkciu nabky pre auto a moto baterku, bez zbytocneho komplikovaneho nastavovania a kontroly.
Ale novu baterku, AGM, alebo gelovu, staci pred zimou nabit, odpojit (staci jeden kontakt) a nechat do jari v moto, na jar ak jej chceme dobre, tak opat dobit, alebo najprv pripojit, nechat chvilu zapnute svetla, aby sa pomaly aktivovali elektrody, dobit nabijackou a druhy den nastartovat a hura zas zacne sezona.

Mne ako elektrotechnikovi-ezoterikovi, staci na nabijanie jedna dioda, jedna ziarovka, pripadne kondenzator a snura z vidlicou na 230V.
Samozrejme musi sa vybrat z vozidla takto nabijana bateria.
Ku tomu inteligentny casovy spinac a je mozne udrzovat baterku celu zimu.
To ale nieje navod na seba/zabitie, ale spomienka na to, ako sa to robilo kedysi.

P.s...
Nomen omen..
Einhell, znamena jedno peklo. Je to nabijacka nudzova a aj velku autobateriu, by som snou nabijal len pod dohladom.
Obsahom tej nabky, je trafo a usmernovac a orientacny, niako nekalibrovany ampermeter, skor len indikator tecuceho prudu. Napatie na prazdno, je vyssie ako 15V a pre gelovku, alebo AGM handrokyselinovu, moze byt smrtelna, ak sa necha baterka pripojena prilis dlho.
Ziadna automatika v nej nieje.
Pokial uz teda pouzit, tak len na dobu, ked je clovek v garazi a skontroluje multimetrom napatie na baterke. Bez dozoru nenechavat. Mala motobaterka nebude rada.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (21.11.2016 18:02)


21.11.2016 17:49

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Plazivec: dobre pises, ze: "Keď sa v lete jazdí".

Ked sa jazdi, baterka sa vzdy dobija a tesi sa pevnemu zdraviu.

Horsie je, ked sa v zime nejazdi. Baterke neskodi, ked je nabita, jej skodi, ked je vybita. Preto je dobre ju obcas dobit, ked sa nepouziva.

Pozri obrázok


Po zime tu zas pribudnu nove temy, ze motorka nestartuje.


21.11.2016 17:34

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

No spekulujem, lebo sa do toho absolutne nevyznam a nechcem novu bateriu znicit tym, ze ju pripojim na nabijacku.

Dakujem janovalovi za vysvetlenie ako to funguje ;-)

Dôvod úpravy: Madarcina

Upravené 2 krát. Naposledy upravil ado93 (21.11.2016 17:37)


21.11.2016 17:27

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Keď sa v lete jazdí, baterka dostáva iný záhul. A tu špekuluje niekto jak Beta s piču. :-D :-D :-D


21.11.2016 16:30

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

odpisal som ti

v skratke:

Dobit po mesiaci tu baterku tou nabijackou mozes, sleduj rucicku ampermetra, ci nevylezie priliz cez 1A, nemala by.

Uplne vybitu baterku by som tou nabijackou nenabijal, ak sa tam niekde neda obmedzit prud.

Ak uz by si tu baterku nejako aj vybil, startovanim, zabudnes zapnute vyhrievane rucky, alebo podobne. A nezozenies vhodnejsiu nabijacku, tak do serie medzi baterku a nabijacku 12V 15W ziarovku, aby tam netiekol vacsi prud ako 1,5A.... Ale to je take sedlacke riesenie, kedze ta baterka by sa mala nabijat konstantnym napatim s obmedzenym prudom.


21.11.2016 16:06

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Re: janoval: poslal som ti spravu

Bateria ma 11.2Ah

nabijacku mam takuto:

nabijacky-a-startovacie-boxy.heureka.sk/einhell-blue-bt...

Kedy ju mam pripojit na nabijacku? ked bude kolko Voltov?


21.11.2016 15:36

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Odpojil som +. Odmeral baterku, ma 12.41V. Za mesiac pojdem odmerat a uvidim co dalej. Ale myslim ze 4 mesiace musi vydrzat pri teplo cca 15°.

Kondicke jazdy urcite neplanujem. Ale chcem tuto baterku vyriesit, lebo je tolko nazorov ze si neviem vybrat, kedze sa do toho vobec nevyznam a nerad by som pokazil novu bateriu.
Problem ako pri retazi, alebo kedy menit olej ci pred alebo po zime, kazdy hovori nieco ine :-D ale to som si uz vybral :-D


21.11.2016 15:34

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

AGM nie je gelova baterka. To ze je "bezudrzbova" to je pravda - neda sa dolievat ani odmerat hustota elektrolytu. Pre pouzitie v motorke ja asi aj vhodnejsia ako gelova.

Ja osobne by som tiez baterku nenechaval na nejakej udrziavacej nabijacke.

15 stupnov je pre baterku v pohode. Ked je nabita, tak jej nevadi ani mraz.

Neviem kolko mesiacov rocne jazdis, ale dlhsie ako 3 mesiace bez dobijania by som baterku nenechaval. Ona sa vybija aj sama, nemusi mat ani ziaden odber z motorky, ale je pravda, ze sa samovybija menej ako klasicka naliata olovena baterka.

Zhruba raz za mesiac alebo dva dobij normalnou nabijackou na to urcenou. Ak mas alarm, tak castejsie. Nemusi mat nastavenie prudu. Len jej max prud by nemal byt byt vyssi, ako je desatina kapacity baterky. C/10. Tvoja baterka je asi 14Ah. Tak na stitku nabijacky pozri max prud, ak je menej ako 1,4 A, tak je uplne v pohode aj na vybitu baterku.

Nechcem ta velmi domotat, ale aj kedby ta nabijacka vedela dodat vacsi prud a ty budes len dobijat baterku ( Nie vybitu! ) po mesiaci, tak je to v pohode.

Pre maximalne pohodlie, nemusis ani baterku odpajat, ani sedaldlo davat dole. Sprav si na nabijacku koncovku do 12V zasuvky. Prides k motorke pohodlne pripojis, nechas dobit, pohodlne odpojis.

Prestartovanie v zime je podla mna somarina. Nechapem na co to je dobre. To sa radsej chod par km previest, ked je teplejsie.


21.11.2016 15:32

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

joscu
 Kávičkár 

Re: ado93: radsej usetris baterku ako motorku ? v zime ked budes prestartovavat motorku viacej jej uskodis ako pomozes


21.11.2016 15:13

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Pulinsky
 Kávičkár 

Ikona

Alebo si daj kondicnu jazdu kazdy mesiac pocas zimy ako ja a dobijes :-D


21.11.2016 15:10

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

a startovat kazdy mesiac ci sa vyprdnut na to a na jar zapojit a jazdit?


21.11.2016 15:09

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

joscu
 Kávičkár 

Re: ado93: tak ako pisal merlin odpoj jeden kablik a necha tak


21.11.2016 14:58

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Prave o tom nabijani mi hovoril, ze by sa vobec nemala bateria nabijat. Jedine starou nabijackou, kde sa da presne nastavit prud. Ziadne pulzne, udrziavacie ani automaticke nabijacky. Tak ja teraz neviem ci ju nechat tak, len odpojit a na jar nastarovat a motorka ju dobije.

Dôvod úpravy: gramatika

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (21.11.2016 14:59)


21.11.2016 14:53

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pokial mas garaz, kde nemrzne, dolezite je, aby baterka sa nevybila na moto z odberom, hoci minimalnym, ale predsa len nejakym..
Teda odpojit aspon jednu svorku a nechat tak.
Ak chces si byt uplne isty, tak ju po odpojeni nabi, trebars nabkou z lidlu a nechaj tak az do jari.
Na jar, celkom pomoze, ak ju pred prvou jazdou a prvym startovanim znova dokrmis, inteligentnou nabijackou.
Tym je to vyriesene, lebo gelova, alebo handrokyselinova, ma minimalne samovybijanie, na rozdiel od klasickej z tekutym elektrolytom.


21.11.2016 14:46

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Zdravim
Chcem sa spytat ohladne baterie na zimu. V motorke je asi 2 mesacna baterka. A co som sa bavil s jednym chlapom ktory predava baterie povedal ze tieto bezudrzbove nemam nijako riesit, staci ked bude v teple. Mam garaz kde nieje pod 15° nikdy takze ju mam nechat celu zimu v motorke a nic sa jej nestane. Ze ak chcem tak raz mesacne mam nastartovat a nechat motorku zohriat.

na zaklade prispevkov co som cital tak som nasiel aj ludi co toto potvrdili tuto teoriu

napr tu kolega pise (TomasVFR):
"z vlastnej skusenosti viem ze gelovu baterku netreba nabijat a vydrzi min 6 rokov ked ti motorka dobija jak ma"

presne toto mi povedal ten chlap.

ako to teda robit? nabijat ju? nenabijat ju? vobec sa do toho nevyznam.

ide o tuto bateriu:
Novelbat AGM YTZ14-BS
jamimoto.sk/index.php?route=product/product...


28.02.2012 18:22

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Husqvarna346XPP
 Jogurťák 

Ikona

a ma niekto tuto? motoride.sk/?P=inz_detail&ID=204849


28.02.2012 13:35

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

LukyTV: kvalitna uzavreta baterka ma (mala by mat) ochranny ventil, aby ju neroztrhlo. Cize ked jej das velky prud, tak plyn ktory sa nestihne "rekombinovat" na opacnej elektrode, sa jednoducho vypusti von. Tym stratis kapacitu. Ked ju budes nabijat spravnym prudom, tak sa nic nestane.


28.02.2012 13:01

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

matko66
 Kávičkár 

Ikona

Kamarát má tú Bosch nabíjačku asi ta pol roka ju používa a zatiaľ mu funguje.
Ja mám tú Tronic, pred tromi rokmi som ju kúpil v Lidli ,funguje bezproblémovo.


28.02.2012 7:30

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Husqvarna346XPP
 Jogurťák 

Ikona

alebo tuto motoride.sk/?P=inz_detail&ID=207453


28.02.2012 7:12

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Husqvarna346XPP
 Jogurťák 

Ikona

caute ja mam zaujem o tuto www.autobazar.eu/sk/nabijacka-bosch-c3-6v12v-4990-euro-... mate ju niekto?


28.02.2012 5:59

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

matko66
 Kávičkár 

Ikona

Magneto vám nabudzovať nikdy nebude,nabudiť sa musia generátory s elektromagnetickým rotorom.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil matko66 (28.02.2012 6:00)


27.02.2012 22:03

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

>:-) Žiadna batéria "nenabudzuje magneto", keď nie je kíúč v zapalovaní. Batériu vybíja napr. imobilizér alebo hoci aj samovybíjanie.

Každá moderná motorka dobíja výrobcom montovaný alebo doporučený typ akumulátora pomocou elektronickej regulácie viacmenej ideálne, inak by akumulátory nevydržali 3-4-5 rokov... Ak je aku v moto, netreba filozofovať - a inteligentnou nabíjačkou sa tiež nedá nič pokaziť.


27.02.2012 21:44

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

žiadna moto nedobíja pulzne
gélová batéria ma náplň kyselinu sírovú vo forme gélu vy máte bezúdržbové s elektrolytom vo vate
batériu stačí na zimu odpojiť od kostrového pólu nemá sa prečo vybiť keď nenabudzuje magneto


27.02.2012 14:25

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

FRENKY
 Edvenčr 

Ikona

"gelove" baterie v skutocnosti vobec niesu gelove ako mylne zavadzaju radi predajcovia. pri moto bateriach sa použiva tzv. AGM technologia - AGM batéria je olovo-kyselinová batéria, ktorá má 100% svojho elektrolytu nasiaknutého v GLASS-Matt separátoroch (separátory s obsahom sklenených vlákien). zakladny princip je rovnaky ako u klasickych baterii a tieto baterie sa mozu nabijat standardnymi nabijackami so zodpovedajucim vystupnim napetim a prudom. vyhodne je mat plne automaticku nabijacku, ktoru nieje pri nabijani potrebne kontrolovat. automaticky sa vypne po nabiti baterie. napr. www.promoto.sk/eshop/motonabijacky/


27.02.2012 11:14

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

8-) Reklama:

V časopise MOTOCYKL 3/2012 je celkom korektne vyzerajúci porovnávací test 10 motocyklových akumulátorov, všetko s kapacitou 12 Ah.

Pre číslo 4/2012 (vyjde cca v prvej polovici marca) avizujú "megatest nabijaček" pre motocyklové akumulátory...


27.02.2012 10:54

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

inak mna by tiez naozaj zaujimalo, kedze sa tu robi taka veda ohladom nabijania gelovej baterky (nepopieram, ze k veci), ci aj motorka ako taka ma ten spravny system dobijania (pulzneho, alebo ja neviem akeho) pre tu gelovku, ked si ju kupis das do moto, napriklad starsej...???...uz sa to dakto vyssie pytal, ale zahovorilo sa to...

ja asi nemam gelovku, takze spavam kludne a ak aj nahodou mam, mam dobru nabijacku, na to ako stvorenu, ale pocybujem, ze v masine mam taky isty dobijaci zazrak na nabijanie pocas jazdy... :-~ a ak to teda dobije aj klasicky alternator, naco spekulovat so specialnou nabijackou...no neviem, neviem, zacarovany to kruh... :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DECENTBIKER (27.02.2012 10:56)


27.02.2012 10:50

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

>:-) brumm - ak je v návode, že nie je vhodná, tak nie je vhodná. Predávač ti asi nekúpi nový akumulátor... A nabíjačka nemusí nafúknuť, aby batériu zničila.

Inak "pravú" gelovku v motorke má málokto... ;-)


27.02.2012 10:41

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

TheBear
 Čoprák 

Ikona

www.slovhron.sk/optimate3.html


26.02.2012 21:23

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

LukyTV
 Kávičkár 

Ikona

dakujem za radu. na nabijanie pouzivam www.astip.cz/nabijecky-autobaterii/
dik este raz


26.02.2012 21:09

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

LukyTV-nemalo by sa uvolnit, ale moze sa


26.02.2012 20:55

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Menton
 Skútrista 

Ikona

LukyTV: gelova bateria je uzavreta, takze z nej nemozes nic vyliat, ani sa vyparit. Napr. aj zalozne zdroje na PC maju gelove baterie a tie sa bezne priebezne dobijaju niekde pod stolom v izbe, ci v kancelarii... ;-) Hlavne pouzi vhodnu nabijacku...


26.02.2012 20:20

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

LukyTV
 Kávičkár 

Ikona

mam taku otazku pri ktorej sa ukaze par chytrakov ale co? nieje hamba nieje sranda :-) uvolnuje sa vodik pri nabijani gelovych baterii alebo nieco ine ? ide mi o to ci ju mozem bez nejakeho nebezpecenstva nabijat aj u seba v izbe.


13.04.2011 18:37

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

A čo ťa stála?


13.04.2011 17:58

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

brumm
 Kávičkár 

Ikona

Takže som to riadne preštudoval a došiel som k zaveru, že nabíjačka by mala byť v pohode. Okrem iných funkcii ma aj funkciu proti prebijaniu a to znížením nabíjacieho napatia - čo je doležité pri gelovkách. Idem dnes nabíjať


13.04.2011 11:31

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

risomas
Darca Krvi  Turista 

Ikona

co si nesiel do osvedcenych a cekom lacnych optimate/acumate?


13.04.2011 11:19

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

brumm
 Kávičkár 

Ikona

Dnes som si bol v špecializovanom obchode kupiť riadnu nabíjačku /nechcel som z lidla a a ni podobne/ tak som predavačovi povedal že chcem špecialne na gelový moto akumulator. Predal mi taku malu z nabijaním 2-6-12V a nabíjacím prudom 600mA. Ale v navode je že je určena len na akumulatory olovene s kyselinou. Predavač mi povedal, že to nevadí, ale ona je určená aj na nabíjanie gelových baterií. Je to pravda? Nie že mi ju znova nafukne


05.01.2009 10:52

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

kamkoxx
 Čoprák 

Ikona

jedine co som nestihol je vymenit olej pretoze som nestihol kupit castrol. a uz som raz z jednym kamosom polemizoval preco nie hned pred zazimovanim ako to robim ja ale az pred sezonou ked podla mna to na kvalitu nema ziadny vplyv ci to je dva - tri mesiace v tej bandaske alebo v motorke. nakoniec sme dospeli k nazoru ze jediny nepriatel je vzduch ktory vplyva na olej v motore ale to je take mizive percento ze je to v podstate jedno ci sa to meni pred zimou alebo pred zacatim sezony. jednoducho ked sa otepli sadnut a ist sa vozit a neriesit udrzbu ked ju robievam ked ju zazimovavam a usetrim jeden den vozenia a vies ake to je ked po troch mesiacoch vytahujes nevies sa uz dockat a vtedy by ma ta udrzba o jeden den pripravila


05.01.2009 10:41

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

tak potom palec hore, motorka isto spokojna... [dobre]


05.01.2009 10:36

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

kamkoxx
 Čoprák 

Ikona

THeBaNDIT motorka je v garazi v RD pod plachtou kde je radiator a je tam stabilnych 5-10 stupnov, baterka je odpojena a je v motke. den dva pred sezonou ju vyberiem dam na nabijacku a kym vylestim moto, vymenim olej a inu udrzbu tak na druhy den je aj ona nabita. raz mi jeden kamos povedal nerozmaznavaj motorku tak ani tu baterku nerozmaznavam.


05.01.2009 10:26

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

2 kamkoxx: mohol si sa hned vyjadrit takto jasno... ;-) Ale aj tak mam otazku: ked budes baterku pred sezonou nabijat, budes ju nabijat priamo v motorke v garazi? Alebo ju zoberies kamsi inam a dobijes tam? Pretoze ak plati druha moznost, tak tu baterku mozes vybrat z motorky, uz ked zazimovavas... a polozit ju niekam, kde je aspon 10-15 stupnov... urcite jej to iba prospeje. 8-)

A vraj ak sa akumulator uplne vybije, tak hrozi, ze v mraze zamrzne a tym padom amen-tma... to sa hypoteticky moze stat aj baterke odpojenej a na zimu nechanej v mraze.

Ak mas motorku zazimovanu na mieste, kde je po celu zimu nad 0 stupnov, tak potom beriem, robis to viac-menej spravne... :-)


05.01.2009 10:17

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

kamkoxx
 Čoprák 

Ikona

chcel som povedat ze sa tu pisu nepodstatne veci, baterku na zimu odpojim, necham v moto a pred sezonou ju nabijem a hotovo. a nechapem, naco si komplikovat zivot malickostou ako - dobijanie cez zimu, aka nabijacka, pri akej teplote skladovat atd. a ked 6 rok odide kupim novu za par korun. :-D


04.01.2009 15:51

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

fazer600
 Turista 

Ikona

Lidl ist billig... :-))) :-)))


04.01.2009 5:35

Re: Nabíjačka pre gélové batérie

Dodo7
 Skútrista 

Ikona

pre gelove baterky ani nie je nejaka extra specialna nabijacka 8-) ,
.. pretoze u oboch typoch baterii (udrzbova a bezudrzbova) je kyselina... len finta je v tom ze v gelovej je kyselina vo forme gelu :-P to mi povedal predajca ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dodo7 (04.01.2009 5:36)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.